Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jr1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 januari 2020

Prijzen doorberekenen bol.com

17 januari 2020

Mijn webshop is een dropship webshop gebouwd met Woocommerce. 

Ik wil mijn prijzen doorberekenen en synchroniseren, maar met de berekening heb ik moeite.
Kan iemand hierbij helpen of heeft iemand ernstig hiermee?
De prijzen op mijn website en op bol.com moeten hetzelfde zijn.

De lastigheid van de berekening zit hem in het feit dat ik mijn marges over de inkoop waarde heb en Bol.com over de verkoopwaarde. 
Hoe bereken ik dit en kan ik dit standaardiseren? 


Volgens mijn berekening zou het ongeveer dit moeten zijn, maar volgens de Bol.com prijsanalyse klopt dit niet:

inkoop: 
€10

Mijn marge 15% x
--
€11,50
€6,75 verzendkosten +
---
€18,25
€1 Bol.com bijdrage + 
--
€19,25
€2,89 Bol.com marge fee 15% x
--
€22,14
€4,65 BTW 21% x
--

€ 26,78 Totaal bedrag consument 

Kan dit worden geïntegreerd via Woocommerce en dan op Bol.com hetzelfde zijn?

Ik hoop dat er mensen zijn die dit snappen, want ik snap er zelf al bija niks meer van....
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Prijzen doorberekenen bol.com

13 februari 2020

De lastigheid van de berekening zit hem in het feit dat ik mijn marges over de inkoop waarde heb en Bol.com over de verkoopwaarde. 
Deze zin snap ik niet helemaal. Een marge =  verkoopmarge? De marge op een product is van de inkoop. Jou bruto winst zeg maar.
Maar hier komt het. Volgens bol.com moet je dezelfde verkoopprijs of lager aanhouden dan in je eigen shop inclusief de verzendkosten. Je mag in je eigen shop dus bol.com niet beconcurreren op prijs. Dus als jij een marge hebt van 15% in je shop en bol.com heeft een free van 1 euro en ook nog 15% bemiddelingskosten die ook over de verzendkosten worden berekend. Dan ga je daar dus met verlies verkopen. Als jou marge in je eigen shop tussen de 35- 45% ligt kan je wel verkopen op bol.com als je het een beetje in de gaten houdt waar je wel en niks of weinig aan verdient.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl