Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webshopper2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 januari 2020

Verzoek om btw-factuur Bol, maar vrijgesteld van btw

18 januari 2020

Hoi, ik maak gebruik van de kleine ondernemersregeling 2020 en mag daarom geen btw berekenen/ vermelden op mijn facturen. Nu heeft een klant verzocht om een btw-factuur, omdat ze mijn product dat zij via Bol.com heeft gekocht, gebruikt voor haar webshop. Hoe moet ik met deze vraag omgaan? Moet ik aangeven dat ik geen btw factuur kan maken, omdat ik vrijgesteld ben van btw? Of moet ik een aparte factuur maken en btw vermelden? En bereken ik dan de btw bovenop de verkoopprijs, of inclusief? 
 
paulvdb
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 december 2015

Re: Verzoek om btw-factuur Bol, maar vrijgesteld van btw

18 januari 2020

Van de belastingdienst:
  • U berekent geen btw aan uw klanten. U draagt dus ook geen btw af.
  • U vermeldt geen btw op uw facturen. U hoeft zelfs helemaal geen facturen te versturen voor de btw. U moet wel uw inkoopfacturen bewaren.
    (Als u zelf facturen wilt versturen, of als uw klanten daarom vragen, kunt u dat wel doen. U vermeldt dan op de factuur dat een vrijstelling van toepassing is.)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Verzoek om btw-factuur Bol, maar vrijgesteld van btw

19 januari 2020

De klant heeft ook geen probleem, want er is immers geen btw betaald. Als het een webwinkeltransactie is, waar ik op dit forum maar van uit ga, dan zou ik een disclaimer bij de voorwaarden opnemen voor bedrijven die als bedrijf bij uw webwinkel inkopen, zodat daarover geen onduidelijkheden rijzen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Verzoek om btw-factuur Bol, maar vrijgesteld van btw

19 januari 2020

De klant heeft ook geen probleem.....
Misschien wel. Als de klant dacht dat het incl btw was dan heeft ze nu iets dat 21% duurder is. Zeker als op de website en of bij bol.com staat incl btw!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht