Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
JorgN
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 februari 2020

Advies ERP/boekhoudpakket in combi met webwinkelsoftware

16 februari 2020

Ik heb een paar maanden mijn webshop draaien op shoptrader software. Daarnaast heb ik mijn boekhouding en voorraadbeheer in andere softwarepakketten. Vanwege de vele orders is dit niet meer bij te houden. Ik ben op zoek naar webwinkelsoftware die gekoppeld kan worden aan een erp pakket of boekhoudsoftware met voorrraadbeheer of naar een compleet alles in 1 pakket.

Ik heb een groothandel met daarnaast een b2b en b2c webshop. Ik heb al gekeken naar odoo als compleet pakket, iemand hier ervaringen mee? Ben nl niet overtuigd van het ecommerce gedeelte. Zijn hier betere opties voor?

Qua webwinkelsoftware heb ik een lichte voorkeur voor lightspeed maar ik sta ook voor andere opties open. Exact in combi met webwinkelsoftware valt af ivm de prijs. Woocommerce en Magento vallen ook af als webwinkelsoftware.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
webwinkeladviseur
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 januari 2012
Locatie: Nistelrode
Contacteer:

Re: Advies ERP/boekhoudpakket in combi met webwinkelsoftware

16 februari 2020

Hallo Jorg,
Dit ligt aan verschillende factoren en is best lastig te beantwoorden ;-)
Waarschijnlijk heb je zelf een eisen en wensenlijst gemaakt, probeer daar mee te werken en kijk op onze webshop software vergelijker 
Maar persoonlijk denk ik dat lightspeed geen verkeerde keuze is als je alles vrij 'basis' wilt houden. Ook koppelen met een boekhoudpakket is zo gedaan. 
Het belangrijkste is dat jij ermee kunt werken. Mocht je meer informatie willen dan kun je me altijd een DM sturen.
WebwinkelCommunity <-- Wordt nu lid
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Advies ERP/boekhoudpakket in combi met webwinkelsoftware

17 februari 2020

Bij gesloten systemen ben je afhankelijk van de partners waarmee ze samenwerken. Zelf werk ik als tussen koppeling met webwinkelfacturen. Het werkt wel maar niet altijd even goed (BTW afronding klopt niet altijd en moet dan handmatig worden aangepast) en het is best prijzig. Maar ook weer niet zo duur om alles handmatig in te voeren.

Voorheen toen het ook al niet handmatig te doen was werden alle bestellingen met een CSV bestand gedownload en met behulp van een script samen gevoegd tot een bestand die importeert werd in het boekhoudprogramma. Het voordeel hiervan was wel dat je er zelf meer controle over de data had. Nadeel het importeren in het boekhoudprogramma was nog wel een handmatige actie.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl