Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
paula9
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 augustus 2012
Locatie: Amsterdam

Bol.com last van nepreviews

30 juni 2020

Beste forumleden,

In korte tijd heb ik meerder duidelijke nepreviews ontvangen op mijn Bol.com product. 

Hierdoor is mijn ranking flink gezakt, en concurrenten lanceren soortgelijke producten. 
Hebben jullie hier wel eens last van gehad? Bol.com neemt helaas een nogal passieve houding aan. Ik kan natuulijk niet 100% zeker bewijzen dat ze nep zijn, maar de vermoedens zijn wel zeer hoog, om verschillende redenen.

Wat is bij jullie ene effectieve methode geweest om hiermee om te gaan? Ik hoor het graag!

Paula
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Bol.com last van nepreviews

01 juli 2020

Waar ik zelf nogal last van heb is dat ik uitsluitend eigen EAN-codes gebruikt en producten van bepaalde Chinese merken verkoopt. Vooral bij de elektronica leveren concurrenten op mijn EAN een ander product dat afwijkt van het merk hierdoor komen er negatieve reviews omdat deze bijvoorbeeld trager, minder geheugen heeft, mindere kwaliteit of niet is gesoldeerd waardoor het door de brievenbus past. Niet echt eerlijk als ik wel een kant en klaar exemplaar levert. Het is bijna niet te doen om dit allemaal dagelijks bij de te houden. Helaas resulteert dit in slechte reviews bij mn producten.

Momenteel ben ik wel opzoek naar een bedrijf die hier achteraan kan gaan een een schadeclaim ik kan dienen. Daar blijkt ook nog een markt voor te zijn.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl