Pagina 1 van 1

Wat met kleding met default

Geplaatst: 29 juli 2020
door Bmfaschion
Even een vraagje aangezien mijn boekhouder in verlof is. 
Hoe boeken jullie kleding in waar een default of foutje in zit, die kunnen we niet verkopen.

Gr

Re: Wat met kleding met default

Geplaatst: 31 juli 2020
door Dirkjan
Is het één product? Dan zou ik die gewoon afboeken. Gebeurt het vaker? Dan wil je waarschijnlijk in gesprek met je leverancier en hier je geld voor terug?

Re: Wat met kleding met default

Geplaatst: 11 maart 2021
door sarahtierney
Hoe boeken jullie kleding in waar een default of foutje in zit, die kunnen we niet verkopen.
dissertationwriter
Verkopers worden geacht retourzendingen te accepteren en restitutie te verlenen als er schade optreedt tijdens de verzending of als dat hun schuld is.

Re: Wat met kleding met default

Geplaatst: 11 maart 2021
door Dirkjan
Hoe boeken jullie kleding in waar een default of foutje in zit, die kunnen we niet verkopen.
dissertationwriter
Verkopers worden geacht retourzendingen te accepteren en restitutie te verlenen als er schade optreedt tijdens de verzending of als dat hun schuld is.
Dat is consumentenrecht waar je naar verwijst. Ik denk dat deze vragensteller het heeft over kleding dat is geleverd door zijn leverancier, en dus niet om een klacht van een consument.

Natuurlijk is het in de b2b ook gebruikelijk dat je leverancier artikelen terugneemt als er iets mis mee is gegaan, bijvoorbeeld tijdens het vervoer. Maar als je kleding direct bij de fabrikant bestelt is het niet ongebruikelijk dat je soms een kledingstuk tegenkomt waar helaas toch wat mis mee is. Als dat een enkel exemplaar is, zou ik daar niet te moeilijk over doen.