Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
susan20
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 oktober 2020

Webwinkel starten

26 oktober 2020

Hallo, ik ben van plan mijn eigen webwinkel te starten. (of eventueel via facebook/instagram) maar ik kan weinig informatie vinden over hoe ik hiermee begin. Is er iemand met een stappenplan voor dit, of weet iemand waar ik hier betrouwbare informatie kan over inwinnen? Ik zie veel sites die aanbieden dat je via hun voor een maandelijks bedrag je webshop kan hebben, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik zou ook niet weten waar ik moet beginnen. 
Heel erg bedankt alvast! 
 
chocoladeverkopers
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 januari 2015
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Webwinkel starten

26 oktober 2020

Even om de advertenties heen kijken en (nogmaals) zoeken op 'webwinkel beginnen' in google. Of je zet er nog' stappenplan' bij. Dan krijg je er zo een boel, bijvoorbeeld van KVK maar ook heel veel anderen. Gewoon lekker gaan doornemen, verder klikken. Je moet wel echt even de moeite doen om je goed in te lezen zodat je een beeld krijgt van wat er bij komt kijken.  

Dus echt even een paar uur gaan zitten, en inlezen. Neem daar de tijd voor, er is genoeg te vinden. Bij KVK, belastingdienst, maar ook andere algemene sites. Of kijk hier op het forum eens terug, het onderwerp 'ik wil een webshop starten' is al héél vaak langsgekomen, met elke keer wel weer wat tips.

Dan heb je een kleine basis, en kun je vanuit daar verder denken en vragen stellen en ook gerichter zoeken voor dingen die je niet begrijpt.  

Dat het je nu duizelt is logisch, er is veel dat je te weten moet komen om alleen al zo'n keus te maken over de aanbieders van webshoppakketten die je noemt, maar die kennis krijgen daar zul je wel eerst de basis voor moeten weten, en daarvoor moet je echt eerst even de basis zelf weten te achterhalen ,want als dat niet lukt dan lukt het later ook niet als je specifiekere vragen hebt. Maar dat komt vast goed, de eerste stap is gezet. En of je nu echt een webshop zal starten of niet, je leert er sowieso van.  Succes er mee!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Webwinkel starten

26 oktober 2020

Wellicht kun je eerst eens simpel beginnen met een gratis account en dat later uitbouwen tot een grotere winkel. Maar wanneer je binnenkort weet wat je wilt en waaraan je allemaal moet voldoen (en je hebt een paar duizend euro financiering geregeld) kun je ook iets laten maken door een web-bureau dat met open source werkt (PrestaShop, OpenCart etc.) Voor goede productinformatie in onberispelijk nederlands en sprekende foto's moet je feitelijk altijd zelf zorgen.
Veel Succes!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht