Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zeglievergeennaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 december 2020

Vraag over verkopen van bepaalde producten

09 december 2020

Hallo forumleden, ik heb een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden misschien dat iemand mij hier kan helpen. Er namelijk een leverancier in china waar je dealer van kunt worden als je minimaal 2 containers per maand aan producten afneemt. Ik heb nog niet zoveel klanten dat ik dat zou kunnen doen, maar er is een groothandelaar hier in nederland die dealer is en ik koop daar mijn spullen om het bij de klant te installeren. Bij de groothandel moet je eerst aanmelden en de juistr kvk code hebben om in aanmerking te komen om daar te kopen en de prijzen te kunnen zien. Nu is mijn vraag is het legaal om producten bij hun in te kopen en het online te verkopen in een webshop aan gewone particulieren. En is dat wel netjes om te doen. Kan ik geen problemen krijgen met de echte fabrikant?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Vraag over verkopen van bepaalde producten

09 december 2020

Wat zou daar illegaal aan kunnen zijn?
 
Zeglievergeennaam
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 december 2020

Re: Vraag over verkopen van bepaalde producten

10 december 2020

Wellicht dat er bepaalde rechten of contracten nodig zijn om het te online te mogen doorverkopen van de groothandelaar of fabrikant. En hoe zit het met de garantie?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Vraag over verkopen van bepaalde producten

10 december 2020

Een telefoontje naar die groothandel lijkt me hier dan op zijn plaats.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Vraag over verkopen van bepaalde producten

10 december 2020

En hoe zit het met de garantie?
Als jij het importeert moet jij alle garantie verlenen. Maar dat is niet het enige. Als jij het importeert ben jij ook aansprakelijk voor de producten en de gevolgen daarvan. Stel dat jij een lader importeert en de lader vat vlam en een huis brand daardoor af, dan ben jij daar aansprakelijk voor. Zorg dus dat je goed verzekerd bent en voldoet aan alle strenge eisen voordat je zomaar producten op de markt brengt. 
 
barbarahansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 januari 2021

Re: Vraag over verkopen van bepaalde producten

21 januari 2021

Wellicht dat er bepaalde rechten of contracten nodig zijn om het te online te mogen doorverkopen van de groothandelaar of fabrikant. En hoe zit het met de garantie?
domyhomework4me.onl
Beperkingen aan hoe en waar een dealer een product mag verkopen (dat wil zeggen, klant- of gebiedsbeperkingen) zijn over het algemeen legaal - als ze worden opgelegd door een fabrikant die alleen handelt. Deze overeenkomsten kunnen resulteren in betere verkoopinspanningen en service in het toegewezen gebied van de dealer en als gevolg daarvan meer concurrentie met andere merken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht