Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
soundsense
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 december 2008
Locatie: zeeland

een hoop beginners vragen :)

06 december 2008

hallo allemaal :D

ik ben op dit moment mijzelf aan het inlezen over wat er zoal komt kijken bij het opzetten van een webwinkel
dus vragen te over,wat ik zoal wil weten is hoelang de gemidelde levertijd is bij een webshop?,ik heb namelijk geen grote bankrekening om eens even een magazijn vol te zetten
hoe pakken jullie dit aan ?
of eerst bestellen en dan doorsturen?dit kost veel tijd neem ik aan
maar alles in voorraad hebben is te duur als je net wil beginnen

is er ook webwinkel software die je totaal kunt veranderen qua uiterlijk,en werking
dus niet het geijkte wat iedereen al heeft ?
dus een sortering links, plaatjes in het midden etc...

is een thuis server handiger en sneller ,of kun je daar beter niet aan beginnen?

ik heb in het boek ;leer jezelf makkelijk een webwinkel opzetten,dat je als verkoper 2 jaar garantie moet geven ongeacht of er bv maar een jaar garantie opzit vanaf de fabriek ,lijkt me niet echt eerlijk ??

ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen
groeten maurice
muziek is voeding voor de ziel
 
kattig
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 december 2008

08 december 2008

Voor een deel kan de KvK je wel helpen met deze vragen, maar daar heb je op dit moment misschien niets aan.

Leveringen kunnen erg lang duren, tot wel 2 à 3 weken en dat wil je niet, dan ben je je klanten kwijt. Je zult dus voorraad moeten hebben. Begin met die artikelen waar je klanten mee denkt aan te trekken en vast te houden en zorg dat je daar een (kleine) voorraad van hebt. Grote en/of dure artikelen zou je kunnen inkopen als er klandizie voor is, maar wees dan wel heel duidelijk naar de klant dat dit vrij lang kan duren.

Hou er ook rekening mee dat er veel leveranciers zijn die geen zaken met je willen doen. Waarom? Omdat je een webwinkel bent. Daar hebben ze slechte ervaringen mee ivm dumpprijzen die het product ongeloofwaardig maken en uiteindelijk om zeep helpen. Wees dus bereid om de AVP te respecteren en daardoor minder klanten aan te trekken.

Software is heel persoonlijk en hangt erg af van je kwaliteiten als programmeur. Ben je helemaal thuis in PHP en dergelijke, ga dan voor een Open Source oplossing en pas deze naar eigen smaak aan. Ben je er minder in thuis, dan zijn programma's als Mijn Webwinkel of ShopFactory heel goed, maar je betaalt er wel voor.

Als je geen honderden klanten per dag hebt, neem dan gewoon een betaalbare host. Een eigen server is pas interessant als je echt heel groot bent en je òf zelf 24/7 paraat staat om problemen op te lossen òf daar een systeembeheerder voor kunt inhuren.

Voor zover ik weet ben je niet verplicht om meer garantie te geven dan de fabrikant. Wel ben je (eigenlijk) verplicht om klanten de mogelijkheid te bieden maximaal 50% vooruit te betalen. Dit kun je oplossen door rembours als verzendmethode aan te bieden. Als je je bij het MKB oid wilt aansluiten, moet je je klanten ook 14 dagen de kans geven om het product terug te sturen, de kosten zijn dan voor jou.

Eigenlijk is het niet zo moeilijk, zolang je maar eerlijk te werk gaat, je concullega's niet kapot wilt concurreren en nadenkt of je bepaalde kortingen e.d. je wel kunt veroorloven. Kijk ook eens op de site van de KvK en de Belastingdienst voor aftrekposten enzo waar je wellicht recht op hebt.
 
soundsense
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 december 2008
Locatie: zeeland

08 december 2008

hallo kattig

bedankt voor de snelle reactie
een duidelijk en helder verhaal,ik ben op dit moment alvast begonnen met het aanschrijven van de leveranciers om op voorhand alvast in kaart te brengen wat wel en niet mogenlijk is (qua levering etc.)
in php ben ik al helemaal niet thuis (boeken genoeg ),maar eer je daar in thuis bent dan ben ik al oud en versleten :)

ik hoop dat het allemaal te realisren is op termijn , van je hobby je werk maken is natuurlijk het mooiste wat er is !
groeten maurice
muziek is voeding voor de ziel
 
Elja
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 december 2008
Locatie: Wijchen
Contacteer:

15 december 2008

Aan een thuisserver zou ik niet beginnen als ik jou was. Het hoeft echter niet heel duur te zijn, voor een webwinkel is doorgaans een normale hosting service al meer dan voldoende. Die heb je al vanaf een paar tientjes per jaar.

Als je zelf niet al te best kunt programmeren zul je voor het op maat laten maken van je webwinkel toch uit moeten besteden. Hier zal wel wat budget in gaan zitten, verwacht ik zo. Dorogaans is bij veel webwinkelontwikkelaars alles wel mogelijk, maar voor een prijs.

Op internet zijn gelukkig een heleboel interessante artikelen en tips te vinden over het opzetten van een webwinkel. Ik zou zeggen, Google er (nog) eens op.

Elja
[url=http://www.directshop.nl/]Directshop webwinkels[/url] - Boost your business
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.