Aansprakelijkheid

1
Hoi,

Ik wil graag (o.a.) een pro-biotoca invoeren voor dieren vanuit amerika voor verkoop in mijn webshop.

Nu vraag ik mij af hoe zit dat met aansprakelijkheid? Als een dier omvalt kan ik dan aansprakelijk gesteld worden? Het gaat niet om een medicijn dus maar om een supplement.

Indien je voor mensen iets dergelijks invoerd wat nog niet in Nederland verkrijgbaar is moet het volgens mij langs de keuringsdienst van waren maar het gaat hier om dieren.

Ik ben dan de enige importeur in Nederland. Kan ik aansprakelijk gesteld worden (Ongeacht of dit terecht of onterecht is. Dan ben je alweer een paar stapjes verder)

2
oei, juridische vragen! ;-) bij dit soort vragen kun je het beste gewoon even een jurist om wat hulp vragen. Juristen zijn enge mensen, dat weet ik ook, maar als je even een kort vraagje hebt vallen ze best mee hoor. Haha.

Om je toch vast wat te helpen weet ik dat in Nederland aansprakelijkheid vaak te onderhandelen is. Met algemene voorwaarden en een zeer duidelijk beleid in communicatie naar de gebruiker kun je al veel afdekken. Zet gewoon duidelijk onder elke pagina: Wij zijn niet aansprakelijk voor gevolgen van produkten welke wij verkopen! Lees onze algemene voorwaarden voor meer informatie. En je bent halverwege.

Natuurlijk is niet alles uit te sluiten maar je kunt een eind komen.