Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Ga jij je inschrijven?

Ja
71 (66%)
Nee
16 (15%)
Misschien
18 (17%)
Andere mening (licht s.v.p. toe in reactie)
2 (2%)
 
Totaal aantal stemmen: 107
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2334
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Nieuwsbrief?

29 januari 2009

Ik zit er aan te denken om een nieuwsbrief te beginnen met dit forum. Veel mensen komen in het begin heel vaak maar dan opeens tijdelijk even niet meer. Misschien vergeten ze de website of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten? Terwijl het soms wel leuk is om als webwinkeliers met elkaar op een informele manier in contact te blijven. Al is het zo afstandelijk en anoniem als op een forum, toch is het misschien leuk om nieuws uit te wisselen?

De nieuwsbrief kan bestaan uit actuele dingen uit het nieuws die voor alle webwinkeliers interessant zijn, de berichten met meeste reacties, nieuwste berichten op het forum, eventuele kalender berichten of meer? Zou je je hiervoor gratis inschrijven?
 
Gwen
Berichten: 30
Lid geworden op: 15 januari 2009
Contacteer:

08 februari 2009

ja ik vind het wel handig. Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook een tijdje niet meer ben geweest, gewoon niet meer aan gedacht.
Ik zou me zeker inschrijven voor de nieuwsbrief
 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

Nieuwsbrief webwinkelforum

17 mei 2010

Net zoals vele andere mensen heb ook ik een gebrek aan tijd. Tijd is kostbaarder dan ooit. Een nieuwsbrief moet dan ook wel hele goede informatie bevatten om te zorgen dat hij wordt gelezen. Ik heb misschien aangevinkt. Nieuwsbrieven komen er bij mij al zowiezo niet meer in mijn privé inbox omdat het teveel tijd kost om mijn inbox op orde te houden, dus als ik me zou inschrijven dan zou dat alleen met een apart e-mailadres zijn waarin alleen nieuwsbrieven binnenkomen. Dus is het zinvol? Misschien voor sommigen.
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

20 mei 2010

'of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten'

Dat is inderdaad erg handig!

Als die functie er nog niet is dan zou ik die zeker integreren. Dit forum is best rustig, dus elke dag kijken of er een reactie is wordt soms een beetje omslachtig
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

20 mei 2010

'of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten'
Dat is inderdaad erg handig!
Als die functie er nog niet is dan zou ik die zeker integreren. Dit forum is best rustig, dus elke dag kijken of er een reactie is wordt soms een beetje omslachtig
Ik ontvang direct een e-mail bij een reactie zodra ik mezelf heb geabonneerd op een onderwerp. Wat ik denk is dat veel mensen bij aanmelding vergeten aan te vinken dat ze op de hoogte gehouden willen worden van evt. reacties. Volgens mij moet je dit namelijk vooraf zelf aangeven. Je kan natuurlijk altijd een nieuwsbrief sturen met de laatst geopende onderwerpen of actieve topics. Zo trek je toch de aandacht van alle leden die zich hebben geregistreerd. Er zijn veel opties. Een goede ranking in Google is ook van belang. Als non-actieve leden ooit nog eens naar het keyword "webwinkel" zoeken of een keyword phrase waar "webwinkel" in voorkomt, wil je opvallen, zodat mensen weer terugkomen naar je forum.
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

20 mei 2010

Ik had al zo'n idee haha. Vandaar ook de formulering :D
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

20 augustus 2010

Graag een nieuwsbrief en een RSS feed. :P Mijn mailbox houd ik graag schoon maar een RSS feed over dit forum zou welkom zijn.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Nieuwsbrief?

06 november 2010

Nieuwsbrief lijkt me leuk, maar misschien wel met een optie dat je de dag kunt kiezen waarop deze "bezorgd" wordt. ik merk zelf dat ik de meeste mailings op vrijdag lees.

Probeer de nieuwsbrief wel informatief te houden, en maak er geen reclame folder van zoals de nieuwsbrief van Twinkle.

Verder zou ik het eigenlijk vaker moeten zeggen! Tof dat je dit forum doet, we leren er heel veel van. Hartelijk dank daarvoor!
 
Indigo
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 juni 2009
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

03 december 2010

Hoi hoi,

Ik zou me wel inschrijven. Ik vind dit gewoon een heel prettig forum.
Ik kom hier niet iedere week, maar ik blijf toch wel een regelmatige bezoeker.
Mmmm vreemd, dat mensen de site vergeten. Ik vergeet hem niet, want als ik in mijn statistieken kijk, dan zie ik ook altijd bezoekers van deze site :D Dus dat is altijd een leuke reminder om weer even langs te wippen.
En inderdaad, ook ik vind het super dat jullie dit forum onderhouden. Er gaat namelijk ongemerkt heel veel tijd in een forum zitten. En door jullie hebben wij de kans, om met andere webwinkeliers in contact te komen en te blijven. Kortom helemaal geweldig! :D
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

28 december 2010

Ik ben ook een groot voorstander van een nieuwsbrief en nu ik op Twitter zit merk ik dat steeds meer organisaties die normaal een nieuwsbrief verzenden het nu via Twitter doen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

29 december 2010

Ik zou me zeker abonneren op een nieuwsbrief, mits die inderdaad echt nieuws brengt. Een algemeen probleem van forums (en zeker niet alleen dit forum) is dat keer op keer vergelijkbare vragen worden beantwoord met vergelijkbare informatie. Daarvoor zijn algemene artikelen, stappenplannen of how-to's een betere oplossing dan een forum.

Praktisch voorbeeld: veranderingen in de wetgeving die ons als webwinkeliers raken, zou ik willen terugvinden in een nieuwsbrief. Graag zelfs, want dat is echt nieuws! Wat volgens de wet al jaren wel of niet mag, is echter meer iets voor een algemeen artikel. Een forum over webwinkels gebruik je niet voor startersvragen waarop je het antwoord ook kunt vinden bij de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst, om maar eens een zijstraat te noemen.
 
ikkrijg
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 oktober 2010
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

30 december 2010

Zou ik me voor aanmelden, wanneer de verzendfrequentie niet te hoog is.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.
 
robijntje
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 maart 2010
Locatie: enschede
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

03 maart 2011

(en even spammen moet kunnen...)

Ik heb misschien aangegeven.
De frequentie is voor mij inderdaad een struikelblok vaak. Ik zit niet te wachten op een wekelijkste nieuwsbrief, maar ja ik heb dit forum dan al bij favorieten staan. :D
Informatie erin is dan wel zeker van belang, zodat het ook echt een nieuwswaarde heeft.
Bij een nieuwsbericht kun je dan bijvoorbeeld meteen een onderwerp op het forum openen voor discussie. Zo maak je meteen ook weer een slag naar bezoek op het forum en ruimte voor reactie en creativiteit :D
vr. gr. Bart en Ruby
 
Kidsdreams
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 april 2012
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

06 april 2012

Ik zou me wel inschrijven voor een nieuwsbrief, prettiger nog zou een RSS feed zijn, vind dat toch erg handig want die koppel ik aan mn outlook, en kan ik tussen de bedrijven door kijken wat er allemaal langs komt.
 
discojef
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 februari 2012

Re: Nieuwsbrief?

10 april 2012

een keer in de drie maanden zou top zijn
http://www.freshclick.nl || Voor een betaalbare website/shop met een fris uiterlijk
http://www.kunstis.com || Kunst die van je muur afspat
 
Gerhard
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 maart 2012

Re: Nieuwsbrief?

12 april 2012

Eens met discojef.
 
mulder21985
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2012
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

18 mei 2012

Ik ben vandaag nieuw op deze site en zie dat dit al een redelijk verouderd item is. Maar ik vind het persoonlijk wel een goed idee. Ik zit echt nog in de startende fase en hoop via sites als deze een hoop ervaring van andere te leren en ideeën op te doen. Een nieuwsbrief houd je (mits de juiste inhoud) altijd op de hoogte van leuke topics om te volgen.
 
fabian123
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 juli 2012
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

20 juli 2012

Een nieuwsbrief heeft absoluut veel waarde. Alleen je moet wel weten hoe je er mee om gaat. Deze site geeft daar veel informatie over: http://marketingtoren.nl/category/emailmarketing/
 
Happy2cu
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 september 2012

Re: Nieuwsbrief?

20 september 2012

jazeker een goed idee
 
martijn_foury
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 september 2012
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

21 september 2012

Ik heb de RSS feed toegevoegd aan Google Reader, dat werkt ook heel erg goed.

Alleen erg onhandig om een antwoord te kunnen schrijven op die manier :(
http://foury.nl -- Foury – Mode en Geschenken voor jou
 
Richard123
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 september 2012

Re: Nieuwsbrief?

25 september 2012

Ik wil me best inschrijven voor de nieuwsbrief, zolang ik niet te vaak mail ontvang en de berichten kort zijn!
 
Onlinekinderspeelgoed
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 september 2012
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

26 september 2012

Ik ben voor een nieuwsbrief, goed idee!
http://www.brillenkampioen.nl voor brillen met doorzichtige glazen en zonnebrillen.
 
games2buy
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 november 2012

Re: Nieuwsbrief?

30 november 2012

Wat mij betreft vind ik het wel fijn.

Je hebt niet altijd de tijd om te lezen wat er gaande is, En dat mag best een grote nieuwsbrief zijn, dan heb je wat om te lezen als je niks te doen hebt !

Ik zeg doen.
 
lacocina
Berichten: 81
Lid geworden op: 27 augustus 2012
Locatie: Hoboken
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

15 februari 2013

Ik ben ook voorstander van een nieuwsbrief. Ik zou me ook gelijk opgeven voor deze te ontvangen.
 
robibinho
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 februari 2013
Locatie: Oosthem
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

19 februari 2013

Lijkt mij een goed idee mits er interessant content in komt natuurlijk:)
Ga voor vrijblijvend optimalisatie advies naar https://www.brandmerck.nl/
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

22 februari 2013

Ik weet niet of een nieuwsbrief helpt, bij mij verdwijnen ze meestal in de prullenbak.

Wellicht is een persoonlijke e-mail interessanter. Voor leden die al langer op het forum zitten kun je dan een automatische gegenereerde "interessant voor jou" laten zien. Eventueel zou je dat kunnen combineren met de overige sites uit je netwerk. Dus op basis van je eigen interesses een overzicht met nieuws, blogs en forum berichten welke aansluiten bij je eigen interesse.

Tevens zou je kunnen denken aan een Facebook groep. Veel mensen bezoeken die toch al, dus even doorklikken naar de WebwinkelForum groep is dan een kleine moeite...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
goedboerenindestad
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 augustus 2012
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

16 april 2013

lastig dillemma waar wij momenteel ook mee worstelen om een nieuwsbrief in het leven te roepen. Denk dat een van de meest belangrijke elementen is om een persoonlijke landingspage te koppelen aan de nieuwsbrief om de lezers direct correct naar de besproken onderwerpen op je website door te linken.
hoor wel graag meer over ervaringen met toevoegen van een persoonlijke landingspage.
Beginnende ondernemer met een winkel met moestuin artikelen
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

08 augustus 2013

Goed idee!
 
XelaHosting
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 juli 2013
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

08 augustus 2013

Goed idee. Zo blijven niet actieve bezoekers op de hoogte...
Xela Hosting - Voor betrouwbare webhosting
http://www.xelahosting.nl
 
Gebruikersavatar
Eco Green Auto Clean
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 november 2013
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

16 november 2013

Ja hoor! Wanneer kunnen we de eerste verwachten?