Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

Ga jij je inschrijven?

Ja
71 (66%)
Nee
16 (15%)
Misschien
18 (17%)
Andere mening (licht s.v.p. toe in reactie)
2 (2%)
 
Totaal aantal stemmen: 107
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

18 november 2013

Via een forum kan je sowieso toch naar alle leden een nieuwsbrief sturen? Het is niet een webshop waar je je beslist voor moet inschrijven en dus toestemming moet geven om dit te ontvangen. Maar ja ik vind het een goed idee. Denk inderdaad dat veel leden op een gegeven moment het forum simpelweg vergeten omdat ze het te druk hebben.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Nieuwsbrief?

14 november 2014

In het bestelproces kunnen mensen aanvinken dat ze de nieuwsbrief willen ontvangen.
8 van de 10 doet dit niet of ziet deze optie over het hoofd.
Nu wil ik die optie standaard aanvinken.
Willen ze de nieuwsbrief niet dan moeten ze hem uitvinken.
MAG DIT?
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Nieuwsbrief?

14 november 2014

Ja, je mag bestaande klanten, zonder extra toestemming mailen.
Je moet echter wel altijd de optie bieden waarbij de klant zich kan afmelden/uitschrijven voor de nieuwsbrief!

Voor niet klanten, geldt dat als zij zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief, nogmaals moeten bevestigen (dubbele opt. In)

Edit:

Ik lees je vraag verkeerd!
Inschrijving MOET middels een dubbele bevestiging, dus uitvinken mag volgens mij niet!
Maar omdat ze klant zijn, mag je ze wel gewoon mailen (bijvoorbeeld een nieuwsbrief) :wink:

Beetje dubbel...

Edit 2:

Handige link:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telec ... berichten/
Voordat u ongevraagde berichten mag versturen moet de ontvanger u vrij of specifiek en geïnformeerd toestemming geven. Vrij betekent bijvoorbeeld dat de ontvanger zelf kenbaar heeft gemaakt toestemming te geven. Een bepaling in de algemene voorwaarden informeert de ontvanger niet over 'waar hij toestemming voor geeft'. Vage beschrijvingen zoals 'u geeft toestemming voor de ontvangst van e-mails van dit bedrijf en (geselecteerde) partners' zijn niet specifiek. Er moet duidelijk zijn waarvoor de ontvanger specifiek toestemming geeft.

U moet altijd kunnen aantonen dat u voorafgaande toestemming van de ontvanger heeft gekregen. Bepaalt u zelf hoe u dit invult.

Gebruikt u adressenbestanden? U kunt deze alleen gebruiken wanneer u vooraf toestemming heeft gekregen om naar deze adressen (of telefoonnummers) elektronische berichten te versturen. Indien u geen bestaande klantrelatie heeft of geen voorafgaande toestemming kunt tonen, kunt u een adresbestand niet gebruiken. U moet u goed laten voorlichten over de risico’s van het gebruik van een adresbestand van een ander. Vaak is dat illegaal.
 
MagntoWizard

Re: Nieuwsbrief?

20 januari 2015

Waarom schrijft iemand zich nu nog in voor een nieuwsbrief, zie dat je vraag dateert uit 2009 dus misschien ben je daar inmiddels achter :P

Je moet bezoekers waarde bieden door bijvoorbeeld een aantal tips te geven of inzichten en zo ook je "nieuwsbrief" noemen.

Voorbeeldje : schoenenwebshop -> schrijf je in en ontvang gratis onderhoudstips voor je nieuwe stappers. Vervolgens schrijft een bezoeker/klant zich in en dan moet je zie hieronder gaan lopen.

Tot slot altijd een autoresponder gebruiken zoals enormail of get response

Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Office-deals
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 september 2017
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

31 december 2018

Ik ben voor
Met vriendelijke groeten,

De webshop voor kantoorartikelen in Nederland!
Problemen met valsgeld? Neem een valsgelddetector in overweging!
 
amyhimesama
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 november 2019

Re: Nieuwsbrief?

15 november 2019

Ik zit er aan te denken om een nieuwsbrief te beginnen met dit forum. Veel mensen komen in het begin heel vaak maar dan opeens tijdelijk even niet meer. Misschien vergeten ze de website of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten? Terwijl het soms wel leuk is om als webwinkeliers met elkaar op een informele manier in contact te blijven. Al is het zo afstandelijk en anoniem als op een forum, toch is het misschien leuk om nieuws uit te wisselen?

De nieuwsbrief kan bestaan uit actuele dingen uit het nieuws die voor alle webwinkeliers interessant zijn, de berichten met meeste reacties, nieuwste berichten op het forum, eventuele kalender berichten of meer? Zou je je hiervoor gratis inschrijven?
Het werkwoord inschrijven kan met verschillende voorzetsels gecombineerd worden, afhankelijk van het zelfstandig naamwoord waarmee het gecombineerd wordt. Doorgaans schrijf je iemand in aan een instituut of instelling, bij een vereniging of organisatie en in een school
 
amyhimesama
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 november 2019

Re: Nieuwsbrief?

17 november 2019

Why does someone still subscribe to a newsletter, see that your question dates from 2009, so maybe you are already behind that.   :P

You have to offer visitors value by, for example, giving a number of tips or insights and calling your "newsletter".

Example: shoe web shop -> register and receive free maintenance tips for your new walkers. Subsequently, a visitor / customer registers and then you have to start running below !! 
xender discord omegle

Finally, always use an autoresponder such as enormail or get response

Success!
noun with which it is combined. You usually register someone  at  an institute or institution,  at  an association or organization and  in  a school
 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Nieuwsbrief?

16 februari 2021

Een nieuwsbrief zou heel leuk zijn. Ik zou me zeker inschrijven.