fotobewerking

1
Ik ben de foto's van mijn artikelen aan het bewerken. Ik wil de foto's zwevend maken en dus de achtergrond van de artikelen op de foto dezelfde kleurcode geven als de achtergron van mijn website.

Het gekke is dat ik bij de achtergrondkleur de kleurcode C3B5E5 (RGB 195/181/229) (dit is namelijk de kleur van de achtergrond van mijn webshop) instel en hem zo opsla als jpg bestand, maar als ik hem daarna weer open dan is de klerucode gewijzigd in C3B5E6.

Ik werk met Adobe fotoshop Elements 5.0.

De berwerking doe ik als volgt:
Met het toverstafje selecteer ik de achtergrond (niet bij alle artikelen lukt dat). Dan klik ik op Edit-Fill Layer-Color en dan toets ik de kleurcode in.

Ik sla daarna het bestand op met 'Save as'.

Wat doe ik fout?

Zie mijn website www.dingeltjes.nl
Je kunt als je goed kijkt dus een heel klein beetje kleurverschil zien tussen de achtergrond en de foto achtergrond.

2
Hoe kan ik mijn artikelen een transparante achtergrond geven met Adobe fotoshop Elements 5.0?
Ik neem aan dat ik ze in ieder geval in png-24 formaat moet veranderen, maar hoe kan ik dan alleen de achtergrond transparant maken?

3
Ik zie dat je nog met fotos bezig was. Die suggestie van Misterclipping die ik je laatst noemde was dus niet de oplossing?

4
Het is een mooi alternatief.
Ik probeer het echter in eerste instantie nog even zelf en kijk hoever ik ermee kom.
Ik leer zo meteen een beetje de functionaliteit van zo'n fotobewerkingsprogramma en dat kan altijd handig zijn.

Ik heb inmiddels ook al van een ander een aanbieding om de achtergrond van mijn foto's transparant te maken.

Maar weet je misschien hoe je het met fotoshop elements 5.0 kan doen?
Ik heb namelijk momenteel het gros van mijn foto's in dezelfde achtergrondkleur als mijn site maar dat is niet handig als ik deze achtergrond kleur nog eens wil wijzigen. Dan moet ik ook al mijn foto's weer wijzigen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.