Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BRuud
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juni 2009

Emailadressen webshops

30 juni 2009

Voor een onderzoek willen we een enquête houden onder alle webshops van Nederland. Deze enquête willen we per e-mail verzenden.

Mijn vraag is nu of er ergens op internet een e-mailadressenbestand van alle webshops is te vinden? Hoe kunnen we aan alle e-mailadressen van de webshops komen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30 juni 2009

Hmm. Klinkt bijna alsof je interesse hebt in een SPAM pakketje. ;-) Ongevraagd een enquete voorschotelen.

Dit soort pakketjes zijn er wel. De KVK verkoopt e-mail adressen en e-mail marketingbedrijven als www.mailmedia.nl of www.tapps.nl. www.rapidsugar.nl deed het volgens mij ook. Allemaal netjes opt-in dus het kost je wel wat!
 
BRuud
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juni 2009

kvk

01 juli 2009

de KVK verkoopt geen emailadressen.
Op die andere sites heb ik zelf niks kunnen vinden over emailadressen-verkoop.
Suggesties?
 
jippe
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 februari 2009

01 juli 2009

Eerlijk gezegd heb ik een (censuur) hekel aan dat soort e-mails.
ik zou het absoluut niet waarderen dat ik daarmee bestookt wordt en zou er dan ook niet aan mee doen.

wat een alternatief kan zijn is bijvoorbeeld via dit forum een link plaatsen met het verzoek mee te doen aan de enquête.
wel in overleg met de webmaster dan.....

overgens bedenk ik me net er is vandaag als ik het goed heb een nieuwe antispam wet ingevoerd, weet het niet zeker maar zoiets staat mij bij.

Gr. Jippe
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BRuud
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juni 2009

02 juli 2009

kan ik hieruit opmaken dat marktonderzoek onder webwinkels spam is?
 
jippe
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 februari 2009

02 juli 2009

op het moment dat je ongevraagd/ongewenste mailtjes verstuurd zou ik zeggen ja.
als je het via forums doet heeft men zelf de keuze om er aan mee te doen en is er eerder bereid voor, eventueel i.c.m. een leuk prijsje.
 
BRuud
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 juni 2009

03 juli 2009

het probleem met een forum is echter dat je niet aan de steekproefgrootte voldoet. Daarnaast kan iedereen zich voordoen als webwinkel en wordt het betrouwbaarheidspercentage van een marktonderzoek lager. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar e-mails die naar webshops gestuurd worden. Ze kunnen altijd zelf kiezen of ze deze willen invullen of niet.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: kvk

03 juli 2009

de KVK verkoopt geen emailadressen.
Op die andere sites heb ik zelf niks kunnen vinden over emailadressen-verkoop.
Suggesties?
Hmm.. Ze verkopen geen e-mail adressen, wel de mogelijkheid om een e-mail te sturen naar een gedeelte van hun bestand. Als je even ze belt zullen zij het je beter uitleggen.

Voor zover ik weet heeft de KVK email adressen werkelijk verkocht. Zijn ze daarmee gestopt? Dat is goed nieuws!
 
jippe
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 februari 2009

03 juli 2009

ik ben zelf beheerder / eigenaar van diverse site's en heb het genoegen elke dag weer enkele honderden spamberichten af te handelen.
dit moet ik wel doen omdat er anders mogelijk berichten van klanten verdwijnen kost mij dagelijks een half uur en als ik er een mis kost het inkomen (al eens een grote klant verloren hierdoor).
daarom zie ik een enquete als spam en ongewenst.

het is momenteel zo erg dat ik er over nadenk een tegen offensief te beginnen door mijn tijd aan nederlandse spammers te factureren.
zij sturen spam, prima ik een factuur.

maar goed anders moet je reclame in kranten maken op fora ect. daarin het vriendelijke verzoek mee te doen .
je kunt ook verzoeken de winkelnaam in te vullen voor validatie.

Gr Jippe