Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Er is onderzoek naar gedaan, bijvoorbeeld deze en deze. Daaruit kun je voorzichtig concluderen dat in schriftelijke klantcommunicatie u beter is maar op internet je gebruikelijker is. Bovendien lijkt dat vooral de voorbije jaren te verschuiven van vousvoyeren naar tutoyeren. Voor wat het waard is: de meeste van mijn collega-usabilityadviseurs hebben een voorkeur voor je omdat het persoonlijker en directer is.Is er misschien een wetenschappelijk onderzoek dat aanwijst of zaken die "U" zeggen minder goed lopen dan zaken waar men "je" of "jij" gebruikt?
Zo niet, dan nieuw voer voor een toekomstige promovendus
Interessant.
Ik gebruik zelf je om nog een tweede reden. Onze grootste doelgroep zijn ouders die iets voor hun kinderen kopen. Ouders kun je gerust aanspreken met u, maar een verkooptekst zoals "met uw brandweerwagen kunt u ..." is idioot als die u een kleuter is. Vandaar dus voor de consistentie overal je.
Anderzijds: juist in jullie geval is you zowel u als je.Het gebruik van "u" in onze markt is denk ik toch meer op z'n plaats dan "je" of "jij". Tenminste, ik neem aan dat er geen kinderen bij ons zullen bestellen zonder toestemming van hun ouders.
Kwestie van smaak dus.
Je kunt in e-mail beleefd blijven en tegelijk de afstand verkleinen met de aanhef:Als je dan als bedrijf u blijft gebruiken, houd je de ' kloof' tussen jou en je klant wellicht op een grotere afstand dan nodig is. Anderzijds, is dat misschien een keuze die je neemt. Maar als je klant informeel taalgebruik gebruikt, wat is dan jouw reden als webwinkel om terug te mailen met ' Geachte Heer K. Kaiser van Waterloo ' ' Ik dank u vriendelijk ' en ander zakelijk taalgebruik te gebruiken?
Heb je inderdaad eerder vermeld. Echter betreft dat niet mijn voorkeur.Je kunt in e-mail beleefd blijven en tegelijk de afstand verkleinen met de aanhef:Als je dan als bedrijf u blijft gebruiken, houd je de ' kloof' tussen jou en je klant wellicht op een grotere afstand dan nodig is. Anderzijds, is dat misschien een keuze die je neemt. Maar als je klant informeel taalgebruik gebruikt, wat is dan jouw reden als webwinkel om terug te mailen met ' Geachte Heer K. Kaiser van Waterloo ' ' Ik dank u vriendelijk ' en ander zakelijk taalgebruik te gebruiken?
Geachte heer Jansen, beste Jan,
Daarmee betuig je gepast respect, maar kun je aansluitend gemakkelijker tutoyeren.