Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
davadox
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 oktober 2009
Locatie: Oosterhout

Aanmelden kvk en belasting

24 oktober 2009

Hoi allemaal.
Ik ben al bijna 20 jaar werkzaam als monteur in het installatie/verwarmings wereldje en loop met de gedachten om een webshop in cv ketels en toebehoren te beginnen.
Om je bij leveranciers aan te melden en inzage te mogen krijgen heb je vaak een kvk nummer nodig.
Ik heb begrepen als je je aanmeld bij de kvk die je ook gelijk aanmelden bij de belasting.
Nu kost het aanmelden bij de kvk niet zo veel (44,95 in mijn geval) maar ik kan nergens vinden wat de belasting je rekent aan het eind van het jaar.
Er voorlopig er maar vanuit ga dat ik dit lopend jaar geen omzet/inkomsten heb.
Ik wil op mijn website url zetten dat de pagina onder construction is met mijn kvk nummer erbij .
Die url zet ik dan onderaan de brief die ik naar leveranciers wil sturen zodat als ze daar op klikken zien dat ik serieuze interesse heb omdat ik al een domeinnaam en kvk nummer heb.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes
 
Mart1961
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 februari 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24 oktober 2009

Wanneer je bij de belastingdienst een BTW nummer hebt, hoef je geen BTW te betalen als starter. Je moet wel je BTW opgeven maar mag gebruik maken van de kleine ondernemersregeling voor de BTW.

Dat houdt in, dat wanneer je een BTW bedrag af zou moeten dragen over een heel jaar gezien van:
€ 1345,00 of minder, is de vermindering gelijk aan het verschuldigde BTW bedrag en hoeft u niets te betalen.

€ 1883,00 of minder maar meer dan € 1345,00 heb je recht op een vermindering van 2,5x(1883-(BTW bedrag)).

De eventuele winst die je gemaakt zou hebben, geef je op bij je inkomstenbelasting als extra inkomen.

Zie de pagina van de belastingdienst http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... l#P78_7274

Veel succes
Martin
Webmasters verdien geld en meld je aan op http://www.silk-stockings.nl/idevaffiliate/index.php
 
davadox
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 oktober 2009
Locatie: Oosterhout

24 oktober 2009

Ok dus als ik het goed begrijp ,als ik me morgen inschrijf bij de kvk en die melden me aan bij de belasting maar ik doe er de komende 2 maanden nix an hoef ik niks te betalen want ik heb minder omzet dan die 1345 euro waar je het over had ?

Bedankt voor je antwoord Martin
 
Mart1961
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 februari 2007
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

24 oktober 2009

Klopt, maar je moet het wel opgeven.
Webmasters verdien geld en meld je aan op http://www.silk-stockings.nl/idevaffiliate/index.php
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

26 oktober 2009

Ok dus als ik het goed begrijp ,als ik me morgen inschrijf bij de kvk en die melden me aan bij de belasting maar ik doe er de komende 2 maanden nix an hoef ik niks te betalen want ik heb minder omzet dan die 1345 euro waar je het over had ?

Bedankt voor je antwoord Martin
Je hoeft dan inderdaad niets te betalen. Sterker nog, als je verlies maakt (omdat je inkoopkosten hebt ofzo. Een computer, domeinnaam of briefpapier) krijg je zelfs terug. Wel moet je verplicht elk kwartaal en eens per jaar wat papierwerk invullen, en een boekhouding van je onderneming bijhouden. Als dit 'niets' is, dan is je boekhouding misschien een A4tje met uitleg dat dit niets is, en toelichting.