Wat te doen?

1
Goedeavond allemaal

Onlangs heb ik me aangemeld op dit forum !
Ik heb inmiddels al erg veel op het forum gelezen en het is tijd voor mijn eerste post :)

Inmiddels heb ik al enkele jaren een eigen webshop beheerd. Deze shop was compleet voor me gemaakt en via het cms stysteem hield ik de shop up to date. Nu is het zo, dat ik er behoorlijk op uitgekeken ben en van plan ben om een hele nieuwe webshop te maken.

Dit zou ik natuurlijk weer kunnen laten doen ( het budget laat het toe).
Maar het lijkt mij juist heel erg leuk om zelf een complete shop te maken. Ik wil er veel tijd aan gaan besteden en het lijkt mij een hele leuke bezigheid.

Nu is alleen nog de vraag met wat ik de shop ga maken ! Ik twijfel tussen enkele opties :

- open source software ( oscommerce)
Ik heb 'wat' php ervaring maar echter veel te weinig om een complete shop te maken. Het lijkt me echter wel leuk om me hierin te verdiepen!

- Shop to go pro
Hier lees ik veel negatieve verhalen over ! Veel bugs in het programma!

- Mijn webwinkel 5 (pro)
Hier lees ik echt super goede verhalen over ! Goed werkende software en goed te begrijpen!

-Shopfactory
Goede software lijkt me !



Nu neig ik dus sterk om voor de mijn webwinkel software te kiezen. Deze software varieert in prijs tussen de 100-300.. En lijkt me uitstekende software! Er hoeven namelijk geen extreme functies in de shop te komen!
Mijn vraag is echter wel ; ziet de shop er met deze software proffesioneel uit?

Een ander alternatief voor mij is shopfactory. Deze software is 900 euro.. En ik vraag me eigenlijk af wat deze software meer heeft dan mijn webwinkel. Ziet de webshop er met deze software zooveeel proffesioneler uit? Of heeft het tal van functies die voor een simpele shop eigenlijk toch overbodig zijn?

Ik hoop dat jullie me willen helpen in deze lastige kwestie!
Alvast hartstikke bedankt en tot op het forum!

3
Bedankt voor je reactie logivert!
Die sites zijn ideaal ja !

Zijn deze sites zelfs al te maken met de goedkoopste versie?
Wanneer je productbeheer, verschillende verzendkosten voor artikelen (door kilo's) , voorraad en evt. wat boekhouding wilt. Voor welke versie kan je dan het best kiezen? De pro versie?

Werkt dit pakket op elke hosting prima?
(je hosting moet wel php 5 accepteren)
Maar zijn er verder geen problemen?
shop to go pro kent namelijk vele problemen na installatie!

4
SfeerToppers schreef:Zijn deze sites zelfs al te maken met de goedkoopste versie?
Alleen de inlogmogelijkheid is specifiek voor de Pro bij deze sites. Voor de rest kunnen dergelijke sites ook gewoon met de Standaard versie gemaakt worden.
SfeerToppers schreef:Wanneer je productbeheer, verschillende verzendkosten voor artikelen (door kilo's) , voorraad en evt. wat boekhouding wilt. Voor welke versie kan je dan het best kiezen? De pro versie?
De Pro heeft meer functies ook zeker wat betreft de back-office.
Wat betreft de genoemde punten is maar voor één punt de Pro noodzakelijk. Namelijk het boekhoudkundig deel. De Pro versie is geen boekhoudpakket maar het kan wel een uitgebreidde omzetuitsplitsing tonen en afdrukken. Ook kan het zijn gegevens exporteren naar een boekhoudpakket.
SfeerToppers schreef:Werkt dit pakket op elke hosting prima?
(je hosting moet wel php 5 accepteren)
Maar zijn er verder geen problemen?
shop to go pro kent namelijk vele problemen na installatie!
PHP 5 is noodzakelijk.
Verder adviseren we Linux hosting. Bij een Linux hosting kan het programma namelijk alles zelf instellen op de server, waardoor u niet handmatig rechten moet gaan zetten.
Afhankelijk van het aantal producten dat u aan gaat bieden, raden we "prijsvechters" af. De meeste prijsvechters proberen namelijk zoveel mogelijk sites op één server te zetten. Daar is helemaal niets mis mee op zich, maar hiervoor beperken ze de bandbreedte, het beschikbare geheugen en de processorcappaciteit per gebruiker/site. Hierdoor kan een Mijn Webwinkel 5 site met veel artikelen traag worden.
Mocht u advies nodig hebben in de keuze van een hosting provider dan verneem ik dat graag.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als het je leuk lijkt om je te gaan verdiepen in de open source software waarom probeer je dat niet eens?

Xampp installeren op de eigen PC en kijken wat je er mee kan.

Zo ben ik ook begonnen, eerst xampp geïnstalleerd en daarna de verschillende open source pakketten geprobeerd en uiteindelijk blijven hangen bij Zen Cart. (vanwege de community)

Word het niets kan je altijd nog kijken naar software waarvoor je betalen moet.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

6
eentje schreef:Als het je leuk lijkt om je te gaan verdiepen in de open source software waarom probeer je dat niet eens?

Xampp installeren op de eigen PC en kijken wat je er mee kan.

Zo ben ik ook begonnen, eerst xampp geïnstalleerd en daarna de verschillende open source pakketten geprobeerd en uiteindelijk blijven hangen bij Zen Cart. (vanwege de community)

Word het niets kan je altijd nog kijken naar software waarvoor je betalen moet.
Het lijkt me inderdaard leuk om me in deze software te gaan verdiepen! Maar het was meer het punt van of het nodig is of niet. Is er een duidelijke verschil tussen de open source en de kant en klare software. De conclusie die ik uit de antwoorden kan trekken is dat bij beide opties er dus een zeer mooie website uit kan rollen :)
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb mijn webwinkel aangeschaft en oscommerce en zenchart gedownload :)

7
Dit lijken me zeer interssante opties van de pro versie :
- Facturen met aangehechte acceptgiro of overschrijvingsformulier afdrukken
- Internetbankieren/Netbanking gegevens inlezen
- Automatisch factuurherinneringen genereren
- Overzicht van achterstallinge betalingen
- Boekingen (facturen) exporteren naar boekhoudpakketten

+ natuurlijk het klanten login stysteem..

Wat zijn de voornaamste voordelen van een klanten login stysteem?
Alleen voor terugkomende klanten kan dit aantrekkelijk zijn toch?
Verder heb je het in principe niet nodig?

8
SfeerToppers schreef:
eentje schreef:Als het je leuk lijkt om je te gaan verdiepen in de open source software waarom probeer je dat niet eens?

Xampp installeren op de eigen PC en kijken wat je er mee kan.

Zo ben ik ook begonnen, eerst xampp geïnstalleerd en daarna de verschillende open source pakketten geprobeerd en uiteindelijk blijven hangen bij Zen Cart. (vanwege de community)

Word het niets kan je altijd nog kijken naar software waarvoor je betalen moet.
Het lijkt me inderdaard leuk om me in deze software te gaan verdiepen! Maar het was meer het punt van of het nodig is of niet. Is er een duidelijke verschil tussen de open source en de kant en klare software. De conclusie die ik uit de antwoorden kan trekken is dat bij beide opties er dus een zeer mooie website uit kan rollen :)
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik heb mijn webwinkel aangeschaft en oscommerce en zenchart gedownload :)
Even mijn ervaring met beide zaken.

Mijn eerste webshop heb ik gemaakt met Shopfactory (toen nog versie 5) deze is zeker redelijk makkelijk te maken als je van niets weet en kleine aanpassingen waren ook geen probleem. Je merkt alleen later in het traject de beperkingen van Shopfactory.

Zen Cart en osCommerce (Zen Cart is ontwikkeld vanuit osC) hebben wat meer tijd nodig om er goed mee leren te werken maar als je het eenmaal snapt zijn de mogelijkheden onbeperkt en in de meeste gevallen gratis.

Dus het is meer een kwestie van hoeveel tijd heb je om een nieuwe site te ontwikkelen en hoeveel tijd wil je er in steken.

Moet het snel klaar zijn dan zeker betaalde software gebruiken, heb je meer tijd over dan zou ik kiezen voor Zen Cart.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

9
SfeerToppers schreef:Wat zijn de voornaamste voordelen van een klanten login stysteem?
Alleen voor terugkomende klanten kan dit aantrekkelijk zijn toch?
Verder heb je het in principe niet nodig?
Het login systeem is inderdaad eigenlijk alleen maar aantrekkelijk voor terugkerende klanten.
Klanten hoeven dan niet steeds weer opnieuw hun gegevens in te voeren en ze kunnen een wenselijst aanmaken.

Gisteren is de Pro+ uitgekomen. Daar zijn bij het login deel nog de volgende voordelen bijgekomen:
- Openbare wensenlijsten. Dat zijn wensenlijsten die je bereikbaar kunt maken voor een selcte groep mensen. Deze mensen kunnen van daar uit een bestelling plaatsen. Goed te gebruiken als verjaardagslijst, trouwlijst,...
- Bestelhistorie online raadplegen (tot 5 bestellingen terug) en bestelling opnieuw plaatsen
- Status van de bestelling online raadplegen.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

10
eentje schreef:Moet het snel klaar zijn dan zeker betaalde software gebruiken, heb je meer tijd over dan zou ik kiezen voor Zen Cart.
Daar moet ik je in grote lijnen gelijk in geven.
OpenSource is volledig open en maakt het mogelijk om alles aan te passen. Dit bied zeer veel mogelijkheden, maar is niet voor iedereen weggelegd.

De back-office van Mijn Webwinkel 5 is gesloten. Daar kan niets aan veranderd worden door de gebruiker. De front-office, de webwinkel zelf, is echter wel volledig open. Dit biedt zeer veel mogelijkheden. Mogelijkheden waar reeds, door veel gebruikers, veel gebruik van wordt gemaakt.
LogiVert - ERP, E-commerce, CRM & POS in één

11
Hoi hoi,

Ik zal ook even mijn ervaring hier opschrijven.
Ik heb sinds een tijdje ook een webwinkeltje en die heb ik gemaakt met Mijn webwinkel 5. Ik moet zeggen, dat ik er echt heel erg tevreden mee ben. Het is heel simpel en je kan toch best veel dingen aanpassen. Als je er echt veel tijd in wilt steken, kan je toch echt wel heel veel in je lay-out aanpassen. Maar je blijft wel beperkingen hebben natuurlijk.
Mijn site is : www.roemeenswinkeltje.nl dan kun je kijken wat ik er van heb gemaakt (gewoon een simpel winkeltje hoor). Ik heb voornamelijk dingen aangepast met het programma Stylizer dat werkt erg makkelijk (dit programma is gewoon gratis te downloaden).
Verder is je admin stukje heel overzichtelijk. Je kunt netjes je factuurtjes (die je zelf ook kunt bewerken met een eigen lay-out) uitdraaien met een simpele druk op de knop, de voorraad wordt bijgehouden, de klanten blijven ook netjes in je programma staan.
Ik vind dat je voor weinig geld echt een leuk webwinkeltje online kunt zetten, wat prima zijn werk doet. (ik heb de software bij bol.com gekocht en daar kost hij 84,99 ).
Natuurlijk zit je wel met beperkingen, dat is altijd zo als je kiest voor betaalde software. Maar als je met die beperkingen kunt leven, dan is het prima om mee te werken :wink: