Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

webwinkel beginnen met een behoud van een uitkering.

15 januari 2010

Ik heb gelezen dat je zelfs met een uitkering een x aantal maanden,voor je zelf kan beginnen.
Is er hier ook iemand die dit heeft gedaan,en hoe is de ervaring..?
 
Waster
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 december 2009
Locatie: Utrecht, Nieuwegein
Contacteer:

16 januari 2010

Geen idee. Dit kan je beter bij de UWV navragen. Je inkomsten moet zowiezo worden opgegeven bij het UWV. Die worden er op ingehouden. Als je een volwaardig inkomen genereert, kan je de uitkering later opzeggen.
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

16 januari 2010

Geen idee. Dit kan je beter bij de UWV navragen. Je inkomsten moet zowiezo worden opgegeven bij het UWV. Die worden er op ingehouden. Als je een volwaardig inkomen genereert, kan je de uitkering later opzeggen.
Ja ik weet dat het kan,en natuurlijk ook dat je mij het uwv terecht kan voor vragen.
Maar vroeg mij af of er iemand hier was,die een webwinkel was begonnen met behoud van uitkering..
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

17 januari 2010

Maak eens een afspraak met een UWV werkcoach, die kan je haarfijn uitleggen wat er allemaal bij komt kijken.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

17 januari 2010

Zal eens met mijn werkcoach praten.
Ik had een tijdje geleden iets gezien op tv,in een consumentenprogramma,dat iemand met een uitkering,voor zichzelf begon.
Helaas met flinke problemen,met het verrekenen van de uitkering.
Mocht ik binnenkort iets meer weten,dan laat ik hier op het forum wel weten.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

17 januari 2010

Juist daarom beter met de werkcoach alles bespreken en eventuele toezeggingen en afspraken op papier (laten) zetten.

Ik heb namelijk hele goede verhalen gehoord maar ook verschikkingen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

21 januari 2010

Ik heb vanmorgen gesproken met mijn werkcoach,en het is zeker mogelijk om vanuit en uitkeringssituatie als ondernemer te beginnen,en dus een webwinkel te beginnen.
Je krijg een opzetperiode van 6 weken om alles te regelen,en daarna 6 maanden de tijd voor je (webshop).dus 6 maanden onlline.
Je hebt in die periode van 6 maanden dat je dus daadwerkelijk online bent en verkoopt,geen sollicitatie plicht meer,en uiteindelijk zullen de verdiensten verrekend worden,hoe dit precies zit weet ik nu niet,het ligt er dus aan hoe goed of slecht de winkel loopt.

Ik heb 21 februari een workshop ondernemen,via het uwv,dan zal ik er wat meer van weten van het hoe en wat van het ondernemen met behoud van een uitkering.

ps, wanneer je wilt beginnen,zal je met een goed business plan moeten komen dat word gekeurd via het uwv,of hetgeen wat je van plan bent te ondernemen wel haalbaar is,het zal dus goed of afgekeurd worden.

Heb je ook momenteel een uitkering,en je hebt een goed plan om een webwinkel te openen,ga even praten met je werkcoach,en vraag zo'n workshop aan..
 
Papiri
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 januari 2010
Locatie: Regio Eindhoven
Contacteer:

21 januari 2010

Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan, dat is ingegaan per 1 januari. Ze moest inderdaad een bedrijfsplan opstellen waar ze best angstig voor was, het is een relatief kleine shop namelijk. Maar het werd helemaal goedgekeurd en nu is ze open 8)
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

21 januari 2010

Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan, dat is ingegaan per 1 januari. Ze moest inderdaad een bedrijfsplan opstellen waar ze best angstig voor was, het is een relatief kleine shop namelijk. Maar het werd helemaal goedgekeurd en nu is ze open 8)
Mooi....Ik hoop voor haar dat het goed gaat lopen..
misschien een linkje plaatsen van haar site,ben wel nieuwsgierig.
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

11 februari 2010

Ik heb vandaag een workshop ondernemen gehad,via het uwv,met behoud van uitkering

Het volgende, een beetje kort samengevat.

ondernemersplan maken,indien het goed gekeurd word,dan heb je 6 weken nog de tijd om, wat voorbereidingen te treffen in de geval voor je webwinkel.
Daarna heb je 6 maanden de tijd om daadwerkelijk dus online te gaan en te verkopen,je krijgt tussentijdse gesprekken hoe het verloopt.
In de tussentijd krijg je je uitkering doorbetaald,einde van de 6e maand,krijg je nog een gesprek,of je door wilt gaan of niet,dat hangt ervanaf of je wel succes hebt,loopt het niet dan stop je gewoon,in die 6 maanden heb je geen sollicitatie plicht.
Als je dus doorgaat na die 6 maanden dan word wel, uitkering via de belasting,uiteindelijk teruggevorderd,(heel kort samengevat).

Maar eerst moet je een goed ondernemersplan opstellen,ze zullen bepalen of je shop met hetgeen wat je wilt verkopen wel levensvatbaar is.

Dit is een beetje kort door de bocht,wat er is verteld
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht