Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendelijk ?

1
Ik ben bezig met de begroting. Ik heb in mijn begroting indicatief Photoshop Illustrator meegenomen. Mijn adviseur gaf aan dat deze pakketten vrij ingewikkeld zijn.

Kan iemand mij een advies geven ? Ik ben op zoek naar een photoshoppakket, wat ik mij snel eigen kan maken en wat uiteraard van goede kwaliteit is. Niet een extreem duur pakket.
Je ziet weleens van die scherpe produktfoto's op de voorpagina's. Ik heb begrepen van een webdesigner, dat dit prima zelf te doen is. Moet alleen even kijken hoe. :)

Re: Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendeli

3
Photoshop is de merknaam van een fotobewerkingsprogramma (rasterafbeeldingen) van Adobe. Illustrator is daar de "illustratieve" (vectorafbeeldingen)-variant van.

Als je enkel productfoto's wilt bewerken dan heb je vrij weinig aan Illustrator. Dit zijn erg ingewikkelde programma's (vandaar ook het hoge prijskaartje) met ontzettend veel toeters en bellen. Ik werk al elf jaar met Photoshop en ook ik weet echt niet waar alles voor dient. Overigens: Ik weet niet of je nog studeert? In het onderwijs werkt? Of een dat u een zoon of dochter heeft die studeert, maar via bedrijven als surfspot kan je vaak een goedkope onderwijslicentie kopen.

Ik weet ook niet wat je precies ermee wilt doen. Scherpe en mooie productfoto's krijg je vaak niet met Photoshop maar vooral door middel van een goede fotograaf.

Gimp is inderdaad een goed alternatief.

Re: Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendeli

4
Weet je wat je zoal ermee wil gaan doen?
Wij gebruiken dan ook Photoshop, althans m'n vrouw. Ik snap daar veel te weinig van.

Voor eenvoudig werk als resizen, bijsnijden, enz enz red ik mezelf met Picasa. Als het moeilijker wordt dan doet m'n vrouw 't werk.

Bedenkt eerst wat je doel is voordat je iets aanschaft.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendeli

5
Heel erg bedankt. Ik denk dat ik dit weekend eens moet kijken waarvoor ik het denk nodig te hebben. Zelf denk ik dat het meer gaat om de showfoto's op de voorpagina ( wordt wellicht Magento webwinkel ). De overige foto's zijn afkomstig van de producent / leverancier ( zoals ik het nu kan beoordelen ).

Re: Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendeli

7
Ik werk nu met Pixelmator (voor Mac), is goedkoop en heeft alles wat ik nodig heb.

Voor scherpe foto's zou ik me idd ook eerder gaan toeleggen op fotografie. En dan gebruik je 1 van zulke programma's om wat bij te werken. Achtergrond verlichten, contrast bijwerken en wat bijsnijden enzo.

Re: Photoshoppen; welk pakket is het meest gebruiksvriendeli

8
Sorry luitjes, ik haal even een oud topic naar boven.

Ook ik ben op zoek naar een programma om foto's mee te bewerken.
(Wellicht dat de eerder geplaatste informatie in het topic verouderd is.)

Het doel is om banners en afbeeldingen voor slideshows te maken. Dus er moet veel met de foto geknutseld kunnen worden, maar wel op een eenvoudige manier!

Ik had al gevonden: Adode Photoshop elements 12 en Corel paintshop Pro X6. Is dat iets?

Of misschien toch kiezen voor een ander programma?