Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
blink88
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 december 2011

Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te volgen?

31 augustus 2012

Ik wil graag een webshop openen. Nu heb ik geen ervaring in de onderneming branche.
Nu zie ik dat op veel opleidingsites zoals LOI, NHA cursussen worden aangeboden voor het openen van een Webwinkel?
Zijn deze cursussen de moeite waard om te volgen?
Heeft iemand tips voor mij?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te vol

31 augustus 2012

Nee, dat zou ik niet doen, want het is zoiets als "begin je eigen supermarkt" of "begin je eigen garagebedrijf".
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te vol

31 augustus 2012

Gewoon zoeken op het internet, dan kom je al een heel eind.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

Re: Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te vol

01 september 2012

In België kan je zo'n cursus volgen bij "Syntra".
Er komen ook Nederlanders naar toe, omdat de prijzen veel lager zijn dan in Nederland.

Ik heb zo vroeger nog houtbewerking gegeven bij Syntra, hadden we ook vele Nederlanders, want de prijzen waren in Nederland 3 keer zo duur!

Dus als je dichtbij de Belgische grens woont, zou ik daar toch rekening mee houden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te vol

01 september 2012

Zijn deze cursussen de moeite waard om te volgen?
Als jij graag leert via boeken en medecursisten en niet de ambitie hebt om de rest ver vooruit te zijn, is een cursus best een goed idee. Kijk wel wat je koopt. Ecommerce is vrij specifiek. Vraag dus even naar de naam van de docent, check of er eventueel gastcolleges zijn van mensen uit de praktijk en check of het studiemateriaal niet ouder is dan pakweg een jaar. Tijden veranderen snel en anders loop je de kans dat je in een studie beland waarin ze gaan uitleggen dat er op het internet zoekmachines bestaan en dat je graag daarin wilt staan. Om maar een voorbeeld te noemen.
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Is een cursus Webwinkel Openen de moeite waard om te vol

01 september 2012

Of dat je een docent krijgt die gewoon een ingestudeerd praatje verkondigd, maar eigenlijk nul komma nul praktijk ervaring heeft.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht