Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
marijcke
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 februari 2010

bedrijfschap kleding

18 februari 2010

Ik ben bezig met het opzetten van een webshop met zelfgemaakte kinderkleding, en andere kinderbenodigdheden van textiel. Het is de bedoeling dat het gewoon een kleinschalig bedrijfje blijft. Nu vertelde iemand mij dat ik als ik kleding wil verkopen ik ook een afdracht moet doen aan het bedrijfsschap kleding . Is dit waar?
 
kattig
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 december 2008

23 april 2010

Helaas wel. Niemand bij de KvK zal het tegen je zeggen, maar als je een bedrijf begint, word je ook aangemeld bij een bedrijfschap. Heel vervelend, want zeker als webwinkel heb je er geen fluit aan. Wel kun je, als je inkomsten laag genoeg zijn, ontheffing krijgen. Hou er wel rekening mee dat dit logge instellingen zijn die wel je geld willen, maar niet je vragen beantwoorden. Het is eenrichtingverkeer, zeg maar. Succes!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

23 april 2010

en wie weet weet het hoofd bedrijfschap detailhandel je ook nog te vinden...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

23 april 2010

Bedrijfsschap kleding bestaat niet, wel het HoofdBedrijfsschap Detailhandel ( HBD).
Wel mag/kan je lid worden van Mitex, de branche organisatie voor o.a. kleding
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht