Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

Toch nog mijn twijfels.

20 februari 2010

Ik ben flink bezig geweest om diverse info bij elkaar te zoeken.
Het is mij aardig gelukt,alleen heb toch mijn twijfels om nu een shop op te zetten in mijn situatie,als werkeloze.

In mijn situatie zou ik geld moeten lenen,omdat ik geen eigen kapitaal heb.
Ik heb al een berekening gemaakt,voor zover mogelijk en dan kom ik toch wel uit op zo'n 2.500,-, om een redelijk tot goed gevulde shop te hebben.
Dit is incl. hosting,webwinkel,inkoop goederen etc..
Ik vind dit zelf wel een flink risico,even ervan uitgaan dat alles goedgekeurd word door de uwv,dan heb ik 6maanden dus de tijd,zonder te moeten sollicitieren,om een (goed) lopende shop op te bouwen.
Einde van die 6 maanden dan kan ik ermee doorgaan,afhankelijk van de inkomsten van de shop.
Loopt het goed,dan kan ik er natuurlijk mee doorgaan,heb ik mijn twijfels dan kan ik gewoon stoppen,maar dan zit ik waarschijnlijk wel met een hoop, artikelen in mijn maag,die ik (misschien) wel kan slijten tegen de inkoops prijs,zodat ik de lening wat sneller terug kan betalen,want daar zit je dan ook mooi mee.
Overigens moet ik,als ik ermee doorga,het uwv,de 6maanden doorbetaalde utkering terugbetalen,uiteraard,ik betaal dan 70% van mijn uitkering terug,wat zo is vastgesteld,over een langere periode,(de juiste periode moet ik nog even opvragen,het hoeft natuurlijk niet in 1 keer.)

Ik heb overigens 2 ideetjes,waarvan 1 een shop te maken,met diverse artikelen,kleding,boeken,dvds.....etc etc,natuurlijk tegen een leuk prijsje.
Hoe dit gaat lopen weet je natuurlijk niet,ligt ook aan je producten en hoe je ervoor zorgt dat je site (overal) makkelijk te vinden is,google etc.

Hoe staan jullie hier tegenover,is dit een erg groot risico..
Ik begin steeds meer te twijfelen.
 
cvanboxel
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 februari 2010
Contacteer:

22 februari 2010

Tja, moeilijk om daar iets van te zeggen.
Je hoopt natuurlijk dat de winkel gaat lopen en goed ook zodat je daar van rond kunt komen, maar of dat lukt in 6 maanden, is natuurlijk de vraag.

Je weet ook niet hoe snel of hoe goed iets gaat lopen.

Ik ben zelf ook net in de orienterende fase van wie bouwt mijn webshop en waar komt het geld vandaan en het valt niet mee. Alles kost geld en hoe betaal je dat allemaal weer terug.


Je zult zelf de beslissing moeten nemen en bij twijfels: niet doen.
Zelf denk ik dat als je de juiste produkten hebt en er is een markt voor, gewoon doen. Positief ertegen aan kijken en ervoor gaan. :lol:
Dat doe ik ook!

Succes met je beslissing. :D
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

22 februari 2010

Ondernemen is risico nemen en of dat risico aanvaardbaar is kan maar 1 persoon beslissen en dat ben jij.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
kassie
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 januari 2010
Locatie: amstelveen

22 februari 2010

Ondernemen is risico nemen en of dat risico aanvaardbaar is kan maar 1 persoon beslissen en dat ben jij.
Daar heb je volkomen gelijk in,en ben mij daar ook zeker van bewust.
Het is ook eigenlijk een vraag die ik alleen kan beantwoorden,maar goed,soms wil je wel eens weten wat anderen ervan denken.
Een shop runnen naast je werk,dat kost je natuurlijk ook wel tijd en geld,maar je kan altijd op je werk terugvallen.

Ik ga er nog maar eens een paar nachtjes over slapen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

28 april 2010

Je wilt er een hoop geld in steken, dat lijkt me niet zo verstandig.. Je kunt altijd met een kleine opzet beginnen en dan verder uitbouwen. Er zijn een aantal gratis webshops om gewoon eens te kijken of het werkt. In het begin zal je vooral een hoop hebben aan mond-tot-mond reclame.
 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

Webshop + zoekmachine optimalisatie

17 mei 2010

Ondernemen is een risico nemen. Wat ik je aanraad is eerst kennis op te doen van zoekmachine optimalisatie en Google. Indien je een webshop begint, heb je te maken met concurrentie. Indien je die concurrenten een stapje voor wilt zijn, zul je je webwinkel moeten optimaliseren voor de zoekmachines, zodat je zodoende hoog in Google kan komen en veel bezoekers kan aantrekken. Als je nog niet weet hoe dat werkt, wacht dan even en leer dat eerst. Het is echt enorm belangrijk!
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.