Re: Klantbeoordelingen

31
Dank voor alle advies.

@Ward:
Productreviews elders onderbrengen is misschien wel leuk en aardig voor wat backlinks, maar ik denk dat ze op de productpagina zelf meer opleveren.
Helder, ik leer weer bij. Vergeet ik dan even het 'belang van de consument' of 'onafhankelijkheid in reviews' dan vind ik het op bijvoorbeeld http://www.lcd4u.eu/nl/reviews-van-klanten/ wel goed uitzien. Reviews voor winkel en producten afzonderlijk, met links eronder die werken voor de producten die nog in het assortiment zitten. Daar ontbreekt de mogelijkheid om op de website een product te beoordelen als ik me niet verkijk, dus men zal gericht vragen naar productreview in een uitnodiging... en/of oordeel over de shop.

@Jan:
http://www.google.com/trustedstores/ En wat je er ook van mag vinden, volgens mij heb je momenteel weinig keuze dan dit in de gaten te houden. Dit in de zin van ervoor zorgen dat je inderdaad reviews hebt én dat die te lezen zijn.
Zou je dan kunnen concluderen dat je er in elk geval voor moet zorgen dat je over reviews beschikt, even ongeacht waarvandaan/ongeacht de waarde die je als webshop hecht aan de review'merken'?

Jullie wijzen terecht op de rich snippets voor reviews. Ik zie ze met regelmaat ook in de organische zoekresultaten voorbij komen voor de winkel/de onderneming etcetera. Ik vermoed dat dat geheel conform Google's idee is dat er naast products ook 'services' beoordeeld kunnen worden. Juiste markup gebruiken en bidden tot Google gok ik. Niet onaannemelijk dat de gele sterren op den duur verdwijnen ook in organische resultaten. Heeft iedereen ze dan verdwijnt de toegevoegde waarde.