Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
william.verscheuren
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 november 2012
Contacteer:

Webshop starten met eigen adres?

21 november 2012

Ik vraag me iets af. Als ik ooit een webshop zou starten, moet ik dan op mijn website mijn adres van thuis tonen aan gezien het niet van zelfsprekend is dat een beginnende webshop een eigen bureau heeft?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 november 2012

Je moet het vestigingsadres van je webwinkel tonen. Dat is in veel gevallen het adres dat je bij de KVK opgeeft, en waar je webwinkel dus fysiek is gevestigd. Als je vanuit huis werkt, dus je thuisadres inderdaad.
 
Stylediscount
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 december 2012
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

28 december 2012

Ik zou ook zeker een adres tonen, en als het je eigen adres is, dan maar je eigen adres. Veel mensen zullen niet bestellen als ze geen adres kunnen vinden op de site.
Alle online fashion kortingscodes en acties op een rij!
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

28 december 2012

Je bent wettelijk verplicht om je vestigingsadres te vermelden op je webshop & facturen.
Als je je bij de KvK hebt ingeschreven op je thuisadres, moet je dat vermelden.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Malika
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 september 2012
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

28 december 2012

Beste William,

Dat klopt naar vertrouwen toe is het uitermate belangrijk dat de klant niet hoeft te twijfelen om geld over te maken, de klant mag niet het gevoel krijgen dat hij nog moet gaan zoeken naar adresgegevens dat kan zorgen voor een grote barrière .

Een goede adres vermelding is dus zeker een must, jammer genoeg zijn er vele webshop eigenaren niet echt van bewust en zien ze het maar als een detail en zijn er dus ook enkele e-shops te vinden die geen adres gegevens vermelden maar is dat interessant zeker niet.

Kan echt verkopen missen! :wink:


Groeten Malika.
Laat ons praten over uw project en ontdek meteen hoe S-Company een meerwaarde kan betekenen.
 
appeltje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 september 2012

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 februari 2013

Mijn excuses voor de kleine bump, maar ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met het opgeven van je prive adres op je website en bijvoorbeeld de kvk?

Krijg je dan niet heel wat ongewenste gasten aan je deur? Of valt dit in de praktijk erg mee? Wat zijn de ervaringen?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 februari 2013

Wat zijn de ervaringen met het opgeven van je prive adres op je website en bijvoorbeeld de kvk? Krijg je dan niet heel wat ongewenste gasten aan je deur?
Dat valt reuze mee, ik heb in de vijf jaar dat ik nog thuis werkte misschien een iemand aan de deur gehad, en de vijf jaar dat ik een kantoor heb, misschien een keer of drie. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je zaken doet. Staat er in dikgedrukte letters dat de koffie klaar staat? Of staat er: Bezoek alleen op afspraak mogelijk. Noem je openingstijden? Dan is het logisch dat men langs kan komen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 februari 2013

Mijn excuses voor de kleine bump, maar ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met het opgeven van je prive adres op je website en bijvoorbeeld de kvk?
Zoek eens in het handelsregister op een postcode en je zult zien dat er vaak véél meer bedrijven zijn ingeschreven dan je zou verwachten. Op vele tientallen huisadressen in ons postcodegebied is een onderneming ingeschreven en toch is het een betrekkelijk rustige woonwijk. Voor een deel zijn dat webwinkels, maar ook een rijschoolhouder, een pedicuresalon, de huisarts, diverse consultants en andere zzp'er, enkele Beheer BV's en holdings, enzovoort.
Krijg je dan niet heel wat ongewenste gasten aan je deur? Of valt dit in de praktijk erg mee? Wat zijn de ervaringen?
Een paar keer per jaar belt er inderdaad een ongenode (geen ongewenste) gast aan. Dan ben je gevonden via de Gouden Gids of Google Maps en moet je uitleggen dat je een webwinkel hebt.
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 februari 2013

Mijn excuses voor de kleine bump, maar ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met het opgeven van je prive adres op je website en bijvoorbeeld de kvk?

Krijg je dan niet heel wat ongewenste gasten aan je deur? Of valt dit in de praktijk erg mee? Wat zijn de ervaringen?
Zorg er gewoon voor dat er geen reden is tot langskomen van ongewenste gasten. Want wat zie jij onder een ongewenste gast? Een klant die niet tevreden is?
 
appeltje
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 september 2012

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 februari 2013

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik hoef me daar dus niet zozeer zorgen om te maken.

Met ongewenste/ongenode (inderdaad beter) gasten zat ik aan zowel onaangekondigde bezoekjes van klanten te denken (wat als d´r opeens tientallen mensen langskomen ??), alsmede de kans op inbraken e.d.. Al je gegevens zijn toch zo te vinden, en als ze denken dat er wat te halen valt.. Maar gelukkig valt dat dus heel erg mee :).

Ik ben natuurlijk wel van plan mijn klanten te vriend te houden!
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

13 juli 2015

Ik kick een oud topic omhoog, maar denk dat we toch een relevant blogje hierover geschreven hebben. Op https://blog.webwinkelkeur.nl/vermeldin ... n-de-deur/ hebben we de wettelijke basis uitgelegd en wat oplossingen gegeven om te voorkomen dat je voordeur plat wordt gelopen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

14 juli 2015

Ben al 5 jaar actief, nog nooit iemand aan de deur gehad. Bij mij staat het adres op elke pagina. Echter geef ik wel o.a. bij veelgestelde vragen aan, dat we geen showroom hebben en dat bestellingen niet afgehaald kunnen worden. Bij het adres zelf staat dan nog Postadres vetgedrukt erboven. Allicht helpt dat?

Verder wat boven staat, als je netjes zaken doet, heb je toch niets van je klanten te vrezen?
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
goedkopepartijen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 juli 2015
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 juli 2015

Nou, ik heb wel een paar keer mensen aan de deur gehad, geen klanten maar commerciele mensen zogenaamd om een abbo af te sluiten voor zakelijk internet en anderen om zogenaamd meer werk te creeren. Maar ze vinden je meestal via andere wegen, ook bij de kvk kunnen ze makkelijk achter je gegevens komen.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 juli 2015

Bij mij ook 1 keer maar idd door KvK.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

21 juli 2015

Deur aan deur verkopers tel ik uiteraard niet mee. Daar gaan de gesprekken ook ongeveer zo mee:

verkoper: "Hallo, bent u...?"
ik: "Ja, en ik heb geen interesse"
verkoper: "ooh.... wilt u ook zeggen waarom?"
ik: "Nee" /deur dicht

Die heb ik al ik weet niet hoe vaak langs gehad, hoeveel daarvan B2B is zou ik dus zeker niet kunnen zeggen. Ik laat ze nooit uitpraten...
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Waalwijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 september 2015
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

26 september 2015

Vul altijd de waarheid in ook al is het een huisadres!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

27 september 2015

Bij mij komen er regelmatig klanten langs. Maar alleen via telefonische afspraak. Ik zeg ook altijd duidelijk dat ik thuis geen voorraad heb. Dus heeft het ook geen zin om langs te komen zonder afspraak. Je wilt niet weten hoeveel bedrijven gewoon op hun huis adres staan ingeschreven.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Webshop starten met eigen adres?

27 september 2015

Bij mij komen er regelmatig klanten langs. Maar alleen via telefonische afspraak. Ik zeg ook altijd duidelijk dat ik thuis geen voorraad heb. Dus heeft het ook geen zin om langs te komen zonder afspraak. Je wilt niet weten hoeveel bedrijven gewoon op hun huis adres staan ingeschreven.
haha helaas ben ik hier wel achter gekomen:P.
Als je via google maps zoekt op ''ijsjes'' kom je ook bij allerlei huis-adressen terecht van ijs-zaken die thuis staan ingeschreven.. Sta je dan in een woonwijk terwijl je zin hebt in een ijsje.

Enfin, dit is bij webwinkels nog vaker het geval.
Gewoon duidelijk vermelden hoe en wat.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: Webshop starten met eigen adres?

28 september 2015

Hoewel dit al een heel oud topic is, blijft de boodschap: altijd je adresgegevens vermelden. Dit draagt bij aan de betrouwbaarheid van je bedrijf.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht