Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vassago
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maart 2010

Het verschil tussen huren en kopen van een webwinkel?

30 maart 2010

Hallo,
Ik heb me net geregistreerd bij deze forum,ik vind dat hier ontzettend veel nuttige informatie over webshops staat geschreven,daarvoor wil alvast bedanken aan mensen die eraan hebben meegewerkt,daarnaast heb ik ook wat vragen aan jullie te stellen.
Ik ben al een paar maanden van plan om een webwinkel te gaan op starten,daarover ben ik nu informatie aan het verzamelen.ik ga hier onder paar onderwerpen opnoemen waarover ik meer wil weten.ik ga eerst even in het kort uitleggen,wat ik van plan ben en wat ik verwacht van mijn aanstaande webshop.
Ik ben van plan om verzorgingsproducten en sieraden voor vrouwen te gaan verkopen via webwinkel en de webwinkel van mij moet de volgende eigenschappen hebben.Het moet absoluut professioneel, gebruiksvriendelijk en goed beveilgd zijn,daarnaast moeten de klanten mij makkelijk kunnen vinden en wi ik ook makkelijk kunnen onderhouden,want ik heb helaas geen techische kennis dus moet niet zo ingewikkelde systeem zijn en aller belangrijkste is,dat mijn webwinkel bij de zoekopdrachten hoog moet scoren en als laatse Zakendoen met buitenlandse leveranciers en klanten moet ook mogelijk zijn,dat zijn ongeveer mijn verwachtingen.
Ik zit nu te denken,zal ik beter een abonnementje afsluiten of kopen?wat zijn de nadelen en voordelen van webwinkel huren?zou een abonnement nemen aan mijn verwachtingen kunnen voldoen?
voor het geval dat als de webwinkel niet goed loopt,wil ik de verlies minimuum houden.
Wat raden jullie mij in dit geval aan,ik stel jullie meningen en reacties zeer op prijs.

Groetjes

Vassago
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

30 maart 2010

Ik raad je huren aan.

De verschillen zijn dat je bij kopen meer mogelijkheden hebt om het naar eigen smaak in te richten. Bij kopen wordt de winkel van jou en er is gemiddeld gezien meer flexibiliteit mogelijk.

Bij huren is het voordeel dat hij in veel gevallen sneller online staat, dat het de eerste periode goedkoper is, en vaak dat het CMS al helemaal staat. Doordat er minder flexibiliteit wordt aangeboden is het makkelijker om een completere webwinkel te bieden tegen een lagere prijs.

Uiteindelijk wordt, door de maandelijkse kosten, huren duurder. Maar tegen die tijd weet je wel of je succesvol bent. Een webwinkel tegen een abonnement kan in de meeste gevallen prima aan je verwachtingen voldoen. Met name de opmerking
voor het geval dat als de webwinkel niet goed loopt,wil ik de verlies minimuum houden.
geeft aan waarom ik in jouw geval zou kiezen voor huren. Je geeft nog onvoldoende aan er zeker van te zijn dat dit is wat je wilt gaan doen.
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

30 maart 2010

Inventariseer vooraf voor jezelf wat je nodig hebt aan functionaliteit. Doe dit los van de geboden functionaliteit van alle leveranciers. Daarmee bedoel ik dat je je inventarisatie niet moet doen aan de hand van specificaties van leveranciers, maar aan de hand van je eigen behoeftes.

Sorteer je inventarisatie op belangrijkheid. Check vervolgens welke leveranciers het beste aan je behoeftes voldoen. Dit los van het feit of het huur of koop is. Ga dan pas kijken wat financieel het beste bij je past.

Het belangrijkste is dat de oplossing aan je huidige en toekomstige behoeftes kan voldoen. Pas als tweede moet de prijs gaan spelen.

Bij huur start je hoe dan ook het goedkoopst, maar wat is goedkoop en wat is duur? Bij verschillende “koop-oplossingen” kun je al met een basis versie starten voor nog geen 100,-. Ik heb geen zicht op je budget, maar als bedragen onder de 500,- al een te grote investering voor je zijn denk ik dat het verstandig is om goed na te denken of het starten van een webwinkel wel een verstandige zaak is. Ik bedoel dit alleen als opbouwende kritiek, want wie ben ik om daar over te beslissen.

Al met al meer vragen dan antwoorden. Ik denk echter wel dat het beantwoorden van deze vragen voor jezelf je dichter bij het antwoord zullen brengen.

Met vriendelijke groet,

Dolf
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

30 maart 2010

Ik sluit me volledig aan bij logivert.

Wat heb je aan een winkel die niet voldoet aan de eisen of het nu koop is of huur beide zijn dan te duur.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
pstuifzand
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 februari 2009
Locatie: Zwolle
Contacteer:

30 maart 2010

Veel huur-webwinkels hebben een mogelijkheid om de webwinkel gratis te proberen. Het is ook vaak mogelijk om per maand te betalen. Als het dan helemaal niet naar je zin werkt, dan kun je makkelijk weer stoppen.

Als je huurt, kun je bekijken wat de mogelijkheden zijn, of je de interface begrijpt, of je de webwinkel zelf mooi en handig vind en of je jouw producten op een goede en nette manier in de webwinkel kunt toevoegen.

Gevonden worden op internet is de laatste jaren een stuk moeilijker geworden, doordat er veel meer mensen zijn met hetzelfde idee. Voor sommige producten is dan ook een goed idee om juist heel specifiek een bepaald product of groep producten te gaan verkopen. Je hebt dan minder geld nodig om een voorraad van al je producten je hebben en het is ook makkelijker om hoger in zoekmachines te staan, omdat er minder (of geen) webwinkels zijn die hetzelfde verkopen.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

30 maart 2010

De meeste open source winkelsoftware zijn gratis en kan je lokaal op de computer installeren... heb je helemaal geen kosten... zelfs niet een maand huur.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
vassago
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maart 2010

30 maart 2010

Ik bedank jullie allemaal voor de reacties,ik zal ze zeker in acht nemen.
Wat me net te binnen schiet is,dat als ik een abonnement neem,dan betaal ik per maand,ik kan dus altijd stopzetten wanneer ik wil,dus om dat te voorkomen zou het bedrijf mij als klant niet willen verliezen,dus zouden ze dan mijn webwinkel constant moeten onderhouden qua meer aantal klanten bezoekers,zoekmachine optimalisering enz..kunnen we in dit geval denken dat dat ook een voordeel zou zijn van webwinkelhuren?
Ik zou ook graag willen weten,of er ooit een onderzoek of een enquete gedaan is,waaruit blijkt,dat webwinkel huren meer succesvol heeft als koopwinkel?qua omzet,en aantal bezoekers?
als laatste wil ik graag nog een ding weten,ik had gisteren in een boek gelezen over de zoekmachine google,volgens het boek moet een webwinkel technisch goede kwaliteit hebben om makkelijk gevonden te worden op internet,als voorbeeld wordt ook Wikipedia gegeven,wat houdt dit in?en als laatste nogmaals wat zou ik moeten kiezen voor een succesvolle webshop?
Ik hoop dat jullie mij niet kwalijk nemen voor de gebrek aan mijn nederlands?:)

Alvast bedankt

Groetjes Vassago
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

31 maart 2010

Technisch goede kwaliteit houd in dat de site goed in elkaar zit.

Het makkelijkste is het door te kijken of de site ook valideert op xhtml en css (dus geen fouten in de opmaaktalen)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

31 maart 2010

Wat me net te binnen schiet is,dat als ik een abonnement neem,dan betaal ik per maand,ik kan dus altijd stopzetten wanneer ik wil,dus om dat te voorkomen zou het bedrijf mij als klant niet willen verliezen,dus zouden ze dan mijn webwinkel constant moeten onderhouden qua meer aantal klanten bezoekers,zoekmachine optimalisering enz..kunnen we in dit geval denken dat dat ook een voordeel zou zijn van webwinkelhuren?
U betaalt inderdaad per maand, maar meestal (zo niet altijd) gaat u een contract aan van minimaal 1 jaar. U kunt dus niet zomaar tussen door stoppen.

Koopoplossingen hebben er overigens net zoveel belang bij dat u goed gevonden wordt. Zij willen hun klanten ook behouden door ze goed te bedienen.
Veel huur-webwinkels hebben een mogelijkheid om de webwinkel gratis te proberen.
Veel koopoplossingen hebben ook een gratis probeer versie.
 
Robbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 april 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05 april 2010

Persoonlijk zou ik altijd gaan voor het kopen van een webshop. Als je de software zelf bezit heb je veel meer keuze en kun je de shop beter aanpassen op je eigen concept.

een tweede voordeel is dat je makkelijk een tweede webshop kan beginnen. Je webshop bouwer heeft alles al een keer gebouwd voor je en kan dus alles zo opnieuw doen.

kijk een op deze blog over het opstarten van een webshop.

http://eikenwerk.blogspot.com/
http://eikenwerk.nl/
 
Gebruikersavatar
Shoppagina.nl
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 april 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

28 april 2010

Ik raad je aan niet te kopen, dat kan altijd nog. Gratis webshops zijn genoeg op internet te vinden. Wanneer het niet goed gaat, moet je niet het risico lopen dat je er aan vast zit.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht