Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
brianboy
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 maart 2010
Locatie: Den Haag

Opleiding/Cursus voor webwinkel

17 april 2010

Hallo,
Ik wil een eigen webwinkel beginnen dus ik zou daarvan nog dingen willen leren is er een speciale opleiding voor of curcus?
(Ik kan met de diploma die ik nu heb HBO studeren.)


Vooral over de software zou ik meer willen weten is daar geen korte opleiding (LOI) of cursus voor?
(ik wil niet alles van sofware weten hoor maar gewoon het beheren van de site (osscomerce) en ik wil ook weten hoe ik bijvoorbeeld Ideal en andere dingen voor de site erop kan zetten.

Ik heb al rond- gekeken en osscomerce leek mij het beste.
Ik ben alleen niet goed in software, en ik heb gehoord dat je een webserver moet hebben voordat je met osscomerce kan werken.
Maar ik heb totaal geen ervaring met dit en zelf aanleren dat lijkt me ook niet zo'n makkelijke oplossing.


Met vriendelijke groet,

Brian
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Opleiding cursus webwinkel

17 april 2010

Er zijn enorm veel cursussen en opleidingen voor een webwinkel. Maar de beste leerschool is denk ik toch de praktijk. ;-)
 
fonzie
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2010
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

24 april 2010

Het lijkt me toch maar logisch, dat wanneer je een webshop koopt, de verkoper jouw leert werken met die webshop....
U hebt nog slechts enkele dagen om kans te maken op een gratis webwinkel bij
http://www.aresdesign.be
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

24 april 2010

Het lijkt me toch maar logisch, dat wanneer je een webshop koopt, de verkoper jouw leert werken met die webshop....
Dat ligt eraan wat je koopt. De meeste software wordt SAAS aangeboden. Met een PDF handleiding en telefoonnummer heb je in veel gevallen al geluk! Bij open source moet je vaak helemaal zelf aan de slag omdat er geen duidelijke handleidingen voor zijn. Tuurlijk, ondersteuning is mogelijk, maar in de meeste gevallen betaal je er dan ook gewoon voor.

Er zijn wat pakketten die wel zeer goed bekend staan om hun service. Via dit forum kun je enkelen vinden, zoals momenteel de banner bovenaan de pagina. Je betaalt dan per maand, maar een gering bedrag en gezien de software en ook ondersteuning die je krijgt is dat het meestal meer dan waard.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
fonzie
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 februari 2010
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

24 april 2010

OK, misschien een beetje dom van mij, ik ga ervan uit dat een verkoper de intentie heeft om zijn klant een goede service te geven, tevreden klant enzovoorts, dat is tenminste mijn redenering, misschien gaat niet voor iedereen op en ben ik een beetje een uitzondering. Ik vind klantentevredenheid wel belangrijk.
U hebt nog slechts enkele dagen om kans te maken op een gratis webwinkel bij
http://www.aresdesign.be
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

24 april 2010

De verkoper wel... maar de software leverancier meestal niet...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Liam
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 december 2008

25 april 2010

OK, misschien een beetje dom van mij, ik ga ervan uit dat een verkoper de intentie heeft om zijn klant een goede service te geven, tevreden klant enzovoorts, dat is tenminste mijn redenering, misschien gaat niet voor iedereen op en ben ik een beetje een uitzondering. Ik vind klantentevredenheid wel belangrijk.
De leverancier van Mijn Webwinkel geeft terdege wel cursusen om maximaal te kunnen werken met de software. http://www.logivert.com/nl/diensten/cur ... sussen.htm Daarnaast is Mijn Webwinkel 5 een super pakket ik werk er zelf mee en ben super tevreden.

Voordeel van Mijn Webwinkel 5 is:
1. Geen maandelijkse kosten maar 1X de software aanschaffen
2. Alles in eigen beheer
3. gratis update in de zelfde versie
4. kan bij elke hoster met php5 gehost worden
5. verschillende pakkettebn van € 100 to € 300
 
brianboy
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 maart 2010
Locatie: Den Haag

27 april 2010

bedankt allemaal:)

met vriendelijk groet,

Brian
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht