Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

Kan ik pakketdienst software integreren in de webshop?

03 mei 2010

Hallo,

Ik wil binnenkort dus een webshop gaan beginnen en zit te denken om
een Strato premium webshop te nemen. (zie www.strato.nl)

Nu zit er een UPS module daarin geintegreerd, maar wat nu als ik een andere bezorg dienst wil hebben? Bijvoorbeeld TNT of www.abcmail.nl

Ik wil het verzenden zo goedkoop mogelijk houden en met UPS gaat dat denk ik niet gebeuren.

Ik wil het namelijk zo hebben dat de klanten track en trace kunnen doen.
Nu kan ik dat ook wel handmatig via email sturen naar de klant maar dat is wel weer wat extra werk natuurlijk.

Weet iemand of er modules bestaan voor tnt post bijvoorbeeld die je in je webshop kan integreren? Of kan een programmeur van tnt dat voor je doen ofzo?

Groeten
Marc
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

03 mei 2010

er zijn verschillende modules van verschillende pakketdiensten voor verschillende webshop softwarepakketten beschikbaar.

Maar als jij zo goedkoop mogelijk wil versturen zal je, zeker in het begin, weinig hebben aan TNT.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

04 mei 2010

En waar heb ik dan wel wat aan?
 
pstuifzand
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 februari 2009
Locatie: Zwolle
Contacteer:

04 mei 2010

Het is een goed idee om te bepalen wat voor soorten producten je gaat versturen en hoe elk product verpakt en verstuurd moet worden.

Door voor verschillende combinaties van producten uit te rekenen wat je moet betalen bij elke pakketdienst krijg je een beter inzicht in de kosten. Als je daarna echt producten gaat verkopen kun je de combinaties aanpassen naar combinaties die je echt verstuurd.

De pakketdiensten maken meestal gebruik van een combinatie van gewicht en formaat bij het berekenen van de kosten, je moet dus voor een paar grote en kleine producten berekenen wat de kosten zijn.

Daarna kun je nog kijken naar welke producten je het meeste verkoopt. Je kunt dan misschien gemiddeld verzendkosten hanteren. Dit werkt goed voor producten die hetzelfde formaat en gewicht hebben.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

04 mei 2010

Oke,

Ja ik zit te denken om veel producten gratis te verturen (vanaf 100 euro).
Maar dan is het wel belangrijk dat het voor mij zo goedkoop mogelijk is.
Verder ook wel veilig.
Dus wat ik zoek is
goedkoop
snel
veilig
verzekerd
afleveren alleen aan geadresseerde (niet bij de buren).
Tekenen voor ontvangst.

Het zullen vrij normale afmetingen zijn in de meeste gevallen. Denk aan de doos van een frituurpan of een espresso machine. Veel groter dan dat zal het niet gaan worden.

Waar kan je die tarieven eigenlijk opvragen. Jij zegt dat je verschillende tarieven kan krijgen maar ik zie meestal maar 1 tarief bijvoorbeeld van de TNT, 7,50.
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

04 mei 2010

goedkoop
snel
veilig
verzekerd
afleveren alleen aan geadresseerde (niet bij de buren).
Tekenen voor ontvangst.
....en als het even kan ook nog voor 2 euro per pakket :lol:
~ Yvo
 
kookfreak
Berichten: 79
Lid geworden op: 02 mei 2010

04 mei 2010

Dat zeg ik niet, maar als het al maar 50 cent scheelt keer 200 pakketen in een jaar dan scheelt het al weer 100 euro.
goedkoop
snel
veilig
verzekerd
afleveren alleen aan geadresseerde (niet bij de buren).
Tekenen voor ontvangst.
....en als het even kan ook nog voor 2 euro per pakket :lol:
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

04 mei 2010

Je wilt minimaal 50 cent goedkoper als 6,75 met al je wensen. Dit is mijns inziens (vrijwel) onmogelijk en ik denk dat er veel (beginnende) webwinkeliers zijn die graag iets minder zouden willen betalen.

Zo heb je als alternatief DHL for You deze richten zich speciaal op de webwinkelier en kost "slechts" 4,95 maar 2-3 dagen levertijd en 1,50 voor extra zeker.

Als je alle punten wilt terug zien bij een pakketdienst dan zal er inderdaad extra betaald moeten worden.

Een standaard pakje kost via TNT 6,75....naam mijn mening de beste pakketdienst voor B2C.
-Handtekening voor ontvangst dan komt er iets extra's bij.
-Aflevering niet bij de buren is mogelijk en gratis.
-Tekenen voor ontvangst is een extra optie en kost weer iets meer.
-Snel, binnen 24 uur is standaard bij TNT Post...en snel!
-Verzekeren kost altijd geld.
- Goedkoop, wat is duur en wat goedkoop? Voor extra diensten betaal je extra.

Mijn suggestie, vanaf 100 pakketten kun je al een contract afsluiten met TNT Post tegen speciale tarieven. Hier een linkje: http://www.tntpost.nl/zakelijk/pakket/contractklant/

Informatie aanvragen kost geen geld en geef je weer een handvat om de mogelijkheden verder te bekijken.
~ Yvo
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

04 mei 2010

Alternatief DPD:

Tarief 5,75 (ex. BTW) per pakket incl:

Handtekening voor ontvangst
Verzekerde verzending tot 350 euro
geen aflevering bij de buren als je dit aangeeft
Tot 31 kg zelfde tarief
word gehaald
24 uur bezorging
track en trace
elke dag een email met de status van de pakketten.

Voor meer info hierover mij even pm'en.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

05 mei 2010

Mijn broer werkt in opdracht van DPD, pakketten zijn daar standaard verzekerd tot 520 euro ;)
Kosten per pakket zijn een beetje afhankelijk van hoeveel je er verzend.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

05 mei 2010

Bij DPD is alleen een nadeel als je klant de 2e keer ook niet thuis is deze het pakket op dient te halen bij het DPD depot.

Woon je bijvoorbeeld in Roermond dan moet je in Best (bij Eindhoven) je pakket ophalen. :?
~ Yvo
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

05 mei 2010

Raar depot is dat standaard hoort DPD twee keer opnieuw aan te bieden en een briefje achter te laten zodat de klant eventueel contact kan opnemen met de DPD om een aflevertijd cq plaats af te spreken.

@Loomans
Dan is het meer zelfs dan ik dacht... :)
Kosten per pakket zijn inderdaad afhankelijk van de hoeveelheid pakketten, ik heb alleen een afspraak met DPD dat een ieder die zich via mij aanmeld maximaal die 5.75 betaald. (kleine extra service als webwinkelbouwer naar mijn klanten)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

12 mei 2010

Ik vraag me toch een beetje af hoe je dat dan geregeld hebt met DPD van die kosten. DPD werkt nl. weer met subcontrators die elk hun eigen tarieven bepalen en voor zover ik weet kan DPD zelf niet tegen die subcontrators zeggen wat zij voor hun diensten moeten rekenen.

Als je alleen webwinkels voor mensen uit de buurt maakt kan het natuurlijk wel weer, dan heb je een afspraak met 1 subcontractor.

Anyway: DPD heeft best een interessant business model :)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht