Online fietsenwinkel starten

1
He ,
Ik zou een webwinkel willen starten (in belgie).
Het zou gaan om een online fietsenwinkel.

Maar ik zat met nog enkele vragen.

Kan je bij een groothandelaar ook bestellen na dat je een order hebt gekregen van een klant of moet je altijd in grote hoeveelheden aankopen?

Kan je elke fiets online aanbieden of zijn er merken die enkel fysieke winkels hun fietsen laten verkopen?

Het idee zou zijn om merk fietsen goedkoper aan te bieden door eerst de bestelling op te nemen en dan pas zelf aan te kopen en te leveren.
Denken jullie dat zoiets zal lukken?

mvg

stef

Online fietsenwinkel starten

2
utuee schreef:Kan je bij een groothandelaar ook bestellen na dat je een order hebt gekregen van een klant of moet je altijd in grote hoeveelheden aankopen?
Dat is enorm afhankelijk van de groothandel. Bij sommige kun je per product los bestellen en heb je het morgen in huis, bij anderen gelden enorme minimum afnames en levertijden.
utuee schreef:Kan je elke fiets online aanbieden of zijn er merken die enkel fysieke winkels hun fietsen laten verkopen?
Waarom laat jij je limiteren tot de oplossingen van je concurrenten?
utuee schreef:Het idee zou zijn om merk fietsen goedkoper aan te bieden door eerst de bestelling op te nemen en dan pas zelf aan te kopen en te leveren.
Denken jullie dat zoiets zal lukken?
Nee.
Zie voor een uitgebreider antwoord mijn reactie op http://www.webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=751 wat ongeveer op hetzelfde neerkomt.

4
bedankt voor het antwoord,

maar toch zie ik niet echt in wat de gelijkenis is tussen de link die je hebt gepost.

De opstart kosten zouden , in het geval dat je per product kan afnemen bij de groothandel, minimaal blijven. Misschien zelfs niet meer dan 200 euro...

Ook heb je bij fietsen verkoop een grotere absolute winst per verkochte fiets.

Ik zou dit niet doen om van te leven, eerder als bijverdienste.

Dus waarom zou het niet lukken denk jij?

mvg
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
De serieuze merken leveren niet aan jouw en daarom moet je het hebben van fietsmerken uit b.v. China, denk daar eens aan de garantie.
Tevens zal je niet per stuk kunnen kopen en zit je dan ook nog met een lange levertijd.