Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

Webwinkel software huren

17 mei 2010

Hallo Allemaal!

Ik heb sinds kort een domeinnaam laten vastleggen bij Transip. Op dit domein wil ik mn webshop gaan openen. Aangezien ik geen programmeer kennis heb, heb ik de OpenSource sofware uitgesloten. Mijn voorkeur gaat nu uit naar webwinkel software waarvoor je maandelijks een vast huur bedrag betaald. En die de mogelijkheid bieden om hun pakket eerst gratis uit te proberen.

Ik begreep dat het mogelijk is om een bestaand domein via DNS te koppelen aan de ( server ?) van de webwinkel sofware.

Ik zou heel graag wat ervaringen en advies willen horen over de bestaande webwinkel sofware aanbieders volgens het huur principe.

Wie heeft er aanraders? Afraders hoor ik uiteraard ook graag.. :D

Ook zou ik heel graag horen welke van deze aanbieders en goed support geven bij het koppelen aan mijn domein. Helaas heb ik van DNS ook weinig verstand.

Ik hoop dat er ervaringsdeskundigen of mensen met een goede kennis zijn die me van wat goed advies kunnen voorzien.

Groeten Mike!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

17 mei 2010

Waarom wil je alleen huren?

Er zijn verschillende bedrijven die een webshop kant en klaar opleveren op basis van open source zodat je maar 1 keer een vast bedrag kwijt bent.

Of een bedrijf als logivert die voor 1 vast bedrag software levert die zelf makkelijk in te stellen is.

Of is dit misschien iets voor je: ShopUpgraded open source software met 74 redelijk makkelijk aan te passen templates en alle belangrijke modules al ingebouwd.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

Webwinkel software domeinnaam

17 mei 2010

Het is vast bij meerdere aanbieders mogelijk om een webshop voor een bepaalde termijn uit te proberen. Tevens denk ik dat je bij 75% van de webshop aanbieders wel de mogelijkheid hebt om je geld terug te vragen (bijvoorbeeld binnen 30 dagen) indien je niet tevreden bent met de software. De domeinnaam die je bij TransIP hebt bestelt, kun je re-directen naar de domeinnaam van de webshop. Dat houdt in dat je je domeinnaam bij TransIP doorverwijst naar de subdomain van je webshop.

Je krijgt dan www.denaamvanjewebwinkel.nl i.p.v. denaamvanjewebwinkel.biedmeer.nl

Webwinkel demo Biedmeer: http://biedmeerwebwinkels.nl/Page258/Pr ... it%21.html

Check deze link:
Bij veel pakketten ontvang je de domeinnaam er al bij:
http://biedmeerwebwinkels.nl/Page251/De-pakketten.html
dus je had beter kunnen wachten met bestellen bij TransIP, dan zou je geld bespaart hebben.

Wat is uw reactie hier op?
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

17 mei 2010

Via internet heb ik inmiddels kennis gemaakt met de 'biedmeer' webshops. Dit soort constructies spreekt me erg aan. Enkel de aanbieder in dit geval wat minder.


Welke aanbieders zijn er nog meer actief met dit soort webshops?

En wie heeft er positieve ervaringen mee?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

17 mei 2010

Kijk even in mijn handtekening (shoptrader). Heb er zelf geen ervaring mee hoor. Verder mijnwebwinkel (ook geen ervaring mee). Er zijn een flink aantal aanbieders waar je uit kan kiezen. Aan ervaringen heb je misschien niet zoveel. Je kan beter het systeem uittesten via een demo of trial-version en dan kijken of je er tevreden mee bent. Zo ervaar je het zelf i.p.v. je besluit te nemen op basis van de meningen van anderen.
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
 
djjan
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 juni 2009
Contacteer:

19 mei 2010

Beste Mike

Misschien is ons systeem iets voor jou:

- Maandelijks bedrag voor service
- Gratis uitproberen
- Domeinnaam inbegrepen, of extern koppelen via DNS
- Goede technische support
- Aanrader (zeggen we van onszelf :D)

http://www.easy-webshop.net
http://www.startwebwinkel.be

Succes!
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

20 mei 2010

Zet voor jezelf de kosten van de diverse kant-en-klaar webshop op een rijtje en zet daar de kosten van je eigen shop tegenover.

Daarbij maak je jezelf afhankelijk van een partij, stel dat jij na 6 maanden besluit om op te stappen bij de kan-en-klaar webshop dan mag je in je handjes knijpen dat je een kopie van de database krijgt. Onderschat het werk van het vullen van je winkel niet.

Verder kijk goed naar de verborgen kosten. Zoals een logo van de webshop aanbieder op je pagina, de ondersteuning als het even een keertje niet lukt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

21 mei 2010

Aanbieders (ik heb ook niet met allemaal ervaring) die volgens mij ongeveer kunnen bieden wat jij zoekt:
www.shoppagina.nl
www.elexioshop.nl
www.biedmeerwebwinkels.nl
www.shoptrader.nl
www.mijnwinkel.nl
www.getseoshop.nl
www.mijnwebwinkel.nl
www.strato.nl

Eventueel nog Shopfactory maar deze zou ik jou waarschijnlijk afraden.
Tussen bovenstaande zitten zeer interessante aanbieders! Succes!
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

21 mei 2010

Vaak ben je gebonden aan de diensten die zij leveren, zo begreep ik onlangs van een eigenaar van en stratowebshop dat er geen google analytics ingebouwd kan worden. Dit zijn wel enorm handige tools die je kunt gebruiken om je bezoekersstromen te monitoren en koppelingen te leggen met bijv. google adwords.

Ondanks dat je aangeeft geen deskundige te zijn op programmeer gebied is met een beetje investering in tijd en ondersteuning een eigen webshop niet moeilijk. Ik ben ook als leek begonnen met Magento en ik krijg momenteel een aardig resultaat.

tijdens de opstartfase kon ik terugvallen op een "expert", maar uiteindelijk lukt het je door veel te lezen en te proberen ook om zelf probleempjes op te lossen of aanpassingen te maken.

Daarbij kun je bij je eigen webwinkel je eigen "jasje" geven aan een winkel waardoor je een soort van herkenbaarheid kan creëren. Vaak ben je bij de kant-en-klaar webshops gebonden aan voor definieerde templates.

over je domein, dit kun je idd met je DNS regelen, maar of dit een goede oplossing is laat ik even aan de experts over. Ik heb de domeinnamen liever rechtstreeks gekoppeld aan mijn hosting pakket. vaak is de eerste domein naam bij de prijs van je hosting inbegrepen.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

21 mei 2010

Alle nadelen die jij noemt hoeven niet perse aanwezig te zijn (bij ons zijn die er bijvoorbeeld niet, zie ook mijn reply in dit topic: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=811)

En dan nog even spammen om het lijstje van de admin aan te vullen :P :
www.zeke.nl

Voor een onafhankelijke mening over onze software stuur me maar een berichtje dan laat ik wat webwinkels zien van onze klanten en dan kun je eventueel bij hen vragen wat ze van ons vinden :-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
ariebruinsma
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 november 2009
Locatie: Sint Nicolaasga
Contacteer:

Re: Webwinkel software huren

22 mei 2010

Hallo Allemaal!

Ik begreep dat het mogelijk is om een bestaand domein via DNS te koppelen aan de ( server ?) van de webwinkel sofware.

Ook zou ik heel graag horen welke van deze aanbieders en goed support geven bij het koppelen aan mijn domein. Helaas heb ik van DNS ook weinig verstand.

Groeten Mike!
Hallo Mike, om even gericht antwoord te geven:

Ja, je kunt via de DNS instellingen je domeinnaam koppelen aan een server via een ip-adres. Dit moet de server zijn waar je hosting op draait. In mijn optiek moet elke webwinkelleverancier dit kunnen realiseren. Zo niet dan zou ik daar nooit mee in zee gaan.

Het maakt niets uit of je domeinnaam bij de hoster geregistreerd is of elders, beide keren loopt de verwijzer via een nameserver en wordt het via de DNS geregeld. Het scheelt alleen een extra partij.

Het koppelen van de domeinnaam aan je hostingpakket of je webwinkel moet je dus regelen bij of via je huidige registrar (waar je domeinnaam geregistreerd is). De domeinnaam verhuizen kan ook, maar dat kan pas een half jaar na registratie. Dan kun je de domeinnaam dus eventueel onderbrengen bij dezelfde partij als waar de webshop wordt gehost.

Let bij huur wel op eigendoms recht, je wilt toch niet meemaken dat je geen eigenaar bent van je eigen webwinkel. Eventueel kun je ook een webwinkel laten maken op No Cure No Pay basis.

Succes met je keuze en laat ons vooral weten waar je voor hebt gekozen en waarom.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

Bedankt!!!

23 mei 2010

In de eerste plaats wil ik iedereen bedanken voor de reacties tot nu toe! Ik heb gekozen voor het registreren van een domeinnaam en webshop bij shoptrader. Ik vond het erg lastig om tot een goede onderbouwde keuze te komen, dus heb deze beslissing gemaakt op basis van vooronderzoek en vergelijking en wat info her en der op het internet. Of deze keuze na een aantal maanden nog steeds de juiste is weet ik niet, maar soms moet je maar gewoon iets doen ipv blijven hangen is alle twijfels.

Nu kan ik me weer gaan richten op de volgende fase van mijn webwinkel.

Nogmaals bedankt voor iedereen die de moeite heeft genomen zijn ervaringen en kennis met me te delen.

Als ik in de toekomst nog meer vragen heb ( wat vast zal gebeuren ) hoop weer zulke bruikbare reacties te krijgen.

Groeten Mike!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht