Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

Wat zijn 'genoeg' bezoekers?

20 mei 2010

Ik begrijp dat dit een vage vraag is, maar ik probeer het toch:

De webshop is nu een week online en heeft gisteren 75 unieke bezoekers gehad (google analytics). Op de webshop worden consumentenartikelen verkocht van tussen de 10 en 30 euro (gemiddeld).

Iemand een idee over hoeveel bezoekers nodig zijn voor, laten we zeggen, 3 bestellingen per dag?

(de achterliggende vraag is of de conversie hoog genoeg is/de betaalwijze eenvoudig genoeg is etc.)

Gr.
 
ariebruinsma
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 november 2009
Locatie: Sint Nicolaasga
Contacteer:

20 mei 2010

Gemiddeld genomen is een conversie van 1 procent redelijk. Als je een goede adwords en/of seo campagne hebt en dus veel gerichte bezoekers krijgt dan zou dit percentage kunnen oplopen naar een potentiële 2 procent. Randvoorwaarde is wel dat het bestelproces en de gehele winkelervaring voldoet aan de verwachting.

Vaag antwoord :-) Maar dat krijg je met een vage vraag.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

20 mei 2010

Zo vaag is je antwoord toch niet? :)
 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

20 mei 2010

Nee, helder antwoord. Een conversie van 1% klinkt best redelijk.

Het huidige aantal bezoekers is zonder betaalde campagne en groeit nog steeds, dus er valt nog een wereld te halen. Ik denk dat een paar honderd unieke bezoekers per dag zeker moet lukken (er is een budget)

Dank!

PS: Eventuele aanvullingen zijn uiteraard altijd welkom :)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

20 mei 2010

Weinig aanvullingen... als je zoiets algemeens verkoopt als electronica dan is een conversie van 1% al redelijk goed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

20 mei 2010

We gaan binnenkort ook luxe artikelen (denk kunst e.d.) verkopen, eens kijken hoe dat gaat.

Lijkt me dat het traffic nu nog veel te laag is, maar binnenkort gaan we een promotiecampagne starten dus dan wordt het interessant (wat luxe-producten betreft dan).
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20 mei 2010

Ik vind 75 bezoekers puur op SEO (dus geen advertenties) na een week al erg goed eigenlijk. Of ik heb het heel erg slecht gedaan, wat natuurlijk ook kan.

Voor de rest zal het idd ook erg afhangen van wat je verkoopt natuurlijk.

..en genoeg is het nooit natuurlijk. ;)
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht