Wie zijn wij?-pagina, doen of niet doen?

1
Ik ga nog even door met mijn vragen.
Ditmaal:

Wat is het nut van een 'Wie zijn wij?'pagina op een webshop? De concurrenten hebben het niet en het is ook weer een extra (afleidende) knop op de site.

Aan de andere kant kan het goed zijn voor het imago van de shop, en ik heb volgens mij hier iets opgevangen dat het voor de SEO kan uitmaken.

Iemand die mij hierover kan adviseren?

(hoop binnenkort ook bijdrages te kunnen leveren op dit forum, maar mijn huidige kennis en ervaring laat dit nog niet toen :lol: )

2
Ik heb gemerkt in onze eigen shops dat door iets over het bedrijf te vertellen er een groter vertrouwen komt.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
Precies, ik hou onze klanten altijd twee belangrijke zaken voor het oog:

- Elke klik kost een koper. Dus zorg er voor dat de consument zo snel mogelijk zijn product vindt en kan bestellen.
- Consumentenvertrouwen is belangrijk, omzet moet je gegund worden en de consument wil er van overtuigd zijn dat zijn centjes goed en veilig besteed zijn.

Alles wat aan bovenstaande punten bijdraagt zal conversie verhogend werken.

Als je dit voor ogen houdt en zorgt voor voldoende gerichte bezoekers dan is de kans op een succesvolle webwinkel vele malen groter.
360-spin.nl
[url]http://www.360-spin.nl[/url]

4
Eerste punt ook vanaf het begin rekening mee gehouden :)

Tweede punt herken ik iook, heb dat zelf ook bij winkels

Het is alleen zo dat de concurrentie (mijn grootste inspiratiebron ;)) het ook niet heeft, en wij dus ook nog niet. Nou zijn de meeste directe concurrenten ook veel grotere bedrijven, waardoor ze er misschien anders tegenaan kijken.

Ik ga het eens voorleggen aan mijn chef :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Ik zou ALTIJD een over ons pagina maken. De vraag is in mijn ogen dus niet of je de pagina nodig hebt, maar waar de link staat. Hij hoeft niet in de hoofdnavigatie. De hoofdnavigatie bouw je commercieel op.

Een over ons pagina wordt pas gelezen als men al een paar seconden op je website heeft. Als de eerste indruk al gemaakt is. Het is de taak van de over ons pagina om de twijfelaars over de streep te trekken. Het extra beetje vertrouwen te geven. Zolang de over ons pagina zeer goed aansluit bij de eerste indruk en helder omschreven is, zal deze conversieverhogend werken.

Maar het hoeft zeker niet de eerste button te zijn die men ziet. Desnoods zet je hem rechtsonderaan elke pagina naast je algemene voorwaarden.

Re: Wie zijn wij?-pagina, doen of niet doen?

6
Tja, ik denk dat het in ieder geval geen kwaad kan om een "Over ons" pagina te maken.
Als ik kijk naar mijn webshop, dan zie ik dat maar 3-4% van de bezoekers de "over ons" pagina bezoekt, hoewel de link toch echt wel duidelijk aanwezig is.

Maar goed; iedere conversie die je dankzij zo`n pagina wint is er een natuurlijk :)