Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BlueAngel
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2010
Locatie: Zoetermeer

Waar moet je allemaal aan denken?

21 mei 2010

Hallo allemaal,

Zoals zo vele denk ik hier op de forum, wil ik graag ook een webshop beginnen in hobbyartikelen. Maar ik wil klein beginnen en dan verder uitbreiden. Nu wil ik dit naast me huidige baan doen, maar aan welke dingen moet ik allemaal denken? Want ik wil eerst kijken of het allemaal haalbaar is. Kunnen jullie me helpen??

Groetjes
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

21 mei 2010

Download eens een online ondernemingsplan. Van daar uit kun je verder. In jouw geval zal vast niet alles noodzakelijk zijn maar je zult het stap voor stap toch allemaal even moeten overwegen.

Kijk ook eens op www.webwinkelopzetten.nl of www.ondernemeneninternet.nl/webwinkel-beginnen.html
 
HansBusiness
Berichten: 52
Lid geworden op: 11 mei 2010
Contacteer:

Informatie over hoe webwinkel beginnen

22 mei 2010

Hallo BlueAngel,

Welkom op het forum over webwinkels!

Zoals admin al aangeeft zijn bovenstaande links zeker de moeite waard om te bezoeken. Zag net dat je er werkelijk alle webwinkel informatie voor starters kan vinden.

Ik heb mezelf enkele dagen geleden ook geregistreerd om meer te weten te komen over het starten van een webwinkel. Zo te lezen zit ik ongeveer in dezelfde ontdekkingsfase als jou, dus we kunnen mekaar de handen schudden :)

Wat ik tot nu toe heb geleerd van de leden op dit forum is dat je er drie methoden zijn om een webwinkel te beginnen.

1) Je kan zelf een webshop bouwen / programmeren (PHP kennis vereist)
2) Je kan een webwinkelshop huren
3) Je kan een kant-en-klare shop bestelen.

Maak je keuze. Daarna kan je op zoek gaan naar een groothandel waar je producten kan inkopen of aan dropshipping doen. Als je producten gaat inkopen, check dan even de lijst op diversehandel.nl met vele groothandels waar je producten kan zoeken. Als je niets vindt wat bij je past, Google dan [naamvaneenproduct]+groothandel.

Bij dropshipping verkoop je producten maar sla je zelf geen voorraden op. Pas als jij een bestelling binnenkrijgt, plaats je de order bij de leverancier. Die levert het product vervolgens op het juiste huisadres af.
Ik zei het al, geen voorraden hoeven op te slaan bij dropshpping.

Vervolgens kies je een betaalprovider. Ik adviseer buckaroo.nl; heb goede ervaring mee Buckaroo.nl. Via dit bedrijf kan je betalingen ontvangen via iDeal, creditcards, handmatige bankoverschrijvingen, eenmalige machtigingen en via nog vele andere methoden. Buckaroo ontvangt voor jou de betalingen en zij maken dit dagelijks of één x per week over naar jouw bankrekening. Ze zijn goedkoop en de medewerkers zijn aardig. Verder vereist het implementeren van Buckaroo's betaalsysteem geen programmeer kennis. Erg handig.

Natuurlijk is het van groot belang op een marketingplan te maken. Daarbij is zoekmachine optimalisatie een belangrijke factor in het geheel, daar je via internet handelt en veel afhankelijk bent van Google.

Hoe dan ook, op dit forum vind je veel informatie over alle onderwerpen, dus ik stel voor om een paar uur vrij te maken en dit forum te doorzoeken. Als je daarna vragen hebt, laat dan een reactie achter, zodat wij je verder kunnen informeren.

Relevant topic: http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=598

Natuurlijk ben ik ook maar een beginner dus de informatie hierboven dient nog wel geverifieerd te worden.

Succes met het starten van een webwinkel. Op mijn hulp kun je rekenen!
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
 
BlueAngel
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mei 2010
Locatie: Zoetermeer

27 mei 2010

@admin Dank je wel voor de links en ik heb er inderdaad al zitten te kijken en je kan er inderdaad aardig wat informatie vinden bij de links.

@HansBusiness
Ik heb voor mezelf al gekozen om de webshop zelf te bouwen of kant-en-klare pakket kopen waar mee ik zelf dingen kan toepassen.
Bij dropshipping hoe weet je dan zeker dat de leverancier het op voorraad heeft dan?
Ik zal buckaroo.nl in gedachten houden voor een mogelijke betaalprovider, maar eerst moet ik even verder gaan speuren op het forum hier naar nog meer informatie hoe ik eventueel dingen gaat invullen voor plan.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht