Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

Nieuw Lid! en gelijk een paar vraagjes.

22 mei 2010

Heehee,

ik ben nieuw op dit forum en zal me maar even voorstellen :D .

Mijn naam is Robin, ben 18 jaar jong en wil ook graag een eigen webshop beginnen, wat betreft Sneakers.

ik werk nu bijna 2 jaar in de bouw,5 dagen in de week. en heb dus weinig tot geen verstand van administratieve zaken. Maar ben wel bereid om dat te leren!

Hoe ik bij sneakers ben opgekomen? Hier bij mij op het dorp wonen veel jongeren, en sneakers is toch iets wat altijd terug blijft komen.

even een paar vraagjes.

Stel ik verkoop mijn schoenen voor 100,-. En in de winkel zijn ze 140,-.

Ken je dan ook gezeur krijgen met die winkel dat ik alle klanten af pak of iets dergelijks?

Wat waren jullie eerste stappen richting een Webshop?
Wie moet ik uberhaupt bellen om aan verschillenden merken schoenen te kopen? Stel je heb Nike, Moet ik dan nike bellen. Of de importeur die het naar nederland vervoert?

waar vind ik alle importeurs voor verschillende schoenmerken? Google?

In welke volgorde hebben jullie gewerkt? eerst een kvk/ BTW nummer aangemaakt, je spullen inkopen, daarna een webwinkel opstarten? en dan verkopen? om het even kort te zeggen. ik begrijp dat er veel meer bij komt kijken.

Elk jaar heb je nieuwe mode, Nieuwe schoenen, Nieuwe modellen.

Ik raak er dus aan om elk jaar verschillende modellen in verschillende maten te kopen.

Maar wat als je nou dat jaar niet alle schoenen verkoopt? Het jaar erop zijn er weer andere modellen.

Wat doe je met de schoenen die je niet verkoopt?
Heeft iemand daar een oplossing voor?

Ik heb helemaal nog geen plan of iets. Want wat als je webshop niet van de grond afkomt? Wat doe je met de schoenen die je niet verkoopt?

Dit zijn toch vragen die me er van weerhouden om te beginnen.

Kunnen jullie antwoord geven op mijn vragen?

Verdere Tips en Trucs zijn natuurlijk altijd welkom.

Alvast bedankt,

Robin.
 
icetea
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 februari 2010

Re: Nieuw Lid! en gelijk een paar vraagjes.

22 mei 2010

Heehee,
Stel ik verkoop mijn schoenen voor 100,-. En in de winkel zijn ze 140,-.

Ken je dan ook gezeur krijgen met die winkel dat ik alle klanten af pak of iets dergelijks?
Waar ik altijd aan dacht is om m'n product onder de marktprijs te verkopen, zolang ik maar geen verlies draai. Jij moet groeien en dat kan je doen door je producten goedkoop aan te bieden om marktaandeel te winnen. Boeiend, zaken zijn zaken. :twisted:
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

22 mei 2010

Ga eerst eens na of jij wel merkschoenen kan inkopen want de A-merken leveren niet aan webwinkels.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

23 mei 2010

Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

23 mei 2010

een A-label wil maar wat graag leveren aan Wehkamp, de volumes die zij kunnen verkopen zijn niet te vergelijken met een one-man-webshop.

Vaak ben je ook gebonden aan een advies verkoop prijs, ga je met een A-label onder de die prijs zitten dan loop je het risico dat de merken niet meer aan je leveren, noem het marktbescherming.

Ik denk persoonlijk (dat is dus een mening) dat de markt in Sneakers redelijk verzadigd is.

Als jij je wilt onderscheiden in een webwinkel zul je dus snel moeten kunnen leveren een uitmuntende service bieden en vooral goed kunnen inzetten op je marketing.

Vergeet ook je voorraad niet, schoenen heb je in vele maten en die zul je op voorraad moeten hebben wil je snel kunnen leveren. De groothandels zijn niet happig op bestellingen van enkele paren.

Schoenen zijn toch wel iets persoonlijks, zelf koop ik die toch het liefst in een echte winkel.

Misschien klinkt dit allemaal een beetje demotiverend maar denk er goed over na, en laat je bij de KvK eens voorlichten. Het lijkt makkelijker dan het is.
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

Re: Nieuw Lid! en gelijk een paar vraagjes.

23 mei 2010

Waar ik altijd aan dacht is om m'n product onder de marktprijs te verkopen, zolang ik maar geen verlies draai. Jij moet groeien en dat kan je doen door je producten goedkoop aan te bieden om marktaandeel te winnen. Boeiend, zaken zijn zaken. :twisted:[/quote]


Jaa daar dacht ik dus ook al aan. maar hebben jullie ook allemaal een eigen webshop dan?


en wat betreft dat leveren van A-merken aan webshops. Vind het ook raar dat het dan wel aan Wehkamp word geleverd.

Maar om schoenen in te kopen moet je toch bij de importeur zijn? Of bij iemand anders? Hoe gaat dat precies?

Ik was laatst op de zwarte markt in beverwijk. Daar lagen de nieuwste nikies voor 85,-! Hiero zijn ze 140,-. Misschien een optie om een keer te vragen waar hun die schoenen vandaan hebben.
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

23 mei 2010

[quote="vince75"]een A-label wil maar wat graag leveren aan Wehkamp, de volumes die zij kunnen verkopen zijn niet te vergelijken met een one-man-webshop.

Vaak ben je ook gebonden aan een advies verkoop prijs, ga je met een A-label onder de die prijs zitten dan loop je het risico dat de merken niet meer aan je leveren, noem het marktbescherming.

Ik denk persoonlijk (dat is dus een mening) dat de markt in Sneakers redelijk verzadigd is. ''''''

Hoe bedoel je met Redelijk verzadigd? Dat er al veel mensen zijn die schoenen verkopen op het internet?

ik zal ook wat info bij de Kvk aanvragen.
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

23 mei 2010

een A-label wil maar wat graag leveren aan Wehkamp, de volumes die zij kunnen verkopen zijn niet te vergelijken met een one-man-webshop.

Vaak ben je ook gebonden aan een advies verkoop prijs, ga je met een A-label onder de die prijs zitten dan loop je het risico dat de merken niet meer aan je leveren, noem het marktbescherming.

Ik denk persoonlijk (dat is dus een mening) dat de markt in Sneakers redelijk verzadigd is. ''''''

Hoe bedoel je met Redelijk verzadigd? Dat er al veel mensen zijn die schoenen verkopen op het internet?

ik zal ook wat info bij de Kvk aanvragen.

Inderdaad, zo'n beetje alle voormalige postorder bedrijven zoals wehkamp, Neckermann en consorten en laten we plutosport, perrysport, avantisport e.d. niet vergeten.

Wat ik je wil meegeven is: onderschat het niet, doe voor jezelf eerst wat marktonderzoek en maak een bedijfsplan.
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

23 mei 2010

ik ga inderdaad eerst een plan opzetten voordat ik iets ga ondernemen.

Ik heb straks even gegoogled maar ik weet écht niet waar ik moet zoeken naar importeurs voor sneakers.

maar wat is nou de juiste volgorde om zoiets op te starten? ik begrijp dat ik natuurlijk alles zelf moet ondervinden en uitzoeken. maar ken iemand me bij deze vraag helpen?
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

23 mei 2010

Begin met je marktonderzoek. Heeft het uberhaupt zin om die sneakers aan te bieden?
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

23 mei 2010

Begin met je marktonderzoek. Heeft het uberhaupt zin om die sneakers aan te bieden?
Hoe bedoel je? dat ik een ander product moet gaan verkopen?
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

23 mei 2010

Ik ben dus op zoek gegaan naar groothandels voor schoenen/sneakers.

Toen kwam ik uit op marktplaza bij deze link ; http://www.marktplaza.be/Nike-Air-max-9 ... 460965.php

er staat dus dat ze verkopen aan particulieren en groothandel.

mijn eerste indruk hiervan is dat het nep is of gejat. er staat ook niet bij of ze importeur zijn o.i.d

wat denken jullie?

Het is voor mij ook geen optie om even naar limburg te gaan omdat ik in noord-holland woon.

maar ik zal morgen wel even bellen! :D
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

24 mei 2010

Ik zie dat op marktplaats en speurders.nl ook allemaal van dit soort advertenties staan van groothandelaren in parfum/kleding/schoenen etc.

maar ik weet niet of dit allemaal zuivere koffie is.

ik wacht op jullie reacties..


hier een link van marktplaats ;

http://zakelijk.marktplaats.nl/partijgo ... nd=26&fs=1


http://kleding-schoenen-heren.marktplaa ... otoGallery
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

24 mei 2010

My 2 cents: als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat het waarschijnlijk ook.
Als je het niet vertrouwt: niet mee in zee gaan.
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

24 mei 2010

jaa ik vertrouw er niks van.

dit ook weer zo'n site ; www.mostbrand.com

Ziet er allemaal zeer netjes uit. maar bij Contact Us staat er geen adres, geen telefoon nummer. allemaal vaag.

nikies voor 50,-. en in de winkel zijn ze 140,-.
 
brianboy
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 maart 2010
Locatie: Den Haag

24 mei 2010

ja die laatste site die je stuurde is sowiezo niet te vertrouwen die prijzen die zijn veels te laag.
Ze hebben wel een goede smaak met schoenen, ik zag heel veel leuke schoenen die ik zou willen kopen. Sommige die zou staan daar voor 45 en dat kan echt nooit want ik zou ze voor 100 euro als ik zou zien staan ook gewoon kopen.

Dat is inderdaad te mooi om waar te zijn. :P
 
Videofrank
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mei 2010

Re: Nieuw Lid! en gelijk een paar vraagjes.

25 mei 2010

Heehee,
Wat doe je met de schoenen die je niet verkoopt?
Heeft iemand daar een oplossing voor?
Bewaren, zelf dragen, weggeven, naar de gemeentewerf brengen.

Meestal wordt eerst gepoogd om er tegen lagere verkoopprijs vanaf te komen (opruiming). Desnoods met verlies.

Hou ook rekening met het wettelijke recht op retournering. Een webshop moet dan terugbetalen (geen tegoedbonnen enz). Bij kleding en schoenen komt dat relatief vaak voor.

Hartelijke groeten,
Frank
 
Robinvest
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mei 2010

26 mei 2010

hee frank,


Hoe bedoel je met terugbetalen?

dat als je klant iets heeft gekocht en hij wil het toch maar niet kopen? dat je het geld weer terug moet geven aan de klant?

ik was ook van plan om het dan eventueel in de uitverkoop te zetten als het niet word verkocht.

groeten,


robin.
 
Videofrank
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 mei 2010

27 mei 2010

hee frank,
Hoe bedoel je met terugbetalen?
Iemand bestelt schoenen, ze passen niet, of vind ze niet mooi, of joost mag weten wat voor reden hem ertoe brengt de schoenen weer te retourneren, binnen de wettelijke termijn van 7 dagen na ontvangst. In dat geval moet je het aankoopbedrag terug betalen.

Hartelijke groeten,
Frank
 
Webshop_middelgroot
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 april 2010

02 juni 2010

Hey Robin

Die schoenen zijn 99,99% zeker NEP

Niet alleen is 50,- véél te weinig voor Air Max 90, de foto's zijn bovendien stock-foto's (geen eigen foto's).

Wil je zeker zijn van je zaak, vraag dan om een foto van het label in de schoenen (zit in de 'lip') en om een foto van de sticker (met de gegevens) op de doos.
Verzoek hierbij ook om een referentie op de foto, bijvoorbeeld je naam, zodat je zeker weet dat het de foto's zijn van de schoenen die je gaat kopen.

Deze kan je dan vergelijken via sneakersites of posten op een sneakerforum.

Gr.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht