Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

emailadressen bij aanschaf webshop

18 juni 2010

Hallo!!

Enige tijd geleden heb ik een webshop gehuurd bij shoptrader,waarbij ik 2 webmail mogelijkheden kreeg: squirrelmail en roundcube.

Nu is mijn vraag: waarom 2 ?

Ik heb in het controlepaneel al een emailadres aangemaakt, die ik wil gebruiken als 'klantenservice' emailadres. Nu kan ik dus op beide webmail aanbieders dezelfe mail binnenhalen. Daarnaast heb ik mijn Outlook zo ingesteld dat het ook daar binnen komt.

Is dit enkel om mij de keuze te laten welke webmail aanbieder ik prettiger vind in b.v. layout of functionaliteit of kan ik ook meedere email adressen aanmaken? dus 1 mailadres bij squirrelmail en een andere bij roundcube? Wat wel gek zou zijn aangezien ik op beide webmail aanbieders exact dezelfde mail binnen haal.

Ik hoop dat ik mn vraag een beetje duidelijk heb kunnen brengen. Mocht het niet duidelijke genoeg zijn, hoor ik het uiteraard graag.

Ik hoop dat jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt!!

Groeten Mike




Heb je zoiezo meerdere emailadressen nodig als webshop beheerder?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

18 juni 2010

waarom 2? omdat ze de andere software voor nog 650 verschillende webmail programma's niet geïnstalleerd hebben op de server... :)

Je kan zelf kiezen welk programma je gebruikt... of helemaal geen webmail en alles via de outlook of thunderbird.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

18 juni 2010

Waarschijnlijk hadden ze vroeger alleen Squirrelmail. Werkt goed en je kunt er alles mee maar het ziet er niet erg modern uit. Roundcube is een van de beste alternatieven en is wel modern, hoewel dat geloof ik nog steeds alleen in een beta versie te krijgen is. Dat laatste is in ieder geval voor ons een van de redenen om ze beide aan te bieden; je kunt klanten niet alleen een beta programma aanbieden. Daarnaast werkt Roundcube niet op de meeste mobiele browsers, Squirrelmail wel.

Ze halen beide via IMAP de mail op op de mailserver, zodoende zie je in beide de mail binnenkomen. Als je er gebruik van wil blijven maken raad ik je aan ook in Outlook (of wat dan ook) IMAP in te stellen en niet POP3.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

18 juni 2010

Waarschijnlijk hadden ze vroeger alleen Squirrelmail. Werkt goed en je kunt er alles mee maar het ziet er niet erg modern uit. Roundcube is een van de beste alternatieven en is wel modern, hoewel dat geloof ik nog steeds alleen in een beta versie te krijgen is. Dat laatste is in ieder geval voor ons een van de redenen om ze beide aan te bieden; je kunt klanten niet alleen een beta programma aanbieden. Daarnaast werkt Roundcube niet op de meeste mobiele browsers, Squirrelmail wel.

Ze halen beide via IMAP de mail op op de mailserver, zodoende zie je in beide de mail binnenkomen. Als je er gebruik van wil blijven maken raad ik je aan ook in Outlook (of wat dan ook) IMAP in te stellen en niet POP3.

Bedankt voor de reacties. Ik heb Outlook 2007 ingesteld op POP3. Kun je me uitleggen waarom je me aanraad om Outlook in IMAP in te stellen?

Overigens ben ik deze IMAP instel mogelijkheid niet tegen gekomen in Outlook. Maar miss. dat ik daar langsheen gekeken heb.

Ik hoor graag waarom uw voorkeur uitgaat naar IMAP ipv POP3

Gr. Mike
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

21 juni 2010

Jazeker. Als je je e-mail via POP ophaalt wordt, met de standaard instellingen, de mail van de server verwijderd. Daardoor kun je het dus maar 1 keer ophalen. Als je al instelt dat je e-mail programma een bericht op de server moet bewaren koppelt het niet terug naar de server of jij je bericht gelezen (of beantwoord, ge-forward etc.) hebt.

IMAP doet al deze dingen wel; het laat alle berichten op de server staan, waardoor deze dus gewoon door je provider meegenomen worden in de backup, je je e-mail op meerdere pc's via een e-mail programma op kunt halen en overal ter wereld via webmail je e-mail kunt lezen. Daarnaast update het de status van je e-mail (gelezen etc) wel zodat je overal de juiste stand van zaken te zien krijgt.

Het enige nadeel aan IMAP is dat wanneer je zo iemand bent die zijn mail nooit opruimt je daardoor na verloop van tijd aan de limiet van je e-mail box zit. Nu is e-mail niet echt bedoeld voor de langdurige opslag van gegevens dus of je dit serieus een probleem mag noemen met de tegenwoordig gangbare mailboxomvang van 1gb laat ik in het midden.


In Outlook kun je dat allemaal gewoon instellen bij het toevoegen van een mail account.


Overigens was dit ook binnen 10 seconden te vinden als je google'd op "voordelen imap pop3" en "imap instellen outlook" ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
mike1212
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 mei 2010

22 juni 2010

Jazeker. Als je je e-mail via POP ophaalt wordt, met de standaard instellingen, de mail van de server verwijderd. Daardoor kun je het dus maar 1 keer ophalen. Als je al instelt dat je e-mail programma een bericht op de server moet bewaren koppelt het niet terug naar de server of jij je bericht gelezen (of beantwoord, ge-forward etc.) hebt.

IMAP doet al deze dingen wel; het laat alle berichten op de server staan, waardoor deze dus gewoon door je provider meegenomen worden in de backup, je je e-mail op meerdere pc's via een e-mail programma op kunt halen en overal ter wereld via webmail je e-mail kunt lezen. Daarnaast update het de status van je e-mail (gelezen etc) wel zodat je overal de juiste stand van zaken te zien krijgt.

Het enige nadeel aan IMAP is dat wanneer je zo iemand bent die zijn mail nooit opruimt je daardoor na verloop van tijd aan de limiet van je e-mail box zit. Nu is e-mail niet echt bedoeld voor de langdurige opslag van gegevens dus of je dit serieus een probleem mag noemen met de tegenwoordig gangbare mailboxomvang van 1gb laat ik in het midden.


In Outlook kun je dat allemaal gewoon instellen bij het toevoegen van een mail account.


Overigens was dit ook binnen 10 seconden te vinden als je google'd op "voordelen imap pop3" en "imap instellen outlook" ;-)

Ik heb uiteraard ook van google gebruikgemaakt om deze info te vinden, enkel de uitleg zoals jij het nu geeft heb ik nog nergens kunnen vinden. Bedankt daarvoor! Ik had bijvoorbeeld ook gevonden dat het mogelijk was om in je outlook in te stellen dat berichten op de server bewaard konden blijven, alleen dat deze server dan niet terug koppelt of berichten zijn gelezen wist ik weer niet.

Na je heldere uitleg vraag ik mij nog 1 ding af: In geval van IMAP, als ik mn email vanuit Outlook verwijder, word deze dus niet automatisch op de server verwijdert?

Ik hoop dat je me dit antwoord nog kunt geven...

In iedergeval ben ik wel overtuigd van de voordelen van IMAP
 
Liam
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 december 2008

22 juni 2010

of je dit serieus een probleem mag noemen met de tegenwoordig gangbare mailboxomvang van 1gb laat ik in het midden.
Ben je met die 1 Gb niet een beetje in de war ? van de pakketten die je zelf aanbied is het Heavy de grootste en heeft een opslag van 1.5 Gb de rest zit er onder. Denk dan ook niet dat 1Gb mail opslag gagbaar is.
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

22 juni 2010

[..]
Na je heldere uitleg vraag ik mij nog 1 ding af: In geval van IMAP, als ik mn email vanuit Outlook verwijder, word deze dus niet automatisch op de server verwijdert?
Dat is wel ergens in te stellen bij de voorkeuren. Ik gebruik zelf geen outlook maar er staat me iets bij dat er een optie is "Berichten opschonen bij afsluiten", waarmee de verwijderde berichten doorgegeven worden aan de server. Toch valt er nog wel eea te verbeteren aan de IMAP functionaliteit binnen outlook, het moet gewoon direct mail verwijderen en niet moeilijk doen..
of je dit serieus een probleem mag noemen met de tegenwoordig gangbare mailboxomvang van 1gb laat ik in het midden.
Ben je met die 1 Gb niet een beetje in de war ? van de pakketten die je zelf aanbied is het Heavy de grootste en heeft een opslag van 1.5 Gb de rest zit er onder. Denk dan ook niet dat 1Gb mail opslag gagbaar is.
Allereerst leuk te zien dat er mensen doorklikken :-)

Maar ik ben niet in de war hoor. Jij hebt gekeken naar de ruimte voor de website zelf, dat is wat anders dan de omvang van de mailboxen.
Zie http://www.zeke.nl/email/index.html (daar kom je ook bij uit indien je op de "(meer)" achter e-mail klikt op de hosting pagina die jij waarschijnlijk gezien hebt; http://www.zeke.nl/webhosting/index.html)

Er zijn er meer die mailboxen van 1gb aanbieden hoor, XS4ALL bijvoorbeeld.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht