Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
ellen g
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2010
Locatie: zwolle
Contacteer:

russisch ip-adres zit uren op mijn webwinkel

23 juli 2010

Hallo,
ik heb me vandaag aangemeld, want ik heb een vraag. Dit jaar ben ik gestart met een webwinkel en zie sinds kort dat er een russisch ip-adres constant in mijn winkel zit. Zelfs de winkelwagen zat gevuld tot ruim 7000 euro. Dat is er nu allemaal weer uit, maar ik begrijp niet waarom dit is. Ik vertrouw het eigenlijk niet. Wie van jullie heeft dit ook meegemaakt?
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

24 juli 2010

Zou daar ook zenuwachtig van worden ja.

Weet niet of je creditcard betalingen accepteert? Zo ja, dan zou ik toch de boel extra in de gaten houden. Zeker met dit soort bedragen zal je dat neem ik aan toch wel doen al. Of je moet een type webshop hebben waar dit soort bedragen normaal zijn ;)

Lijkt mij iig niet normaal.
 
Miran
Berichten: 44
Lid geworden op: 24 juli 2010

24 juli 2010

Als ik het goed zie maak je gebruik van Oscommerce?
Er is een contributie voor het blokeren van IP adressen. Misschien is dit een optie?

Ik zag trouwens dat je site niet goed wordt weergegeven in IE. De opmaak is te breed waardoor je een scrollbalk krijgt. Firefox heeft dit probleem niet.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

24 juli 2010

dat is de yandex.ru spider... een bekende maar een legitieme zoekmaschine...

extra backlinks voor de site is niet verkeerd toch.. het maakt Google & Co. niet uit dat het russische backlinks zijn... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

25 juli 2010

Maar hij mkaat wel orders tot 7000 euro aan. Ook niet echt de bedoeling.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
cvanboxel
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 februari 2010
Contacteer:

rus

25 juli 2010

Ik heb deze ook op 2 van mijn sites voorbij zien komen. Heel de statistieken in de war :roll:

Er is mij verteld dat blokkeren niet helpt omdat ze dan met een ander adres binnenkomen. Maar het schijnt goed te zijn voor indexering bij Google? Klopt dat.
 
ellen g
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 juli 2010
Locatie: zwolle
Contacteer:

25 juli 2010

Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp dat bezoek van buitenlandse zoekmachines (ik weet nu dat ze spiders heten) best nuttig kan zijn, maar waarom de winkelwagen tot ruim 7000 euro gevuld zat blijft onduidelijk. Omdat deze zgn. spider continu op de site zat, heb ik hem inmiddels (met hulp) met htaccess geblokkeerd. Ik houd in de gaten of hij via andere ip adressen misschien terug blijft komen.
Ik heb er in ieder geval weer veel van geleerd...
Ik heb ook de site voor IE aangepast, ook bedankt voor die tip!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht