Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Bloggen

12 augustus 2010

Jullie hebben het vaak over het bijhouden van een blog. Bedoelen jullie dus apart een blog bijhouden op de webwinkel? Dus zeg maar als voorbeeld een wordpress installeren? Of bedoelen jullie het op de frontpage? En wat zetten jullie dan in zo'n blog?

Want ik wil dit uiteraard ook gaan doen maar was ff benieuwd hoe jullie dit dus bedoelden :P
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Kledingmerkenoutlet
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 juli 2010
Contacteer:

13 augustus 2010

Ik ben hier wel benieuwd naar de antwoorden. Ik loop er zelf ook mee in gedachten, maar heb er geen notie van wat je zoal daarin schrijft.
Zeker voor diegene die het partime doen heb je niet altijd even veel te schrijven.
Merkkleding tot 70% goedkoper dan in de normale winkel --> www.kledingmerkenoutlet.nl
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

14 augustus 2010

Heeft hier verder niemand antwoord op? :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

14 augustus 2010

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beantwoorden. Ik vind het een interessante vraag maar je kunt er zoveel kanten mee op... Dat het lastig is om gewoon een antwoord te plaatsen. Ik zit er aan te denken er een artikel over te schrijven maar aangezien ik daar meestal wel een dagje mee bezig ben had ik dat nog niet zo snel voor elkaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14 augustus 2010

BLoggen als onderdeel van je commerciele website is "leuk bedacht" en wordt vaak geroepen door marketeers. Naar mijn mening zijn dit mensen die zelf geen shop hebben of heel avontuurlijke dingen verkopen. Als je een zg info produkt verkoopt, kan ik me voorstellen dat je elke week wat kan verzinnen om je produkt(en) te pushen. Als je gewone huis, tuin en keuken items verkoopt wordt het toch echt een stuk moeilijker om een echt blog bij te houden.

Dat gezegd hebbende, ik heb wel een klein blogje op de blogspot site van Google. ik ben het begonnen puur als extra backlink kanaal. En in het begin, als je je webshop net aan het opzetten bent, kan je nog wel wat verzinnen om over te babbelen.. zodra we weer nieuwe items hadden toegevoegd dan gooide ik dat weer in een blogpost. Op een gegeven moment houdt dat ook een beetje op. Inmiddels besteed ik er nauwelijks echt aandacht nog aan. Hoewel ik nog steeds in me achterhoofd heb er weer wat bij te voegen als het weer langer dan een week of 3 geleden is. We zijn nu weer met een produktgroep bezig die binnenkort aan de webshop wordt toegevoegd dus dan is er weer wat te vertellen. ;)

Wat het als backlink waarde heeft, is niet te meten. Qua traffic is het voor de meeste mensen waarschijnlijk niets. Tot op heden komen er gemiddeld zo 5-10 bezoekers per week vandaan (die dus doorlinken naar de webshop). Da's dus op zich bijna niks maar elke bezoeker is er één en het zijn wel gerichte bezoekers die echt op een bepaald artikel binnenkomen (Longtail keywords). Plus dat in weze het zo is dat hoe meer inhoud je creëert, hoe meer bezoekers je gaat krijgen natuurlijk.

Mijn persoonlijke conclusie:

- Het kan je wel degelijk traffic bezorgen. Verwacht (zeker in het begin) er niet te veel van. Het zal ook branche afhankeljik zjin in hoeverre je een paar bezoekers extra in de week interessant vind of niet. Als je gemiddelde besteedde bedrag 100 euro is dan is elke klant interessant. Verkoop je voor 3,00 euro aan kraaltjes dan is het de moeite mss niet waard.

- Het kost een hoop moeite en tijd. Zelfs als je relatief erg weinig post. Maar dat kan voor iedereen anders zijn. Ik heb een teringhekel aan schrijven. :) Bovendien probeer ik mijn teksten zo SEO vriendelijk te maken en dat kost ook weer wat extra moeite.

- je hebt er iig weer backlinks bij!

Als je de tijd hebt, zou ik het doen. Al is het maar voor die backlink. Een blogspot blogje kost niks. Hoewel volgens de regels je officieel zo'n blog niet mag gebruiken enkel voor het promoten van een website. Maar volgens mij is er geen haan die daar naar kraait. Bovendien geef je produkt informatie, da's erg nuttig! ;)

Ik kan me voorstellen dat een blog op je eigen domein, waar dus ook je shop gehost is, voordelig kan werken. En dan bij voorkeur als een subdomein of subdirectory. Dus een www.mijnwebshop.nl/blog. Op die manier profiteert je site natuurlijk van de extra content die dat blog geeft (gaat geven). Ik koos toen alleen voor de extra backlinks in de hoop dat het als "linkjuice" zou werken en me site zou kunnen helpen pushen. Wist toen nog niks van follow of no-follow links. Blogspot zal wel no-follow links hebben dus geen idee of dat gewerkt heeft. Zolang het nog die paar mensen per week blijft opleveren,blijf ik in ieder geval proberen af en toe weer wat nieuws te plaatsen.
 
DoMagic
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 januari 2010
Locatie: Warmond
Contacteer:

16 september 2010

Ik heb ook een tijdje een blog bijgehouden over nieuwe producten en features in de webwinkel. Al enkele maanden geen nieuwe blogberichten meer geschreven, maar toch zie ik nog steeds regelmatig klanten binnenkomen via de weblog en vervolgens een bestelling plaatsen.

De weblog levert ons zelfs orders op, terwijl die oorspronkelijk ook alleen bedoeld was voor het genereren van extra links.
[size=75][url=http://www.zonwering-rolgordijnen.nl/rolgordijnen-verduisterend]Rolgordijnen verduisterend op maat gemaakt[/url][/size]
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

16 september 2010

Ik heb aan lockershop een blog gekoppeld en probeer het toch structureel bij te houden.
De vormgeving moet nog behoorlijk aangepast worden alsmede de 'voor een blog redelijk standaard'-features als soortgelijke berichten, populaire berichten etc., maar wilde eerst eens berichten plaatsen en kijken wat eruit zou komen.
Daarbij aangetekend dat voor mij inderdaad iedere klant er één is bij een gemiddelde orderwaarde die eerder een paar honderd euro is met uitschieters ver daarboven dan enkele tientjes.

Inhoud

qua inhoud probeer ik te bedenken wat mijn doelgroep wil lezen. Dus niet alleen over mijn producten (lockers en kasten) maar ook alles wat daaromheen zit: ventilatie, wet- en regelgeving, toepassingen, klanten, diverse soorten slotsystemen

Daarnaast probeer ik een onderwerpen te bedenken die ik terug kan laten komen. Ik ben nu begonnen met een serie over de lockers die bij ons wekelijks de magazijnen verlaten. Dat geeft een indruk van mogelijk kleurcombinaties, veelvoorkomende uitvoeringen etc.

Een gedachte voor de toekomst is het uitnodigen van diverse interieurarchitecten voor een kort interview met hun visie op inrichting van bepaalde ruimtes in gebouwen. Dat lijkt mij wel interessant.



resultaat
Hoewel ik net een maand of 3 bezig ben merk ik wel dat het met name op de longtail bezoekers trekt. Momenteel komt zo'n 5% binnen via het blog, waaronder een aantal architecten die zich met verdiepen in wet- en regelgeving omtrent lockers en kleedruimtes. Dat is voor mij juist een interessante doelgroep hoewel zij zelf niet tot aankoop overgaan maar wel adviseren aan de eindgebruiker. Dat leidt dus indirect tot een toename van de verkoop zonder dat ik exact weet hoeveel dat is.

Per saldo is het voor mij voldoende om per blogbericht 1 verkoop extra te genereren dus in dat opzicht is het een interessante aanvullende bron

Frans[/b]

PS. TS Amerikaanseproducten zou uitstekend over randzaken kunnen bloggen:
- Recepten met zijn producten
- Schrijf een wedstrijd uit om het orgineelste recept met zijn prodcuten te bedenken
- Ik zie Aunt Jemima Syrup op zijn site. Waarom heet dat spul zo, zit daar niet een of ander typisch amerikaans verhaal aan vast
- Hoe zit het met voedingswaarden
- Waarom zijn zijn producten typisch amerikaans
- Waar worden ze in Amerika verkocht, is er geen heel klein winkeltje in een heel klein plaatsje in Texas waar precies die producten op het schap staan? Schrijf erover
- etc.
- etc.
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

16 september 2010

Heey Frans dat zijn nou echt de tips die ik nodig heb. Thnx. Recepten waren we idd al van plan. Maar dit wilden we op de site zelf plaatsen. Ik had er nog niet eens aan gedacht dit gewoon op de weblog te doen.

:D
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

16 september 2010

Ik houd al iets langer een blog bij, zij het de ene maand wat meer dan de andere. Je kan ook middels je blog een leuke "achter de schermen" item doen. Je laat dan een stukje van je bedrijf zien aan de wereld. Dat vindt men erg leuk heb ik gemerkt.
 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

16 september 2010

Als ik nu een weblog wil opstarten los van mijn site, hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil a) backlinks en b) ik vind het leuk om te schrijven.

Moet ik nu ook de blog adverteren? Of maar 1 keer laten linken zodat google het door heeft?

Blog staat dus los van de site. Linkt dus ook wel eens naar andere sites etc. gaat over het subject in 't algemeen.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

16 september 2010

Als ik nu een weblog wil opstarten los van mijn site, hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil a) backlinks en b) ik vind het leuk om te schrijven.

Moet ik nu ook de blog adverteren? Of maar 1 keer laten linken zodat google het door heeft?

Blog staat dus los van de site. Linkt dus ook wel eens naar andere sites etc. gaat over het subject in 't algemeen.
Het beste zet je je blog op hetzelfde domein neer, dus bijvoorbeeld domein.nl/blog

Zodoende vindt Google jouw site nog leuker door alle content die er meer op verschijnt.

Dat de blog ook naar andere sites links is alleen maar goed. Google vindt jouw blog dan waardevoller omdat hij indirect ook de informatie van de gelinkte pagina's verschaft.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

16 september 2010

Heey Frans dat zijn nou echt de tips die ik nodig heb.
Zat er nog over na te denken maar je kan er best een leuke serie van maken.
Die noem je 'kort Amerikaans', bekend van het boek, en gaat over opvallende amerikaanse producten die je tegenkomt

Weet niet wat je keywords zijn, maar 'amerikaanse producten' lijt me er wel een te zijn ;)

Twee voorbeelden:
- Fish Seattle over een viszaak die zich wilde onderscheiden van de andere viszaken en iets opvallends bedacht. Nu zijn ze wereldberoemd. Zoek de website maar eens op en lees de historie
- Een of andere photostream op flickr over hele vreemde (amerikaanse) producten in the time travel market. Kun je meerder blogs over schrijven

Succes
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

16 september 2010

Als ik nu een weblog wil opstarten los van mijn site, hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil a) backlinks en b) ik vind het leuk om te schrijven.

Moet ik nu ook de blog adverteren? Of maar 1 keer laten linken zodat google het door heeft?

Blog staat dus los van de site. Linkt dus ook wel eens naar andere sites etc. gaat over het subject in 't algemeen.
Het beste zet je je blog op hetzelfde domein neer, dus bijvoorbeeld domein.nl/blog

Zodoende vindt Google jouw site nog leuker door alle content die er meer op verschijnt.

Dat de blog ook naar andere sites links is alleen maar goed. Google vindt jouw blog dan waardevoller omdat hij indirect ook de informatie van de gelinkte pagina's verschaft.
Hmm, opzich geen slecht idee natuurlijk. Als er dan naar je weblog gelinkt word zit jou domein er ook gelijk bij. En je kunt ook op sites over blogs o.i.d. je blog bespreken/promoten.
Ik zal er eens over na denken.

Is een blog los van de site altijd een minder idee?
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

16 september 2010

Is een blog los van de site altijd een minder idee?
Ja, dat is altijd minder. Er zit geen enkel voordeel van een blog los van de site, terwijl er zat voordelen zitten aan een blog op hetzelfde domein.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

17 september 2010

Ja, dat is altijd minder. Er zit geen enkel voordeel van een blog los van de site, terwijl er zat voordelen zitten aan een blog op hetzelfde domein.
Dat ben ik niet eens. Dat is dezelfde keuze als zelf een webwinkel beginnen of samenwerken. Je kunt ook je aansluiten bij een bestaand blog. Gastblogger worden bij verschillende websites. Als jij een webwinkel hebt in koffie, gaan schrijven op websites die daarover gaan. Vaak wordt de auteur even los beschreven en als er bij elk blogbericht een link staat naar jouw webwinkel kan dat aardig traffic opleveren.

Het voordeel van bloggen op een ander zijn website is dat deze al traffic heeft, die blogs gelijk gelezen worden, iemand anders de marketing doet, er vaak meer bloggers zijn dus je hoeft minder actief te zijn, etc. Ik daag iedereen uit om een goed sterk gastblog naar mij te sturen en misschien plaatsen wij het wel op Webwinkelweblog.nl. Kans is groot dat bij plaatsing deze binnen 2-3 dagen al 200-300x gelezen wordt en aangezien het gewoon blijft staan levert het je soms een mooie link op.

Zelf stuur ik regelmatig content naar andere websites. Het heeft waarschijnlijk weinig zin die hier allemaal te noemen maar zoek eens een bestaand blog over het onderwerp waarop jouw webwinkel gericht is en vraag eens of zij nog gastauteurs zoeken?

Nadeel is hier vaak wel dat er een bepaalde style en format is waar je je aan moet houden. Als je het naar webwinkelweblog.nl stuurt is er een zeer goede kans dat wij het gewoon afwijzen. 80% van de persberichten of gastblogs die wij ontvangen gaat direct naar de prullenbak omdat het niet goed is, te kort, te slecht, te onduidelijke doelgroep, etc.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

17 september 2010

Dat ben ik niet eens.
Je kan prima beide doen toch? Ik vind een columnist worden op een andere blog iets anders dan zelf een blog bijhouden, al lijkt het misschien wel op elkaar.

Ik interpreteerde de vraag van hhh als zijnde de keus om de blog op eigendomein.nl/blog te zetten of om de blog op eigendomein.wordpress.com of eigendomein.blogger.com te zetten bijvoorbeeld.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

17 september 2010

Ik ben het met wouter eens

Je eigen blog moet op je eigen domein. Niet alleen voor vindbaarheid maar ook om je bezoekers meer te bieden dan alleen je producten waardoor de kans dat het terugkerende bezoekers en klanten worden groter is.

Bloggen op bestaande blogs is een prima aanvullende manier om verkeer te trekken en backlinks te krijgen, al is de toegevoegde waarde qua SEO niet zo heel groot als je 20 artikelen op hetzelfde externe blog zet.
De eerste voegen wat toe, maar op een gegeven moment houdt dat op.

Als je dus op externe blogs gaat publiceren, varieer dan in de sites waar je je blogs plaatst

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

17 september 2010

Niet alleen voor vindbaarheid maar ook om je bezoekers meer te bieden dan alleen je producten waardoor de kans dat het terugkerende bezoekers en klanten worden groter is.
Vindbaarheid is een vorm van reclame. Bloggen is dat ook. Je kunt je euro een keer uitgeven. Of je kiest voor organische resultaten en investeert veel in je eigen tijd of in een bureau om dit te realiseren, of je geeft je euros uit aan adwords en investeert veel in traffic, of je geeft je euros uit aan je eigen tijd of tekstschrijvers of eindredactie (als je zelf niet goed bent in schrijven) en investeert een maand in het schrijven van gastartikelen op weblogs. Je wordt dan misschien niet zelf gevonden, maar die weblogs wel, en dat levert veel traffic op. Misschien niet uit Google, maar wel uit de websites zelf. Met meerdere websites heb ik hier goede resultaten mee behaald.

Ik heb geschreven voor meerdere grote websites die stuk voor stuk duizenden bezoekers per dag halen. Vaak krijg ik tientallen bezoekers, soms zelfs honderden bezoekers per artikel. Dat red je met een eigen weblog, op je eigen domein, niet zomaar. Zelfs niet met de meest fantastische vindbaarheid of backlinks. Het is een keuze die je maakt. In mijn ogen is een goed blog ervoor om gevonden te worden en soms betekent dat dat je moet delen, in plaats van alles zelf willen beheren.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

17 september 2010

Je kan prima beide doen toch?
Soms. Ik inmiddels wel. Zelfs om die reden een tekstschrijver in dienst genomen. Dat ervaar ik goed en we bieden het zelfs nu als dienst aan. Maar lang niet alle startende webwinkeliers hebben tijd genoeg voor hun eigen webwinkel, én dan ook nog eens weblogs te schrijven, én dan ook nog tijd om geregeld te schrijven voor andere websites.

Uiteindelijk is het ideaal als je alles kan. De ultieme kick is misschien wel als je eerste TV reclame zelfs geld oplevert?

Maar als je start moet je ergens beginnen. Een keuze maken. Die eerste tien bezoekers van je webwinkel, hoe kom je daaraan? In mijn ogen is het een keuze en kan gastbloggen minstens zo succesvol zijn, ook op de lange termijn, als bloggen op je eigen domein. Bloggen op je eigen domein heb je, commercieel gezien, een zeer lange adem voor nodig.
 
Cleaners
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 september 2010
Locatie: Utrecht, de Meern
Contacteer:

Bedrijfs bloggen

17 september 2010

Jullie hebben het vaak over het bijhouden van een blog. Bedoelen jullie dus apart een blog bijhouden op de webwinkel? Dus zeg maar als voorbeeld een wordpress installeren? Of bedoelen jullie het op de frontpage? En wat zetten jullie dan in zo'n blog?

Want ik wil dit uiteraard ook gaan doen maar was ff benieuwd hoe jullie dit dus bedoelden :P
Kijk hier maar naar ons voorbeeld

Wij zijn een blog begonnen met informatieve artikelen over onze producten. Als je je blog wilt vullen met waardevolle informatie wat lezers aantrekt, dien je informatief te zijn en leerzame artikelen te schrijven. Zo'n blog start je door Wordpress te koppelen aan je eigen website. Het is vrij makkelijk.

Mijn vraag is echter: hoe kan ik ervoor zorgen dat de nieuwe artikelen op ons blog (zie handtekening) direct worden geindexeerd door Google en ook direct worden opgenomen door Google in de SERPS.

Een gespecteerde website wordt al la minute bezocht door Google zodra er een aanpassing heeft plaatsgevonden. Wij hebben voor ons blog nog niet voldoende autoriteit.

We willen de nieuwe artikelen, de nieuwe posts, direct online hebben in Google. Wie heeft er tips voor mij hieromtrent?

Admin misschien gezien de ervaring?
[url=http://www.schoonmaakartikelengroothandelutrecht.nl]Schoonmaakartikelen Groothandel Blog[/url]
 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

17 september 2010

Snip
Als ik nu de meerdere platforms ga proberen, hoe doe ik het dan qua adverteren en content? Mag ik dan werken met duplicate content bijv.?
Dus stel ik heb een blog op mijnsite.nl/blog + nog eentje ergens anders + ik schrijf gastcolumns, mag ik dan de content van mijn site kopiëren? Stel ik heb 3 artiekelen. Artikel 1 blijft lekker op mijn eigen site, artikel 2 gaat ook op de externe blog en artikel 3 kopieër ik naar de gastcolumn. Is dit een juiste manier van doorvoeren of vind google dit niet zo leuk?
Lezers van de blogsite zullen het niet snel merken en de backlink is daar, deze staat ook nog eens onder goede content dus wat dat betreft voor google ideaal, toch?

En moet ik zelf nog wat doen om de externe bronnen te adverteren? Of kan ik dat beter beperken tot mijn eigen column op mijnsite.nl/column?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bedrijfs bloggen

17 september 2010

Een gespecteerde website wordt al la minute bezocht door Google zodra er een aanpassing heeft plaatsgevonden. Wij hebben voor ons blog nog niet voldoende autoriteit.
Realtime worden dingen gevonden die pingen. Bijv. Twitter berichtjes worden gepinged naar Google, in plaats van gecrawled. Voor Wordpress zijn er ook mogelijkheden om content te pushen. Dan heeft het niet zoveel meer met authoriteit te maken.

Grotere websites die niet pingen (zoals bijna alle websites die ik maak) worden gecrawled. Google kijkt naar de verversratio, aantal links, en pagerank om te bepalen hoevaak hij crawled. Een website met een stuk of 100 goede backlinks, pagerank 4 en en dagelijkse content wordt een paar keer per dag gecrawled. Nieuwe berichten op dit forum staan meestal binnen 24 uur in Google.

Jouw weblog heeft waarschijnlijk alleen iets meer backlinks nodig. Sluit je bijvoorbeeld aan bij blogsearch.google.com en probeer wat backlinks te verzamelen.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

17 september 2010

Als ik nu de meerdere platforms ga proberen, hoe doe ik het dan qua adverteren en content? Mag ik dan werken met duplicate content bijv.?
Duplicate content is meestal niet zo handig. Wij doen het nooit. Je kan wel hetzelfde bericht herschrijven of afkorten.

Bijv: Je schrijft een goed onderbouwd lang (600+ woorden) blog op je eigen website.

Vervolgens maak je een nieuwe inleiding, vat je het artikel samen, en plaatst de samenvatting, met verwijzing naar je eigen artikel, ergens op een andere locatie. Beide links zijn een voorbeeld van een van mijn laatste artikelen waarin ik dit deed.

Externe locaties promoten is natuurlijk gewenst, maar als je tijd beperkt is, zou ik de energie gebruiken om vooral je eigen website te promoten. Zelf noem ik externe artikelen soms op Twitter, Facebook etc. maar de promotie laat ik aan hunzelf over.
 
Cleaners
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 september 2010
Locatie: Utrecht, de Meern
Contacteer:

17 september 2010

@hhh
Ik zou op elk blog of site een orginele versie plaatsen van je artikel. Dat waardeert Google het meest. Duplicate content is eigenlijk iets anders dan hetzelfde artikel op meerdere sites plaatsen. Duplicate content is meer proberen om Google om de tuin te leiden op slinkse wijze. Als er meerdere dezelfde artikelen op verschillende sites staan zal Google bij elke zoekopdracht bepalen welke het meest voldoet aan de zoekopdracht van de gebruiker. Hier gebruikt Google zijn eigen algoritme voor.
@admin bedankt voor de info
[url=http://www.schoonmaakartikelengroothandelutrecht.nl]Schoonmaakartikelen Groothandel Blog[/url]