Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

17 november 2013

Met die gedachten zit ik dus ook, wanneer je een catalogus / brochure laat drukken is het gelijk zo definitief.

Ik hoor van andere collega ondernemers dat een papieren variant wel wordt gewaardeerd en indien goed in elkaar steekt ook wordt bewaard.

Twijfel, twijfel ..
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
PixieBell
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 september 2011

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

17 november 2013

Ik stuur altijd een kleine flyer mee. En vaak een folder met een aantal collega's. Ik vind het toch altijd nog wel leuk staan bij een bestelling.
 
h4a
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 november 2013

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

18 november 2013

Papier wordt toch nog gewaardeerd, omdat je er altijd en overal in kan bladeren. Digitaal ben je afhankelijk van stroom, wi-fi of de grootte van een scherm. Een kleine brochure kan wel degelijk werken, mits goed ontworpen en gedrukt. Het is ook een beetje afhankelijk van je doelgroep.
Mijn doelgroep is vaak ouderen, die waarderen mijn papieren nieuwsbrief meer dan mijn digitale.

Mijn tip voor de twijfelaars (dat heb ik mijzelf aangeleerd). Druk kleine oplages, dan zit je niet met een overschot dat je weg moet gooien. Of zet er geen jaartal op, dan kan je het langer gebruiken. Ik had in eerste instantie, meer vanwege de prijs, 2500 folders laten drukken. Kon ik er naderhand ruim 1500 weggooien vanwege gedateerde tekst en actievoorwaarden.
 
danielspijker
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 september 2011

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

19 november 2013

Met die gedachten zit ik dus ook, wanneer je een catalogus / brochure laat drukken is het gelijk zo definitief.

Ik hoor van andere collega ondernemers dat een papieren variant wel wordt gewaardeerd en indien goed in elkaar steekt ook wordt bewaard.

Twijfel, twijfel ..
Daarom adviseer ik je ook om altijd een catalogus te maken zonder prijzen en om een aparte prijslijst toe te voegen. Deze kan je dan bijvoorbeeld elk kwartaal wisselen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
ivanivanovic
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 juli 2021

Re: Gebruik je nog drukwerk voor jouw webshop/onderneming?

26 juli 2021

Ja in verschillende vormen en maten. Denk bijvoorbeeld aan een bedankt voor je bestelling kaartje of kortingscode voucher of flyer die ik bij elke webshop bestellingen toevoeg. Wel is het zo dat ik niet meer in grote aantallen bestel omdat ik bij een tussentijdse wijziging niet met een grote onbruikbare voorraad wil blijven zitten. 

Tegenwoordig kan je bij de meeste digitale drukkers gewoon bestellen vanaf 1 stuk en in elk gewenste oplage. Mijn favoriete drukker [spam weggehaald] gaat zelfs zover dat je de totale oplage in één keer kan bestellen en dan zelf kan bepalen hoeveel verschillende ontwerpen je laat afdrukken zonder extra kosten! Dit is een uitkomst bij bijvoorbeeld flyers met op elk een unieke code. Erg handig! 

Wat betreft de unieke codes op elke afdruk: wij gebruiken altijd Adobe InDesign en een csv of excel sheet met de unieke codes. Je kan deze automatisch genereren zodat je eenvoudig een PDF met 5000 verschillende pagina's kan maken! 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht