Voelt een webwinkel eigenaar zich een ZZPer?

1
In feite zijn veel webwinkel eigenaars ZZPers of OZPers ( Zelfstandige/Ondernemer Zonder personeel) maar kunnen zij zich ook vinden in deze term?

Uit ervaring weet ik dat veel mensen denken bij de term ZZP/OZP aan ambachtslieden en niet aan webwinkel eigenaren.

2
Hoe voelt een ZZP'er zich? of hoe zou een ZZP'er zich moeten voelen?

Ja ik ben een zelfstandige en G'd dank zonder personeel... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

3
eentje schreef:Ja ik ben een zelfstandige en G'd dank zonder personeel... :)
Haha.. Ik ben zelfstandige maar G'd dank met personeel. :-)

4
eentje schreef:Hoe voelt een ZZP'er zich? of hoe zou een ZZP'er zich moeten voelen?

Ja ik ben een zelfstandige en G'd dank zonder personeel... :)
Hoe een ZZPer zich moet voelen weet ik niet. :D
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
Als je webwinkel een beetje loopt dan lijkt me het sterk dat je dat in je eentje kan managen.. Ikzelf bijvoorbeeld heb een heel team voor mij werken om de boel draaiende te houden.

Wellicht dat de starters inderdaad als ZZPer bezig zijn. Wat ik ook veel zie is dat een webwinkel "er bij" gedaan wordt naast een vaste baan, al dan niet parttime, of naast de studie, al dan niet als studieproject.

Dat ZZPers vaak als ambachtslieden beschouwd worden komt omdat de meeste timmerlui, stukadoors en dergelijk vaak een ZZPer zijn die elkaar inhuren voor de klussen. In feite is elke ondernemer zonder personeel een ZZPer.

6
Ik heb me nooit ZZP-er gevoeld, altijd ondernemer. Ik in mijn eentje verschillende bedrijven aan het werk voor mij. Dus ja, ik deed alles in mijn eentje, maar met hulp. Dus dat is niet echt ZZP volgens mij.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html

Re:

7
Wouter Hol schreef:Als je webwinkel een beetje loopt dan lijkt me het sterk dat je dat in je eentje kan managen.. Ikzelf bijvoorbeeld heb een heel team voor mij werken om de boel draaiende te houden.

Wellicht dat de starters inderdaad als ZZPer bezig zijn. Wat ik ook veel zie is dat een webwinkel "er bij" gedaan wordt naast een vaste baan, al dan niet parttime, of naast de studie, al dan niet als studieproject.

Dat ZZPers vaak als ambachtslieden beschouwd worden komt omdat de meeste timmerlui, stukadoors en dergelijk vaak een ZZPer zijn die elkaar inhuren voor de klussen. In feite is elke ondernemer zonder personeel een ZZPer.
Valt mij ook vaak op dat men de webshop 'voor erbij doet' (bv. ook door studenten, enz.) en dan ook nog vertellen 'dat het zo geweldig goed loopt!'. Dan krijg ik toch echt mijn bedenkingen want een goede webshop 'doe je niet even erbij, daar ga je voor volle 100% voor!'.

Maar misschien dat er wel mensen zijn die het klaarspelen in z'n/haar eentje 'het er bij te doen naast hun studie, werk, oid., en daan ook nog succes hebben'? Wie het weet mag het zeggen.