Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

06 september 2010

Wat er gesuggereerd word in het blogbericht is dat de kosten voor het oprichten van een BV 20.000 euro is en dat is niet het geval.
Suggereer ik dat in mijn blogberichtje? Dan heb ik inderdaad een fout gemaakt. Volgens mij hoef je het nl. niet eens 1 seconde te hebben want in mijn blog probeerde ik uit te leggen dat je dat kapitaal ook in natura kunt bijeenzoeken.
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

06 september 2010

Wat er gesuggereerd word in het blogbericht is dat de kosten voor het oprichten van een BV 20.000 euro is en dat is niet het geval.
Suggereer ik dat in mijn blogberichtje? Dan heb ik inderdaad een fout gemaakt. Volgens mij hoef je het nl. niet eens 1 seconde te hebben want in mijn blog probeerde ik uit te leggen dat je dat kapitaal ook in natura kunt bijeenzoeken.
Ik denk dat hij het weblogbericht van Webwinkelsucces bedoelde :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

06 september 2010

amerikaansewebwinkel heeft gelijk... en jij ook admin... het mag in alle vormen aanwezig zijn dus die 20.000 euro in de blogpost van webwinkelsucces zijn geen kosten.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

07 september 2010

Ik denk dat hij het weblogbericht van Webwinkelsucces bedoelde :)
Ego ik voelde me natuurlijk meteen weer aangesproken. :-)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

08 september 2010

Ik heb iets gelezen over de douane? producten moeten ingevoerd worden ofzo? De waarde van mijn bestelling ligt rond de 600/700 euro. Het zal denk ik vervoerd worden door dhl. Kan iemand mij mischien helpen? Owja ze komen uit China
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

09 september 2010

Ik heb iets gelezen over de douane? producten moeten ingevoerd worden ofzo? De waarde van mijn bestelling ligt rond de 600/700 euro. Het zal denk ik vervoerd worden door dhl. Kan iemand mij mischien helpen? Owja ze komen uit China
Eerste keertje gewoon importeren en doen alsof je van niets weet. Alsof het gewoon eigen gebruik is en je wat vanuit het buitenland hebt gekocht. Tenslotte ben je pas wederverkoper als je ook echt iets verder weet te verkopen. No offense, maar ik heb daar nog mijn twijfels over. :-)

Douane moet je je zorgen om maken als het in duizend(en) gaat lopen, of wanneer je succes verwacht. Met de eerder door jouw beschreven ambities is het tijdverspilling om je nu al druk te maken over eventuele importrechten.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09 september 2010

Je kan je wel niet druk willen maken om de invoerrechten etc. ( btw is meestal de grootste boosdoener) maar met een beetje "mazzel" regelt DHL dat gewoon allemaal voor je en krijg je netjes een rekenign van DHL in je bus of meteen bij aflevering.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

09 september 2010

Je kan je wel niet druk willen maken om de invoerrechten etc. ( btw is meestal de grootste boosdoener) maar met een beetje "mazzel" regelt DHL dat gewoon allemaal voor je en krijg je netjes een rekenign van DHL in je bus of meteen bij aflevering.
Hmm. Interessant. Ben wel benieuwd of dat vaak zo werkt? Want dat lijkt me risicovol voor DHL als ze dat voor particulieren doen. Als ik een broer in China heb, en die stuurt mij een TV die ik daar al een tijdje had staan maar niet meer gebruik, wil ik geen BTW meer afrekenen.

BoZ had geloof ik eerder al aangegeven zich nog niet in te willen schrijven bij de KVK dus dit wordt zijn eerste bestelling zonder KVK nummer. Lijkt me niet dat DHL dan al zaken voor je regelt?
 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

09 september 2010

Ik ben wel bereid om invoerkosten te betalen maar hoe mat dat dan? Komen ze zoals hierboven word bij de aflevering of later gewoon bij de post?

Ik heb een berichtje gestuurd naar de leverancier. Ik heb een berichtje terug ontvangen waarin dit als volgende staat:

we can declare lower value for your parcel when sending out it.As usual, we will declare a little lower than the real value,if you want us to declare a very low value for your parcel,please inform us after your payment,then we will do as your requst to help you to avoid high tax.

Denken jullie dat dit verstandig is?
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10 september 2010

BoZ, dat laatste is een gok die je zelf moet bepalen denk ik. Wat het belangrijkste is denk ik, is dat als die zending verzekerd is, dat ie dan ook maar voor dat lage bedrag wat dan op papier staat verzekerd is.

Verder heb je nog de douane. Die zou steeksproefgewijs jouw zending eruit kunnen pikken om es te controleren. Ik weet niet goed wat die doen als zij vinden dat jouw zending volgens hun meer waard is dan wat er op papier staat.

Wat DHL betreft, ik zou ze even bellen om te vragen wat er precies gebeurt met de eventuele heffingen, wanneer je die aan wie moet betalen. Ik geloof dat elke koerier dat weer anders doet. De zg. import of douaneheffing valt meestal wel mee. Maar de btw is 19% over het gehele bedrag ( dus ook over de verzendkosten).

Ik heb zelf nooit voor de zaak import gedaan maar heb wel enkele jaren een hobby gehad waarbij ik heel veel uit het buitenland kocht, Europa en de VS/Canada. Zowel via Ebay als echte online shops. Ook items die rond deze prijs zitten en hoger. Mijn ervaring is dat dergelijke dure items/zendingen er nooit zomaar doorheen kwamen. Met kleinere, meestal goedkopere items was die mazzel er vaak wel. En als het via officiele kanalen kwam ( dus niet particulier) dan was het bijna altijd raak (behalve onder een bepaald bedrag wat vrijstelling heeft).

Inmiddels ben ik ook weer een tijdje uit de hobby dus ik heb al een tijd niks meer gekregen uit het buitenland, op een dvdtje na. Ik weet dat ik van UPS ooit 3 maanden later een rekening kreeg van 150 euro. TNT rekent zover ik weet meteen met je af bij aflevering. Volgens mij doen de meeste dat tegenwoordig zo. Maar wat ik zeg, bel DHL en vraag gewoon. Dan weet je waar je aan toe bent.
 
Verkoper
Berichten: 306
Lid geworden op: 09 januari 2010
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10 september 2010

BoZ had geloof ik eerder al aangegeven zich nog niet in te willen schrijven bij de KVK dus dit wordt zijn eerste bestelling zonder KVK nummer. Lijkt me niet dat DHL dan al zaken voor je regelt?
Dit is een beetje speculatie van mijn kant maar hoe het volgens mij werkt is dat de douane bepaalt of er ergens heffingen op betaald moeten worden. Vervolgens gaat de koerier (TNT, DHL, UPS wie dan ook) uit "service oogpunt" dat voorschieten voor jou. Vervolgens moet je dat dan weer terugbetalen aan die koerier. Ik denk idd niet dat een DHL zelf dingen gaat aangeven ofzo.

Ik weet dat er een paar jaar terug nog een beetje "gezeur" was bij dvd liefhebbers omdat de TNT besloot iets van 15 euro administratie kosten te gaan rekenen op importpakketjes waar heffingen op betaald moesten worden. Importeren van DVD's buiten Europa werd namelijk inene een stukje minder interessant daardoor.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

10 september 2010

we can declare lower value for your parcel when sending out it.As usual, we will declare a little lower than the real value,if you want us to declare a very low value for your parcel,please inform us after your payment,then we will do as your requst to help you to avoid high tax.

Denken jullie dat dit verstandig is?
Mensen die op die manier zakelijk met mij communiceren, nog zelfs los van de spellingsfouten, doe ik zelden zaken mee.
 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

10 september 2010

we can declare lower value for your parcel when sending out it.As usual, we will declare a little lower than the real value,if you want us to declare a very low value for your parcel,please inform us after your payment,then we will do as your requst to help you to avoid high tax.

Denken jullie dat dit verstandig is?
Mensen die op die manier zakelijk met mij communiceren, nog zelfs los van de spellingsfouten, doe ik zelden zaken mee.
Ze zijn chinees :)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

10 september 2010

Dan nog kan het beter... zelfs Googel translate levert betere teksten... :P
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

10 september 2010

Jup zo doe ik het
 
Maureen Visscher
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 februari 2010
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Webwinkel

11 september 2010

Ik las je vraag en beetje laat, ik weet niet of je al wat besloten hebt ik zelf huur mijn webshop bij Biedmeer ben helemaal niet technisch,dus ik stel geregeld een vraag aan support en krijg altijd netjes uitleg.
Webshop in hairextensions,flip-in en tape extensions. www.hairshoponline.nl
 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

Re: Webwinkel

12 september 2010

Ik las je vraag en beetje laat, ik weet niet of je al wat besloten hebt ik zelf huur mijn webshop bij Biedmeer ben helemaal niet technisch,dus ik stel geregeld een vraag aan support en krijg altijd netjes uitleg.
Ja, ik zat te twijfelen tussen shoptrader en biedmeer. Ik zal ff kijken welke het gaat worden
 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

12 september 2010

Shoptrader lijkt me toch iets meer proffesioneler
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

12 september 2010

Shoptrader lijkt me toch iets meer proffesioneler
Als jij een beter gevoel hebt bij Shoptrader, lijkt de keuze me snel gemaakt! Beide aanbieders schelen niet zoveel van elkaar dus laat gerust je gevoel spreken.
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

18 september 2010

Ik heb hier laatst toevallig wat over geschreven: http://www.webwinkelsucces.nl/webwinkel ... oophandel/
Jammer alleen dat de info die je geeft niet klopt.

Je hoeft niet apart een BTW nummer aan te vragen... doet de KvK direct voor je.

Een BV oprichten kost je geen 20.000... hooguit de rente om 1 seconde de 20.000 euro op de bankrekening te hebben staan.

Verder heb je wel een oprichtingsakte van de notaris nodig dat is het duurste aan het hele grapje.

Verder is een goed argument voor een BV een zekere gemoedsrust... mocht het verkeerd lopen en je hebt wel je stinkende best gedaan om het een succes te laten worden dan ben je maximaal voor die 20.000 euro prive aansprakelijk.
Dat van de KVK en de BTW wist ik niet. Bij een BV wordt dit wel direct geregeld maar voor mijn EZ moest ik een aantal jaren gelden nog wel zelf een BTW-nr aanvragen.

Ik zeg in de blogpost dat als je 20.000 euro gaat investeren je wellicht beter direct een BV kan starten. Dat je die 18.000 euro er direct weer kan uithalen klopt inderdaad.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

18 september 2010

Natuurlijk gaat het in het begin wel wat minder maar echt failliet gaan lukt denk ik niet.
Ik vind de denkwijze van sommige starters echt inspirerend. :-)
*lacht hardop*
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht