Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
BoZ
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 augustus 2010

Webwinkel als hobby

01 september 2010

Hallo allemaal,
Ik ben de laatste tijd bezig met het onderzoeken van het starten van een eigen webwinkel. Ik heb al een tijdje in gedachten over de producten die ik wil gaan verkopen. Wat eruit is gekomen = Kleding. In het begin alleen maar dameskleding, later als het op gang gaat herenkleding erbij. Ik denk dat ik niet de juiste dameskleding smaak heb maar daarvoor heb ik gelukkig nog een grote zus voor :) Ik heb al een paar groothandels gevonden via google. Het zijn groothandels uit bijv. china engeland en amerika.

Ik wil het gewoon als een parttime baan houden, omzet beschouw ik als extra zakgeld (ik ben nog student) met 50-100 euro omzet per maand ben ik al zeer tevreden :) maar natuurlijk wil ik het uitbreiden als het beter gaat.
Ik wil het gewoon via huis doen, voorraad kan op zolder. Ik heb een tijdje gekeken voor stapelbare voorraadbakken waar de kleren inkunnen zodat ik makkelijk mijn voorraad kan beheren.

Mijn vraag is:
Wat zijn de meeste geschikte website softwares hiervoor? (zowel kant-en-klare websites als alleen maar software)

eisen ongeveer zijn als volgt:
- Makkelijk shop ontwerp en inrichting
- Een optie waarbij je kan kiezen welke maat je wilt. (als klant)
- koppelingen met ideal en paypal.
- als het kan ook facturen in pdf
- orderbeheer
- voorraad beheer
- en nog meer wat handig kan zijn voor een kleding webshop :)

Andere vraag:
Ik heb een aantal topics gelezen die over hobby webwinkels gaan, Ik moet dus sowieso aanmelden bij kvk en btw nummer aanvragen?


Ik ben bereid om te investeren in google adwords, hoeveel denken jullie dat ik nodig heb om een goede campagne te maken?

Vriendelijke groet,
BoZ
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel als hobby

01 september 2010