Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Verkopen via een ander zijn webwinkel

04 september 2010

E-commerce is booming en elke dag komen er tientallen webwinkels bij. Iedereen met een goed idee, goed product of interessante kans bij een groothandel of distributeur begint een eigen webwinkel.

Maar...

Heb je er wel eens over nagedacht via een ander zijn webwinkel te gaan verkopen? Waarom zou je het allemaal zelf doen? In de fysieke detailhandel is het veel gangbaarder om eerst aan te klampen bij een bestaande winkelketen. Voor speelgoed neem je contact op met Bartsmit, voor huis-tuin-en-keuken artikelen met de Hema. Voor computers bel je de Mediamarkt. En kijk je of je in hun assortiment kunt worden opgenomen.

Online gebeurd dit natuurlijk ook wel, Wehkamp en C&A zijn een van de echte exclusieve samenwerkingsverbanden, en natuurlijk hebben we ketens als Fonq.nl die als online warenhuis optreedt en zo voor veel verschillende merken kan verkopen. Maar al met al gebeurd het online wel extreem weinig. Bijna iedereen wil zelf het wiel uitvinden en het hele gebeuren in eigen hand houden. Wat houd jou tegen om je ook bij Fonq of welke andere webwinkel dan ook aan te sluiten? Coca Cola heeft toch ook geen eigen winkel? En toch maak ik me echt geen zorgen over hun continuiteit of zekerheden.

En zou je zelf, als webwinkelier, interesse hebben om je assortiment uit te breiden met producten van een ander? Vind je het interessant om benaderd te worden met aanvullingen op je assortiment?
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

05 september 2010

Dat laatste sowieso. Ik zou maar wat graag benaderd worden door producenten om hun producten te verkopen.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

18 september 2010

Dat ligt behoorlijk aan de voorwaarden. Maar op zich zou ik mijn webwinkels graag beschikbaar stellen voor extra producten (o.a tassen).
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

20 september 2010

Toevallig vroeg ik een tijdje geleden op een ander forum waarom er geen webwinkelwarenhuis is maar men zag geen voordelen t.o.v. een losse webwinkel.
Nu kwam ik gister 101webwinkels.nl tegen die dit concept wel aan het uitwerken is maar zo te zien nog weinig succesvol.

Het lijkt mij een gat in de markt dit eens goed op te pakken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

20 september 2010

Het lijkt mij een gat in de markt dit eens goed op te pakken.
Leg eens uit?

Waarom zou ik mijn CD's en boeken daar kopen en niet gewoon op bol.com?
Denk dat er niet veel mensen zijn die echt 'een dagje gaan shoppen' op internet, dus word er gericht gezocht op branche / producten.
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

20 september 2010

hhh,

Als er ooit een ondernemer opstaat die het zelfde aanbod van BOL ook gaat aanbieden tegen een iets lagere prijs dan zoek jij niet meer bij BOL.

Een Wehkamp is nog steeds een van de grootste verkoper via internet uiteraard ook mede hun verleden maar zij hebben wel een totaal aanbod met ook DVD's die zij toch verkopen.
Als men een nieuwe winterjas nodig heeft en die bij Wehkamp koopt zal men daarna niet nog eens naar BOL gaan om een DVD te bestellen maar de DVD meteen meebestellen bij de zending van Wehkamp.

Als je het "warenhuis" concept als de Bijenkorf inricht, dus shop in shop met een eigen uitstraling onder de paraplu van het warenhuis creeer je niet alleen een totaal aanbod maar ook gemak voor de klant.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

20 september 2010

Het probleem dat ik zie zit hem niet in het totaalaanbod, maar in het feit dat je je naam afhankelijk maakt van de totaalshop.

Stel dat ik enorm tevreden klanten aflever. Dan straalt dat af op het warenhuis. Ze komen terug voor andere zaken en ik krijg daar geen voordeel van.

Omgekeerd werkt het wel in mijn nadeel: Een andere shophouder binnen hetzelfde concept heeft zijn zaakjes niet voor elkaar. De klant komt niet terug in het warenhuis en koopt dus niet bij mij.

Dat is iets dat je bij sommige online marktplaatsachtige omgevingen ook ziet: De negatieve ervaringen werken door voor andere aanbieders tenzij je heeeel erg duidelijk weet te maken dat het twee verschillende shops zijn met verschillende werkwijzes.
En als je dat doet dan gaat de gedachte achter je concept volgens mij weer verloren

Ik zou huiverig zijn eraan mee te doen eerlijk gezegd

Frans
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

20 september 2010

Frans,

Je hebt daar een sterk punt het is daarom noodzakelijk alleen met serieuze aanbieders zaken te doen onder scherpe voorwaarden.
Een startende hobby ondernemer zal een risico betekenen en daarom al afvallen.

Het voorbeeld van de Bijenkorf heb ik aangehaald omdat deze naast het eigen assortiment veel shop in shop stands heeft in de zaak zonder dat wij daar enig benul van hebben.

Het verplicht gebruik maken van een fullfilmentservice zou een goede aanvulling zijn op het concept zodat er met de verzending weinig fout kan gaan.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20 september 2010

Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat dit soort partijen er zouden komen. Een partij die dit lang heeft volgehouden is Sjopper.nl. Naar mijn idee ook nog wel redelijk succesvol want er was wel wat omzet, in ieder geval zoveel dat er marketinggeld beschikbaar komt en er gegroeid kan worden. Helaas was het in hun eigen ogen onvoldoende om er een onderneming op te baseren en zijn ze ermee gestopt. Ik heb het helaas te laat ontdekt anders had ik er wel een bod op willen doen om het stokje over te nemen.

Een ander voorbeeld is Fonq.nl. Alles wel onder de eigen naam maar op een manier waardoor toch het gevoel van een Bijenkorf ontstaat. Fonq heeft me duidelijk bewezen dat het kan, want ook al had ik persoonlijk meer met Sjopper, Fonq heeft inmiddels een miljoenenomzet. Vooral de manier van werken is inspirerend, fonq doet alles, van shop in shop maar ook losse shops, affiliates, en exploitatie voor andere merken. Een prachtige businesscase met een sterk merk en huisstijl.
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

20 september 2010

Admin,

Wat let je zelf zoiets op te zetten?

De reden dat ik niet in het gat spring is mijn gebrek aan kennis met ICT wat ik toch wel een risico vind als je alleen met ICT werkt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20 september 2010

Wat let je zelf zoiets op te zetten?
Er komt heel veel bij kijken voor je zo'n merk van de grond krijgt. Sjopper zat net op een omslagpunt dat het mogelijk betaalbaar voor me was, maar dat wel het eerste jaar werk al gedaan was. Zelf vanaf nul zoiets opzetten is een te grote stap voor me.

Ik zou ook Zibb of Bizz wel willen overnemen. Een andere markt die ook volgens mij ooit komt, maar nu net niet hard genoeg gaat. Internetuitgeverijen. Helaas accepteren ze geen biedingen.
 
Frans Sijtsma
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 juli 2010
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

20 september 2010

Ik zie toch wel een duidelijk verschil tussen fonq en wat rene voorstelt

Fonq is 1 organisatie die er een multiple shop principe op nahoudt.
Prcahtig concept, ben ik met je eens, maar het blijft 1 organisatie met meerdere kanalen

René heeft het over -tig organisaties die zich binnen 1 domeinnaam verenigen. Precies het omgekeerde dus

Persoonlijk opteer ik voor de fonq variant. Sterker nog, die komt er op kleinere schaal bij ons ook aan

Frans

PS. dat ze zomaar de stekker uit Zibb trekken ontgaat met volledig. Ik geloof dat er vrij brede interesse voor was dus verkopen was best een optie geweest
[url=http://www.lockershop.nl/categorie/lockers.aspx]lockers[/url] en [url=http://www.lockershop.nl/categorie/garderobekasten.aspx]garderobekasten[/url] bestel je bij Lockershop
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20 september 2010

het blijft 1 organisatie met meerdere kanalen
Helemaal eens maar ik kon even geen beter voorbeeld vinden. Het moet ook mogelijk zijn zoiets als Fonq op te zetten met verschillende webwinkels samen. Lijkt me zelfs makkelijker. Fonq is gewoon enorm groot geworden door enkele overnames en een fantastische groei. Dat doen anderen niet zomaar na lijkt me.
 
René
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 april 2010
Locatie: Uitgeest
Contacteer:

Re: Verkopen via een ander zijn webwinkel

21 september 2010

En zou je zelf, als webwinkelier, interesse hebben om je assortiment uit te breiden met producten van een ander? Vind je het interessant om benaderd te worden met aanvullingen op je assortiment?
We kunnen ook de vraag omdraaien.

Heeft de ondernemer met een webwinkel interesse zijn producten ook in een andere webwinkel aan te bieden, en zo ja moet dat dan op een provisiebasis of een vast maandelijks bedrag?
 
home-shop
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 oktober 2010

Re: Verkopen via een ander zijn webwinkel

24 oktober 2010

ola mensen, ik ben hier ook al een tijdje mee bezig en biedt webwinkel ruimte aan tegen een vast bedrag of tegen een leuke inkoopkorting, producten en webwinkels te promoten....ik verkoop verkooppagina's met bestelmogelijkheid en een webwinkel directorie...graag uw mening mbt dit concept

groet
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht