Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Hoe weten we eigenlijk dat ze stoppen eind dit jaar?
Het is even spitten, maar:
http://www.hbd.nl/pages/2804/Veel-gestelde-vragen.html
Wordt het HBD opgeheven?
Ja, het HBD staakt eind 2013 zijn activiteiten.

Ondertussen blijft het HBD zich in 2013 nog inzetten voor een gezonde detailhandel waarin het goed ondernemen en werken is. Via deze website en via onze infodesk (070 338 56 66) blijven de kennis en instrumenten voor u beschikbaar.

Daarnaast wordt gezocht naar mogelijkheden om de kennis en instrumenten die nu bij het HBD beschikbaar zijn, zo goed mogelijk voor de sector te behouden door ze onder te brengen bij andere organisaties. Als er activiteiten worden overgedragen blijven die ook via deze website bereikbaar.
Het HBD blijft zich dus in 2013 nog inzetten voor de detailhandel, dat is immers onze wettelijke taak.

Dat betekent ook dat in 2013 een inschrijving bij het HBD en het betalen van de heffing verplicht blijven.
Overigens betekent het beëindigen van de activiteiten nog niet dat het HBD eind 2013 ook al wordt opgeheven. Om een en ander goed af te wikkelen blijft het HBD tenminste nog een half jaar bestaan.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Spit nog even verder. Dan vind je ook het stukje waar ze niet kunnen uitsluiten ook over 2014 nog te willen vangen...

Of dat stukje over de verhoging wat nodig zou zijn voor de 'overdracht' terwijl er nog ettelijke gestolen millioenen in de kas hebben zitten

Zijn de kamervragen over de verhoging eigenlijk al beantwoord?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Spit nog even verder. Dan vind je ook het stukje waar ze niet kunnen uitsluiten ook over 2014 nog te willen vangen..
Dat heb ik inderdaad gemist - nogal onoverzichtelijke website, maar dat zal niet zonder reden zijn :roll:

Was ook al op zoek naar een reactie op de kamervragen, nog niets gevonden ...
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Opnieuw kamervragen over asociaal beleid HBD

D66 en SP (in navolging van de VVD en PVDA) stellen nu ook kamervragen over de extreme verhoging van de verplichte heffing met 40% van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Zelfs de leden van de tweede kamer begrijpen niks meer van het beleid van Lotte de Jong. Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wordt opgeheven per 31-12-2013, maar vindt dat zij meer geld nodig heeft hiervoor (58 medewerkers met nog 14 miljoen euro aan reserves op de bank plus 25 miljoen inkomsten in 2013 en 9 maanden te gaan). Het originele voorstel voor opheffing van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel kwam van de leden Lodders en Aptroot van de VVD, vervolgens worden er nog kamervragen gesteld door de leden Vos en Özturk van de PVDA. Nu hebben ook de leden Verhoeven (D66) en Ulenbelt (SP) kamervragen ingediend over deze zaak (ingezonden op 15 maart 2013). Er zijn dus - naast honderden ondernemers - al 4 van de grootste politieke partijen die zich afvragen wat ze bij het Hoofdbedrijfschap Detailhandel allemaal uitvreten.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Wij hebben ook alweer even geleden bezwaar ingediend.
sindsdien niets meer van vernomen.
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

11 juli 2013

Opnieuw kamervragen over asociaal beleid HBD

Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wordt opgeheven per 31-12-2013, maar vindt dat zij meer geld nodig heeft hiervoor
Echt bizar! Hoe kan je nou (meer) geld nodig hebben om opgeheven te worden? Doodgaan is toch gratis?
Het klinkt mij allemaal een beetje als zakken klopperij in de oren.. Verontrustend dat zoiets uit onze overheid voortkomt..
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

11 juli 2013

Als we pech hebben betalen we tot nog na hun dood:
Heffing in 2014
Woordvoerder Verweij laat desgevraagd weten dat een verplichte HBD-heffing in 2014 echter niet is uitgesloten: ‘We streven naar het afbouwen en overdragen van alle activiteiten voor het eind van dit jaar. Maar dat is iets anders dan algehele opheffing, wat door administratieve afhandeling langer op zich kan laten wachten. Of er een heffing komt in 2014 kan ik nog niet zeggen. Als die er komt zal de hoogte afhangen van de vraag of activiteiten daadwerkelijk zijn overgedragen. Ook de financiële positie van dat moment speelt een rol.’
Volledig artikel: http://twinklemagazine.nl/nieuws/2013/0 ... d-heffing/
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

12 juli 2013

Crap, mij hebben ze ook gevonden, kreeg vandaag een accept-giro in de bus.

Heel vriendelijk ook: hallo, je moet 75 euro betalen, doe je dat niet dan komen er kosten bij en stappen we naar het incassoburo.

Niks over wie ze zijn, waarom je moet betalen, gewoon een paar dreigende regels op een vrijwel leeg A4-tje en een accept-giro. Het is dat ik deze toko ken van dit forum, anders was het zo de papierbak ingegaan als nep-factuur :?

Ik ga maar eens even kijken naar alle bezwaar-mogelijkheden :twisted: Leuke ingang lijkt me misschien dat ik met 2 handelsnamen ingeschreven sta, en de nota gericht is aan het bedrijf dat in de verste verte niets met detailhandel of webshoppen te maken heeft.
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

12 juli 2013

Zou zomaar kunnen dat je nog een 2e factuur gaat krijgen... En die dreigende taal. Tja NIEMAND wil betalen dus ze beginnen meteen met intimidatie. Ze moeten wat toch?

Als meer mensen nou eens een beetje lef zouden tonen en gewoon niet betalen zoals ik... Dan hadden ze heel snel liquiditeitsproblemen. Bovendien acht ik de kans klein dat ze in 2014 iemand vinden die even 100.000 rechtzaken gaat beginnen om alsnog die paar tientjes te innen. En dan nog zou dat ja-ren in beslag nemen.

Overigens raken bezwaren daar bijna altijd kwijt 'per ongeluk' of worden ze standaard afgewezen (toekennen is diefstal van eigen portemonai toch?)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

12 juli 2013

Ik ben niet van plan zomaar te betalen ;)

Ten eerste omdat het bedrijf dat de nota gekregen heeft echt he-le-maal niets met detailhandel te maken heeft. Tenzij ze seminars en voorlichting voor vertrekkers (zeilers die minimaal een jaar op de oceaan gaan dobberen) daar ook onder weten te praten, maar dan zullen ze met een goed verhaal moeten komen :P

Ook als ze Zonnepakje aanschrijven zal ik bezwaar maken, was niet van plan om deze bende zomaar even te sponsoren vlak voor ze noodgedwongen de deuren sluiten :twisted:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

YEEEEEEEEEEY. Ik hoor er ook bij. Ik kreeg hem ook. Wel netjes met toelichting (twee aparte brieven blablabla). Alleen de gegevens die ze overgenomen hebben van de KvK kloppen nou niet precies haha. Ik verkoop huishoudelijke electronica. uhu. Met een tablethoes maak je de vensterbanken schoon en een siliconen hoesje is ideaal om te stofzuigen... uhu

Ik betaal de helft, het zal vast wel ergens goed voor zijn. Tevens is de folder verouderd. Zo vangen ze nu €181 euro voor winkeldiefstal en geen €151. Maargoed, ik zou ook geen nieuwe folders drukken als ik er bijna mee op ging houden ;).
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

Ze zijn inderdaad niet sterk met KvK informatie overnemen. Zal wel te veel moeite zijn ;)

Als ze hadden gekeken naar de gegevens hadden ze het juiste bedrijf aangeschreven. Wedden dat ze dat bedrijf ook nog wel vinden en ik dus voor beide mag betalen? Terwijl maar 1 bedrijf iets met detailhandel te maken heeft. Of zelfs maar met 'handel' in de breedste zin van het woord.

Note to self: niet vergeten braaf een 'daggut nie' brief op te stellen :wink:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

HBD Leest hier zeker mee, had hem gistermiddag ook door de brievenbus :/
 
Bouw
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 april 2013
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

HBD Leest hier zeker mee, had hem gistermiddag ook door de brievenbus :/
Idem hier, ook gisteren.
Nu nog opzoek naar een bezwaar brief die werkt... :D

Volgens de inschrijving "soort bedrijf" ; Winkel, werkplaats, gesloten huis, ambacht op locatie of internet. Hmmzzz het is toch echt geen ambacht op internet, nog winkel, werkplaats of gesloten huis!

Iemand die nog een pakkende brief heeft liggen? Niet zo zin om veel tijd te steken in deze boevenbende. :)
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

Zou voor mij ook wel handig zijn, voorbeeld bezwaar brief!
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

Ik had hem gisteren ook, maar het stomme is dat ik hem nu voor de 2e keer dit jaar krijg.
Op 22 Maart heb ik ook al 110 euro betaald.
Gaat lekker zo :?
 
Gebruikersavatar
Zonnepakje
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

maar het stomme is dat ik hem nu voor de 2e keer dit jaar krijg.
1 nota voor de kopjes en 1 nota voor de schoteltjes :wink:

't Is nogal een ballentent zeg, en dat is dan eigenlijk een overheidsinstelling :shock:
Zonnepakje - UV kleding voor kinderen en volwassenen
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

14 juli 2013

Is HBD geen particuliere instelling met 'steun' van de overheid?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

15 juli 2013

HBD sucks en houd zich maar aan 1 ding vast, kvk omschrijvingen en incasso bureaus.

de rest is het een grote flop en hekel ik iedere medewerker daar die bewust misbruik maakt van hardwerkende webwinkel eigenaren of andere dienstverleners.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Note
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 augustus 2012
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

15 juli 2013

Onze onderneming heeft ook een op een spookfactuur gelijkende factuur ontvangen van het HBD.

Wij gaan bezwaar aantekenen, de tijdsduur monitoren en vervolgens bij uitblijven van tijdige reactie een dwangsom opleggen.

http://www.hbdwegermee.nl
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Vermindering HBD

16 juli 2013

Ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurd als je niet betaald dit jaar en ze in 2014 opgeheven worden....
 
Gebruikersavatar
Soetelief
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 maart 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

16 juli 2013

Wat een ellende. Mijn webshop is pas online en van het beetje omzet dat ik heb gehad, gaat nu alles wat over is naar dit soort onzin. Lekker is dat! Wat erg dat we hier zo machteloos tegenover staan. :evil:

Ik ga in ieder geval bezwaar indienen (heb hier gekeken)
Volgens de brief die ik ontvangen heb, moet ik binnen 6 weken bezwaar indienen. Dan zien we wel weer verder.

Zou het helpen om de KvK inschrijving aan te passen?
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

16 juli 2013

Ik heb hem inmiddels ook ontvangen. Ze zijn niet bang om postzegels te verspillen, want ook ik kreeg twee brieven tegelijk.

Natuurlijk ga ik netjes bezwaar indienen. Ik heb nog geen zaak, dus ook geen inkomsten. Helaas kan ik hen dus niet betalen. Laten ze het volgend jaar maar nog eens proberen (hahahahaha)
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

16 juli 2013

Doe het aangetekend. Niet aangetekende brieven komen standaard niet aan bij de oplichters.

Geen van mijn 4 brieven zijn aangekomen... Toevallig.... Zonder opzet.... Oopsie!

Zo werken ze daar. Criminelen van het ergste soort. Zelden zo gewalgd van een club
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

16 juli 2013

Natuurlijk ga ik netjes bezwaar indienen. Ik heb nog geen zaak, dus ook geen inkomsten. Helaas kan ik hen dus niet betalen. Laten ze het volgend jaar maar nog eens proberen (hahahahaha)
Jij denkt echt dat dat ze ook maar 1 fuck intereseerd? Je bent ingeschreven bij de KVK meer intereseerd ze niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

Mijn bezwaar is helaas ook ongegrond verklaart :( Ik denk dat er niks anders opzit dan betalen.
Wanneer kun je eigenlijk verwachten dat HBD op de deur staat te kloppen? Ik sta nu zo'n 3 weken ingeschreven bij de kvk. Niet dat ik er zelf achteraan ga, ben niet van plan om nog iets te betalen als ze toch worden opgeheven in 2014.
Ik kreeg mijn eerste rekening na een paar maanden, kwam volkomen onverwachts bij mij. De Kvk medewerker had hier niks over verteld.
Bij mij ook niet. Ik wist ook van niets en nou ja de rekening van vorig jaar netjes betaald. Krijg ik nu een rekening dat nog hoger is (110 i.p.v 75). Maar ik kreeg een herinnering (met dreigende toon) (sorry belangrijkere rekeningen gaan voor) en ik kan officieel volgens hun geen bezwaar meer maken en ook geen vermindering meer verwachten, omdat het een herinnering is. Ik heb een tijd terug op dit topic willen reageren, maar mijn verhaal werd zo lang dat ik het niet geplaatst heb. Het komt er op neer dat ik nog steeds geen reactie op mijn brief heb gehad. Nu begrijp ik waarom, ze zullen dus zeggen dat het niet aangekomen is, want ik heb het niet aangetekend verstuurt. Aangezien ik aangetekend nogal behoorlijk duur vond en een gewone brief ook hoort aan te komen.

Ik wist het vorig jaar dus niet dat je met bezwaar maken een flinke vermindering kon krijgen. Ik wist niet eens dat HBD anti-webshop was en dat ze zo verschrikkelijk te werk gaan. De KvK melde mij alleen dat ik wel benadert kon worden door bedrijven, omdat ik ingeschreven sta. Maar daar hield het bij op, ik schrok eind vorig jaar toen de rekening kwam.

Dat dit legaal is begrijp ik niet, want ze hebben dus al genoeg geld op de bank staan.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

Er zijn kamervragen gesteld... Nog een kleine hoop dat de regering ingrijpt.

Nee hun (dreig)brieven komen *altijd* aan maar bezwaren komen nooit aan. Precies hun straatje.

Ik vraag me af welk percentage van het werk daar is betalingen afdwingen en welk percentage daadwerkelijk aan werk besteed wordt...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

Er zijn kamervragen gesteld... Nog een kleine hoop dat de regering ingrijpt.

Nee hun (dreig)brieven komen *altijd* aan maar bezwaren komen nooit aan. Precies hun straatje.

Ik vraag me af welk percentage van het werk daar is betalingen afdwingen en welk percentage daadwerkelijk aan werk besteed wordt...
Een kleine hoop inderdaad, maar zal wel niet gebeuren. Sorry kan er niet positief over zijn. En ik denk dat ze meer investeren om geld te ontvangen dan om iets te doen voor winkeliers. Dat is mijn ingeving wat ik krijg als ik het zo lees.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

En waar slaat het op dat je alleen tot 6 weken nadat je je nota hebt ontvangen vermindering kan aanvragen :evil: Ik ben student en zoveel verdien ik niet aan mijn webwinkel, maar nu kan ik dus geen vermindering meer aanvragen. Kon ook niet, ze deden er een jaar over om mijn bezwaar ongegrond te verklaren (Zullen ze vast bij bijna alle bezwaren doen).

Ik moet ook nog eens €70 euro meer betalen omdat ik in de dierenbranche zit :(

Nog een vraagje, onderstaande was de conclusie van hun reactie op mijn bezwaar. Wat denken jullie, moet ik weer een nota ontvangen (Zo lees ik het) of bedoelen ze dat ze verwachten dat ik de oude direct betaal?
Op grond van het vorenstaande verklaar ik uw bezwaar kennelijk ongegrond. Ik heb de afdeling Registratie en Heffing van mijn beslissing op de hoogte gesteld.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

En waar slaat het op dat je alleen tot 6 weken nadat je je nota hebt ontvangen vermindering kan aanvragen :evil: Ik ben student en zoveel verdien ik niet aan mijn webwinkel, maar nu kan ik dus geen vermindering meer aanvragen. Kon ook niet, ze deden er een jaar over om mijn bezwaar ongegrond te verklaren (Zullen ze vast bij bijna alle bezwaren doen).

Ik moet ook nog eens €70 euro meer betalen omdat ik in de dierenbranche zit :(

Nog een vraagje, onderstaande was de conclusie van hun reactie op mijn bezwaar. Wat denken jullie, moet ik weer een nota ontvangen (Zo lees ik het) of bedoelen ze dat ze verwachten dat ik de oude direct betaal?
Op grond van het vorenstaande verklaar ik uw bezwaar kennelijk ongegrond. Ik heb de afdeling Registratie en Heffing van mijn beslissing op de hoogte gesteld.
Het lijkt wel of ze expres nu alle bezwaren ongegrond verklaren. En vorenstaande is ongegrond? Dus zij zeggen binnen 6 weken en anders pech? En geen idee wat ze nu doen, maar ik zou het afwachten. Ik investeer ook liever het geld in voorraad of marketing en niet in hun.