Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Aan iedereen die het HBD verdedigd... Is deze handelswijze niet gewoom om te kotsen!
Meer advocaat van de duivel. Ik begrijp de verbazing over de facturen van het HBD niet helemaal. Die sturen ze al tientallen jaren en als je bij de KVK als detailhandel staat ingeschreven, dan krijg je gewoon standaard een factuur van het HBD. Daar hebben ze ook het recht toe.

Dat bedrijfsschappen niet meer van deze tijd zijn en het HBD dan ook wordt opgeheven, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat het HBD op een vreemde manier invulling aan haar taken geeft, dat is duidelijk. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

Persoonlijk verbaas ik me minstens zo over al die mensen die met webwinkels hobbyen en zichzelf meteen als bedrijf aanmelden bij de KVK. Misschien jezelf eerst eens goed laten voorlichten voordat je die stap neemt? Belastingen en bijdragen horen nu eenmaal bij het ondernemerschap.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Persoonlijk verbaas ik me minstens zo over al die mensen die met webwinkels hobbyen en zichzelf meteen als bedrijf aanmelden bij de KVK. Misschien jezelf eerst eens goed laten voorlichten voordat je die stap neemt?
Dat lijkt me niet terecht, om minstens drie redenen:

• De meeste groothandels vereisen een inschrijving in het handelsregister.

• Veel PSP's stellen een inschrijving in het handelsregister verplicht (voor iDEAL én andere betaalsystemen).

• Voor een zakelijke bankrekening op de (handels)naam gesteld van je webwinkel heb je ook een inschrijving in het handelsregister nodig.

Daarnaast heeft vervult het handelsregister natuurlijk nog een nuttige functie in het economisch verkeer als openbaar register.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Aan iedereen die het HBD verdedigd... Is deze handelswijze niet gewoom om te kotsen!
Meer advocaat van de duivel. Ik begrijp de verbazing over de facturen van het HBD niet helemaal. Die sturen ze al tientallen jaren en als je bij de KVK als detailhandel staat ingeschreven, dan krijg je gewoon standaard een factuur van het HBD. Daar hebben ze ook het recht toe.
Dat weet je als je als je ermee te maken hebt. Maar het is gebleken (o.a. aan de posts op dit forum) dat je gewoon niet ingelicht wordt hierover bij de KvK. Je weet dat je belasting moet betalen en dat je ingeschreven moet zijn bij de KvK. Maar dit soort grappemakerij komt bij zo goed als iedereen totaal onverwacht.

Maar dat was het punt niet. Het punt was dat het HBD onbeschoft en inhalig is als iemand bezwaar maakt tegen een heffing en kan aantonen slechts een paar tientjes verdient heeft om gewoon alles af te pakken. Ja die persoon had zich gewoon niet moeten inschrijven maarja hij wou het allemaal netjes volgens de wet doen. Zijn fout is geweest om te correct te zijn.

Ik gok erop dat de KvK dit niet verteld heeft en gewoon geld geincasseerd heeft (was in 2012 nog) Toen ik destijds belde met de KvK was er ook dat zodra ik ook maar iets verdien ik een KvK inschrijving moet hebben. Maar goed ik heb nu al bijna 4 jaar een leuke webwinkel draaien dus voor mij was het correct. Maar als je met zo'n verhaal (Paar 2e hands cd's op marktplaats) komt moeten ze bij de KvK eigenlijk vertellen dat je je inkomsten daaruit gewoon bij je prive aangifte moet optellen.

Als het HBD ook maar enig fatsoen of normbesef had dan hadden ze het bezwaar gewoon moeten toekennen. Wat hebben ze precies aan kosten gehad voor dat persoon? (een postzegel en een enveloppe) en wat hebben ze voor dit persoon gedaan? 0,0

En dan toch iemands gehele winst afpakken! Gewoon onder het mom van alle kleine beetjes maken ons tientallen millioenen

Dat is toch niet meer verdedingbaar
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

31 augustus 2013

In hoeverre zijn die €6 administratiekosten van het HBD gerechtvaardigd?

Ik heb betaald, na de 'vervaldatum' waarna er dus administratiekosten in rekening zouden worden gebracht. Ik heb de 23e betaald, en krijg nu de 31e een herinnering met 6 euro administratiekosten. Moeten die alsnog betaald worden of is dit niet gerechtvaardigd?

Ik lees ergens dat deze maximaal 15 % mogen zijn over de eerste 2500 euro. Klopt dit?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

31 augustus 2013

Ik heb de 23e betaald, en krijg nu de 31e een herinnering met 6 euro administratiekosten.
Dan is de herinnering onterecht. Binnen Nederland mag je nog 1 of 2 werkdagen rekenen voor de afhandeling tussen banken, maar dan kom je echt niet op de 30e of 31e.

Symptomatisch voor de administratie van het HBD.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

31 augustus 2013

Ik heb de 23e betaald, en krijg nu de 31e een herinnering met 6 euro administratiekosten.
Dan is de herinnering onterecht. Binnen Nederland mag je nog 1 of 2 werkdagen rekenen voor de afhandeling tussen banken, maar dan kom je echt niet op de 30e of 31e.

Symptomatisch voor de administratie van het HBD.
Er staat bij 'betalingen verwerkt t.m de 20e.
En de vorige herinnering gaf aan dat er voor 8-08-2013 betaald moest worden, wat ik duidelijk niet heb gedaan en dat er dan administratiekosten in rekening zouden worden gebracht.

Omdat ik geen zin heb in het bezwaren gedoe, toch maar betaald. Maar die administratiekosten wil ik eigenlijk niet betalen, desondanks dat ik wel duidelijk te laat was.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

31 augustus 2013

Dan is de herinnering onterecht. Binnen Nederland mag je nog 1 of 2 werkdagen rekenen voor de afhandeling tussen banken, maar dan kom je echt niet op de 30e of 31e.

Symptomatisch voor de administratie van het HBD.
Er staat bij 'betalingen verwerkt t.m de 20e.
En de vorige herinnering gaf aan dat er voor 8-08-2013 betaald moest worden, wat ik duidelijk niet heb gedaan en dat er dan administratiekosten in rekening zouden worden gebracht.

Omdat ik geen zin heb in het bezwaren gedoe, toch maar betaald. Maar die administratiekosten wil ik eigenlijk niet betalen, desondanks dat ik wel duidelijk te laat was.
Je hebt betaald, ze mogen blij zijn dat ze hun geld hebben gekregen en dan gaan ze nog zo moeilijk doen. Ze kunnen niet in ene achteraf nog maar even geld innen.

Als alle bedrijven dit soort idiote handelingen gaat verrichten dan is werkelijk iedereen binnenkort failliet door de €6,- administratiekosten.
 
moineau
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 juni 2013

Re: Vermindering HBD

02 september 2013

Ik heb een maand geleden 55 euro moeten overmaken aan de HBD. Ik heb meteen onderzoek gedaan want ik vond er een vreemd luchtje aan zitten. Fijn om te horen dat ze eind dit jaar verdwijnen Varaantje! Maar waar heb je die informatie eigenlijk vandaan?
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

03 september 2013

Ik heb een maand geleden 55 euro moeten overmaken aan de HBD. Ik heb meteen onderzoek gedaan want ik vond er een vreemd luchtje aan zitten. Fijn om te horen dat ze eind dit jaar verdwijnen Varaantje! Maar waar heb je die informatie eigenlijk vandaan?
Dat is over het algemeen bekend en staat ook op hun site. De overheid wil nu ook voorkomen (tenminste paar oppositie partijen) dat er volgend jaar nog geld gevraagd gaat worden aangezien de HBD dan nog administratieve afhandelingen moet verrichten.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

20 september 2013

Nou ik heb na 2e bezwaar weer een afwijzing gekregen en moet de volle pond betalen. De brief is iets persoonlijker, maar hun zeggen dat er geen nieuwe feiten zijn of omstandigheden. Alsof dat in ene is veranderd? Het is niet dat ik nu tonnen verdien, maar zij zeggen ook niet dat er volgend jaar niet betaald hoeft te worden, heb ze gevraagd dat ze hier duidelijkheid over moeten geven. Doen ze dus niet!

Niets is beantwoord van mijn vragen, gewoon een hele lange brief voor niets verstuurd en deze was echt anders dan mijn vorige brief hoor. Kon ik weten, maar toch.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 september 2013

Nou ik heb na 2e bezwaar weer een afwijzing gekregen en moet de volle pond betalen. De brief is iets persoonlijker, maar hun zeggen dat er geen nieuwe feiten zijn of omstandigheden. Alsof dat in ene is veranderd? Het is niet dat ik nu tonnen verdien, maar zij zeggen ook niet dat er volgend jaar niet betaald hoeft te worden, heb ze gevraagd dat ze hier duidelijkheid over moeten geven. Doen ze dus niet!

Niets is beantwoord van mijn vragen, gewoon een hele lange brief voor niets verstuurd en deze was echt anders dan mijn vorige brief hoor. Kon ik weten, maar toch.
Klopt. Ik ben inmiddels als aan de vierde brief toe waarin ik om specifieke antwoorden vraag. Die geeft het HBD niet. Steeds dezelfde walgelijke standaard brief met een hoop wetsverwijzingen erin (En dat is al triest op zich) Ik heb ook nog van niemand gehoord dit jaar dat een bezwaar toegewezen zou zijn.

Het HBD is corrupt tot op het bot en wordt dit jaar nog gesteund ook door de roverheid. Enorm luxe pand en zijn nu waarschijnlijk alleen nog maar bezig om de zaken zo te draaien dat ze volgend jaar nog eenmaal de hardwerkende mens kunnen uitknijpen. We betalen zodat ze volgend haar nog een graai kunnen doen

Als dat rattenhol ooit eens uitgesmest wordt krijgen we een schandaal. Ik zou wel eens een verantwoording willen zien waar het geld de afgelopen jaren aan besteed is.... Maarja iedereen laat het op zijn beloop omdat dit het laatste jaar zou zijn. Laten we het hopen.

Zo niet dan hoop ik dat heel Nederland eens de ballen heeft niet te betalen. Kijken wat er gebeurd als ze 1.000.000 incasso trajecten moeten opstarten
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Was hier vandaag wat over aan het opzoeken, kwam wat sites tegen zal ze even delen:

http://www.hbdwegermee.nl/

http://twinklemagazine.nl/nieuws/2012/1 ... t-in-2014/
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Ik heb de laatste link gelezen en woow, zelfs nu vanaf juli hoor je maar de helft te betalen en krijgen mensen nota's met de volle pond.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Ik sta ook mijn mijn oren (ogen?) te klapperen.

Dat ze daar niet eens meer de telefoon opnemen :shock: Tja konden waarschijnlijk niemand meer vinden die de hele dag uitgescholden wil worden.

Raar eigenlijk dat thuiswinkel.org hier helemaal niks tegen doet... Je zou zeggen dat dat precies hun straatje is. Tenslotte is het nu duidelijk dat het HBD zijn heffing voor webwinkels niet kan onderbouwen. En dan zou het toch een vrij simpele rechtzaak vor thuiswinkel.org moeten zijn. Iets wat wij kleine ondernemens niet kunnen. Nouja ik zei al eerder dat thuiswinkel.org er alleen voor de grote jongens is. En daarvoor is de HBD heffing een kleine kruimel die de moeite niet waard is.

Vond deze link overigens het meest schokkend: http://www.hbd.nl/pages/129/Over-HBD/De ... ingen.html Als je de PDF opend lees ik het volgende:
De voorzitter ontvangt voor de periode van 1 januari 2013 tot en met 31 december 2014 een vergoeding voor derving van inkomsten, alsmede voor representaite- en overige kostenm niet zijnde reis- en verblijfskosten, van 12,391 per jaar voor elk dagdeel dat de voorzitter per week als regel te behoeve van het HBD werkzaak is. Het aantal dagdelen bedraagt 5 per week.

De voorzitter ontvangt een vergoeding van de werkjelijk gemaakte reis- en verblijfkosten
Dit is besloten NADAT besloten werd het HBD eind dit jaar op te heffen. De voorzitter doet nog even een graai in onze portemonai tot zijn elleboog.

Lees ook nog even artikel 4 waarin staat wat de rest allemaal vangt in 2014. Zelfs een fucking reiskostenvergoeding van 31 ct met KM. Ik ben nog nooit ergens tegengekomen dat je meer dan 19 cent kreeg... Ze rollenbollen daar in de slappe was. In heel de wereld trekken we de broekriem aan maar bij het HBD kan het niet op.

Dat we ons allemaal maar voorbereiden op de factuur van 2014. Dit moet natuurlijik door ons opgehoest worden
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

En dagdeel is 5 per week!!!! Reken het dus maar even uit en ze hebben al miljoenen! Oh wat kan ik hier kwaad om worden zeg.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Dat is dus € 61.955 per jaar (tweemaal modaal) voor vijf ochtenden per week niets doen. :shock:

Lijkt mij dat mevrouw Elrie Bakker-Derks daarmee kan worden toegevoegd aan de lijst van bestuurders waarvoor de Balkenende-norm niet bestaat.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Dat is dus € 61.955 per jaar (tweemaal modaal) voor vijf ochtenden per week niets doen. :shock:

Lijkt mij dat mevrouw Elrie Bakker-Derks daarmee kan worden toegevoegd aan de lijst van bestuurders waarvoor de Balkenende-norm niet bestaat.
Ik weet niet precies hoe ik het moet lezen. Is een 'vergoeding' het salaris of komt het bovenop het salaris? Wat is ook niet helemaal snap is dat reiskosten (luxe BMW met prive chauffeur) en verblijfkosten nog eens bovenop 'onkosten' vergoeding valt. En verblijfskosten? Hotelkosten dus? Tenzij zij in noord Groningen woont en het HDB opeens in zuid zeeland zit is het binnen Nederland gewoon heen- en weer te rijden in 1 dag. Helemaal als je maar 4 uurtjes per dag 'werkt'. 2,5 dag per week werken is natuurlijk not-done. Ook zonde want dan zit je thuis ipv in een luxe hotel.

Ben benieuwd of ze voor 2014 ook nog eens met 40% gaan verhogen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Het staat er duidelijk hoor, je vergist je helaas niet.

De voorzitter ontvangt [...] tot en met 31 december 2014 een vergoeding voor derving van inkomsten van € 12.391,- per jaar voor elk dagdeel [...]

De voorzitter mist inkomsten: die derving wordt voor dit jaar (2013) plus volgend jaar (2014) gecompenseerd.

Hoewel het nog maar 2013 is, gaat het HBD er gemakshalve maar van uit dat de voorzitter in 2014 per week evenveel werkt (of eigenlijk: werk mist) als in 2013.

[...] per jaar voor elk dagdeel dat de voorzitter per week als regel ten behoeve van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel werkzaam is. Het aantal dagdelen bedraagt 5 per week.

Het staat er, helaas, echt. Het HBD wordt opgeheven, dus voor vijf ochtenden, middagen of avonden (dat zijn dagdelen) per week moet de voorzitter tot en met eind 2014 worden gecompenseerd met een vergoeding van twee keer een modaal Nederlands inkomen.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Ohhh. Hij hoeft dus helemaal niet te werken? In de trand van zoals wij de WW kennen? Alleen krijgen wij 70% van het laatst verdiende loon met maximum en sollicitatieplicht.

Ik pak de overrijpe tomaten....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Ohhh. Hij hoeft dus helemaal niet te werken? In de trand van zoals wij de WW kennen? Alleen krijgen wij 70% van het laatst verdiende loon met maximum en sollicitatieplicht.

Ik pak de overrijpe tomaten....
Inderdaad, alleen is de hij in dit geval een zij.

Deze openbare bezoldigingsregeling is vooral ingericht op het meegeven van geld aan een vertrekkend bestuur. Interessant voor toezichthouders is vooral ook het niet-openbare deel daaronder: om hun mond (bek) te houden, krijgen leidinggevenden en personeel vaak ook nog een duit uit de zak cadeau.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Walgelijk. Hopelijk gaan we massaal in actie komen als het HBD in 2014 nog geld durft te eisen. Ons verdiende geld jatten om zelf in het geld te kunnen zwemmen zonder hiervoor uberhaupt je nest uit te hoeven!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

23 september 2013

Walgelijk. Hopelijk gaan we massaal in actie komen als het HBD in 2014 nog geld durft te eisen. Ons verdiende geld jatten om zelf in het geld te kunnen zwemmen zonder hiervoor uberhaupt je nest uit te hoeven!
Maak je geen illusie. De taken van het HBD worden overgedragen aan een ministerie. Daaronder vallen ook alle lopende "verplichtingen" jegens het personeel en andere contracten. De bezoldigingsregeling van het HBD is zelfs goedgekeurd door de SER.

Mevrouw de voorzitter van het HBD eet volgend jaar, in 2014, dus niet uit de roof-ruif van het HBD, maar van ons belastinggeld. Zelfs als dat HBD bij de ontmanteling een lege huls blijkt te zijn: inkomen gegarandeerd.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

25 september 2013

Ik zit even voor de gein het jaarverslag HBD 2012 door te nemen. Er staat helemaal niks in wat met webwinkels te maken heeft. Er is dus in 2012 0 gedaan voor webwinkels. Eventjes kijken naar de hoogtepunten van de uitgaven:

Personeelskosten: bijna 20.000.000 !!!!!!
Eind van 2012 zat er 23,488,489 in de kas
Ook leuk. Dat geine pandje wat op het moment te koop staat kost ze 180.000 op jaarbasis.
Ook een half milloen bureaukosten. Wat bureaukosten ook mogen zijn. Pennen en papier denk ik zo....

Bestuurskosten:
Vergoeding voorzitter 62.000
Rieskosten 3.321 (zeker de gouden koets van de koning geleend)
Vaste vergoedingen dagelijks bestuur 4.800 (fooi tov de voorzitter)
Vakantiegelden: 73.185
Reis/verblijfsvergoedingen 11.780


Er zijn in totaal 2.633 bezwaren ingediend waarvan en niet eentje naar de rechter gestapt is (jammer)

Leuk om zo de cijfers te lezen dat zo ongeveer alles opgaat naar de voorzitter, huur van een luxe kasteelpand. 'bureaukosten' en luxe reis en verblijfskosten. En dat er dus voor al het geld wat van de webwinkels is geroofd er dus helemaal niks tegenover heeft gestaan.

Nouja ze hebben nog 23,5 millioen in de kas. Lijkt me toch genoeg voor het 'stoppen van de werkzaamheden. Het salaris en de huur kan er nog een jaartje van betaald worden. Weten we meteen waar we aan toe zijn als er in 2013 toch nog een factuur op de mat valt.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]