Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 juli 2013

Ik investeer ook liever het geld in voorraad of marketing en niet in hun.
Je investeerd niks in hun. Over 5 maanden bestaan ze niet meer. Ze pakken je geld af en steken het nog even in eigen zak. Kunnen ze een mooie mercedes ofzo voor kopen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Ik investeer ook liever het geld in voorraad of marketing en niet in hun.
Je investeerd niks in hun. Over 5 maanden bestaan ze niet meer. Ze pakken je geld af en steken het nog even in eigen zak. Kunnen ze een mooie mercedes ofzo voor kopen.[/quote

Ik mis like buttons op dit forum..
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013


Ik mis like buttons op dit forum..
Hihih ik ook :P
 
trashydiva
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 oktober 2010
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Lastig wat te doen nu, want ook ik heb al 2x eerder betaald, maar ook nu weer een rekening van 180 euro voor ?????

Bezwaar is te laat want de brief was bij de buren bezorgd , kwam ik na 2 maanden toevallig achter. Ik heb net de herinnering ontvangen.

Toch maar eens bellen met juridisch loket, misschien hebben die een idee.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Lastig wat te doen nu, want ook ik heb al 2x eerder betaald, maar ook nu weer een rekening van 180 euro voor ?????

Bezwaar is te laat want de brief was bij de buren bezorgd , kwam ik na 2 maanden toevallig achter. Ik heb net de herinnering ontvangen.

Toch maar eens bellen met juridisch loket, misschien hebben die een idee.
Laat het HBD maar eens bewijzen dat jij de factuur (tijdig) ontvangen hebt. Hebben ze deze aangetekend verzonden? Bewijsvoering gaat beide kanten op.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Ik heb ook een herrinering ontvangen. Maar er is nooit op mijn bezwaar gereageerd.
Wat te doen?

Kan ik nog eisen dat het hbd - zoals in de wet beschreven - reageert op mijn bezwaar van een half jaar oud binnen 2 weken op straffe van een - zoals in de wet beschreven - dwangsom? En kan ik de herinnering vd factuur negeren/ neem ik deze mee in de co text van de herinnering over het bezwaar?

Waar die herinnering overigens vandaan komt vind ik vreemd, want ook een factuur is nooit ontvangen vòòr deze herinnering.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Dan heb je het niet aangetekend verzonden. En is je bezwaar 'per ongeluk' zoekgeraakt.

Als je het topic doorleest zie je dat dat bij iedereen gebeurd is. Vorige pagina heb ik een voorbeeld dwangbrief gepost. Die insturen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Kan ook per mail toch, die brief?
Per post zal weinig uithalen, en ik ga geen 7 euro betalen om aangetekend te verzenden.
 
MCMartin
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2013

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Kan ook per mail toch, die brief?
Per post zal weinig uithalen, en ik ga geen 7 euro betalen om aangetekend te verzenden.
Je kunt per email toch ook instellen dat de ontvanger een ontvangstbevestiging moet sturen?

Als je zeker van je zaak wilt zijn zou ik de brief wel aangetekend versturen, dan kunnen ze er sowieso niet onder uit.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 juli 2013

Kan ook per mail toch, die brief?
Per post zal weinig uithalen, en ik ga geen 7 euro betalen om aangetekend te verzenden.
Ja kan per email

G.vanRiessen@hbd.nl, contact@hbd.nl, hbd@heffing.info
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

22 juli 2013

Kan ook per mail toch, die brief?
Per post zal weinig uithalen, en ik ga geen 7 euro betalen om aangetekend te verzenden.
liever 7 euro dan 100+ euro.
ze zijn zo gehaaid dat ze altijd zeggen dat niet aangekomen is. been there done that.
Ik had een email ook gestuurd en niet aangetekend (wel non aangetekend)
en ervaren ze gewoon niet.

Ze hebben staatsteun dus een rechtzitting ala kantongerecht komt er niet, wil je zelf hun voor de rechter trekken kost het je 1800 beginsel kosten ex advocaat.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

22 juli 2013

Kan ook per mail toch, die brief?
Per post zal weinig uithalen, en ik ga geen 7 euro betalen om aangetekend te verzenden.
liever 7 euro dan 100+ euro.
ze zijn zo gehaaid dat ze altijd zeggen dat niet aangekomen is. been there done that.
Ik had een email ook gestuurd en niet aangetekend (wel non aangetekend)
en ervaren ze gewoon niet.

Ze hebben staatsteun dus een rechtzitting ala kantongerecht komt er niet, wil je zelf hun voor de rechter trekken kost het je 1800 beginsel kosten ex advocaat.
Maar dan kunnen wij toch ook doen alsof onze neus bloed en alle facturen en herinneringen die verzonden worden, als niet ontvangen beschouwen?

Dan wordt het een kat en muis spel. Zij kunnen niet bewijzen dat ik ooit maar een brief heb ontvangen. Ik heb alleen gereageerd op de eerste brief, dit is mijn bezwaar. Daarna wel een herinnering ontvangen, maar ik kan ook doen alsof die herinnering nooit is aangekomen totdat ze een keer de pijp uit gaan.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Vermindering HBD

22 juli 2013

Ik verwacht dat ze de echte dreigbrieven ook wel gewoon aangetekend op de post zullen doen.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

22 juli 2013


Dan wordt het een kat en muis spel. Zij kunnen niet bewijzen dat ik ooit maar een brief heb ontvangen. Ik heb alleen gereageerd op de eerste brief, dit is mijn bezwaar. Daarna wel een herinnering ontvangen, maar ik kan ook doen alsof die herinnering nooit is aangekomen totdat ze een keer de pijp uit gaan.
Op moment dat hun incasso ingeschakeld wordt verzoeken ze hier om. kun je niet tonen dan moet je dokken. Indien je wel kan tonen wordt de vordering betwist zoals dat officieel heeft en moet HBD aantonen dat ze niet ontvangen hebben aan incasso bureau. dan mogen ze niet zomaar verder vorderen.. jij hebt op dat het papiertje.. :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Vermindering HBD

01 augustus 2013

Ik betaal al 3 jaar niet. Ze gaan wel een beetje dreigen en proberen je bang te maken maar gaan niet over tot actie.

Google maar. Het internet staat vol met klachten van deze zakkenvullers (zoek vooral even op het salararis van de directeur. Dan weet je meteen in wiens zak jou eerlijk verdiende geld terechtkomt)
Zojuist een brief van het incasso binnen op de mat, je wordt bedankt :P
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

01 augustus 2013

Ik betaal al 3 jaar niet. Ze gaan wel een beetje dreigen en proberen je bang te maken maar gaan niet over tot actie.

Google maar. Het internet staat vol met klachten van deze zakkenvullers (zoek vooral even op het salararis van de directeur. Dan weet je meteen in wiens zak jou eerlijk verdiende geld terechtkomt)
Zojuist een brief van het incasso binnen op de mat, je wordt bedankt :P
Ja ik ben inmiddels ook getracteerd op een stapeltje. Ben lekker in de weer met mailconversatie. Gewoon traineren. Ze zijn daar zooooooooo traag. Met een beetje mazzel zingen we het uit tot 2014. Mag de volgende persoon zien wijs te worden uit, ongetwijfeld, duizenden en duizenden bezwaren en betaalweigeringen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Mag ik even lachen? Geweldig! Gisteren hebben ze besloten mij even een brief te sturen op mijn bezwaarschrift. En ik ga hier ook weer tegenin natuurlijk. Het is namelijk niet-ontvankelijk verklaard. Tuurlijk dat zou ik ook zeggen als je een bezwaarschrift na 6 weken krijgt, maar ik krijg geen antwoord op mijn vele vragen die ik gesteld heb.

Dit is PUUR een standaard brief dat naar iedereen gaat, met alleen datum en naamwijzigingen. En ik ga maar weer een schriftelijke verklaring insturen. Want ik ben het gewoon met dit hele gedoe totaal niet eens.

En ze mogen zelf wel meer dan 2 maanden doen over een reactie. Ook dat kan gewoon niet.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Allereerst moet ik benadrukken dat ik iedereen gelijk geef die zich druk maakt om de rekeningen van het HBD. Ook wij hebben weer een mooie rekening gekregen zonder enige tegenprestatie.

Echter denk ik niet dat het de moeite waard is om hier tegenin te gaan. Je trekt altijd aan het kortste eind, en als je het iets te ver speelt ben je uiteindelijk zelfs duurder uit door incasso kosten e.d.. Het is uiteindelijk "slechts" iets van 100-200 euro wat ook nog eens aftrekbaar is. Is het dan zinvol om hier tijd en bovendien frustratie in te stoppen?

Het klinkt misschien raar, maar ik zou zeggen betaal die rekening gewoon. Denk er nooit meer aan en verspil geen extra tijd meer aan deze club.
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

+1

Betalen moet je uiteindelijk toch.
En ze stoppen 1 jan 2014 niet.
Eerst zullen ze alle geld binnen willen hebben.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Allereerst moet ik benadrukken dat ik iedereen gelijk geef die zich druk maakt om de rekeningen van het HBD. Ook wij hebben weer een mooie rekening gekregen zonder enige tegenprestatie.

Echter denk ik niet dat het de moeite waard is om hier tegenin te gaan. Je trekt altijd aan het kortste eind, en als je het iets te ver speelt ben je uiteindelijk zelfs duurder uit door incasso kosten e.d.. Het is uiteindelijk "slecht" iets van 100-200 euro wat ook nog eens aftrekbaar is. Is het dan zinvol om hier tijd en bovendien frustratie in te stoppen?

Het klinkt misschien raar, maar ik zou zeggen betaal die rekening gewoon. Denk er nooit meer aan en verspil geen extra tijd meer aan deze club.
Oh aftrekbaar? Hoe, met wat?

En dat is typisch een Nederlands iets... betaal maar gewoon dan ben je er vanaf. Vandaar dat al die verschrikkelijke clubs (legaal of illegaal) de kop op steken, want Nederlanders betalen wel. Zo denken ze er in het buitenland ook over.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

+1

Betalen moet je uiteindelijk toch.
En ze stoppen 1 jan 2014 niet.
Eerst zullen ze alle geld binnen willen hebben.
Nou je weet niet of ze in januari 2014 stoppen of niet, want de politiek is er ook nog mee bezig. Na de recessie wil de SP er weer over hebben. Die staat namelijk achter ons, die vindt het ook niet kunnen hoe het gaat.

Je kan niet eerst alle geld binnen willen harken, om daarna pas te kunnen stoppen. Hun kunnen wel iets willen, maar de politiek wil er wel een stokje voor steken. Ik wil gerust voor iets betalen, als het voor webshophouders iets betekend en niet alleen maar voor de andere kant van de detailhandel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Oh aftrekbaar? Hoe, met wat?
Het zakkenvullen door semi-overheid zoals het HBD vind ik persoonlijk ook een vorm van oplichting. De hele mikmak van niet-betalen-dus-incassobureau heb ik ook achter de rug. En de gedachte dat ik daarmee bijdraag aan een borrel-onderonsje van het HBD-management en wat Albert Heijn-bobo's is bijna ondraaglijk.

Maar ik wil er desalniettemin wel een overweging aan toevoegen: als je de "jaarwinst" van je webwinkel ziet "verdampen" door de HBD-bijdrage, zou ik mijn tijd niet steken in een verlaging van die bijdrage. Je hebt dan een ander en véél groter probleem. En in dat opzicht ben ik het helemaal met Rudy en Serviesonline eens: +1
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Oh aftrekbaar? Hoe, met wat?
Op zich niet zo spannend. Het gaat van je winst af waardoor je minder belasting moet betalen. Met een goedlopende eenmanszaak krijg je 52% korting van de belastingdienst op de HBD rekening. :P
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Maar ik wil er desalniettemin wel een overweging aan toevoegen: als je de "jaarwinst" van je webwinkel ziet "verdampen" door de HBD-bijdrage, zou ik mijn tijd niet steken in een verlaging van die bijdrage. Je hebt dan een ander en véél groter probleem.
Ja, dan kan je beter stoppen met je webwinkel, en voor die Albert Heijn-bobo's gaan werken... :lol:
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Ik kon het niet laten om bezwaar in te dienen, doen ze toch wat voor hun centen.
Nu een dubbel zo lang schrijven ontvangen als reactie op mijn bezwaar. Dit weekend eens mee aan de slag.
Zag in grote lijnen wel dat ze het niet 'maar zo' opgeven.

in mijn geval is het meer een principe kwestie :)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

in mijn geval is het meer een principe kwestie :)
Laten we het dan zo stellen:

1. Tijd investeren in je webwinkel levert in principe meer op dan uren verkwisten aan HBD-bezwaarschriften.

2. Wil je uit principe desondanks toch bezwaar maken, dan gebruik je geen vertragingstactieken en andere formaliteitenfratsen, maar laat je het er op een zeker moment op aankomen door het HBD voor de rechter te dagen.

Ik haak zelf bij 1 inderdaad al af, maar ik heb, ondanks alle grootspraak, nog niet gezien dat iemand stap 1 én 2 heeft gezet.
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

in mijn geval is het meer een principe kwestie :)
Laten we het dan zo stellen:

1. Tijd investeren in je webwinkel levert in principe meer op dan uren verkwisten aan HBD-bezwaarschriften.
Heb je gewoon 100% gelijk in.
2. Wil je uit principe desondanks toch bezwaar maken, dan gebruik je geen vertragingstactieken en andere formaliteitenfratsen, maar laat je het er op een zeker moment op aankomen door het HBD voor de rechter te dagen.

Ik haak zelf bij 1 inderdaad al af, maar ik heb, ondanks alle grootspraak, nog niet gezien dat iemand stap 1 én 2 heeft gezet.
Ik denk dat de meeste het bedrag te klein vinden om het er écht op aan te laten komen. Bij ons ook, zelfde verhaal.

Waarom wel bezwaar? Ik heb de stille hoop dat iemand in 'Den Haag' hier actie op gaat nemen en te zien krijgt hoeveel bezwaar er eigenlijk wel aangetekend is. Al heb ik alleen daar iets aan bijgedragen ben ik tevreden.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

in mijn geval is het meer een principe kwestie :)
Laten we het dan zo stellen:

1. Tijd investeren in je webwinkel levert in principe meer op dan uren verkwisten aan HBD-bezwaarschriften.

2. Wil je uit principe desondanks toch bezwaar maken, dan gebruik je geen vertragingstactieken en andere formaliteitenfratsen, maar laat je het er op een zeker moment op aankomen door het HBD voor de rechter te dagen.

Ik haak zelf bij 1 inderdaad al af, maar ik heb, ondanks alle grootspraak, nog niet gezien dat iemand stap 1 én 2 heeft gezet.
Je hebt wel gelijk maar ik blijf staan bij het princiepe. Ik ga op mijn strepen staan voor 5 euro!

Ik denk dat als iedere brave burger direct betaald nadat ze de rekening van het HBD hebben gekregen we nu allemaal 300 euro de ronde betalen. Ik denk dat het feit dat er juist zoveel verzet is heeft bijgedragen, als het al niet de hoofdreden is' waarom de speknek organisatie word ontbonden.

Over stap 2. Je gaat niet winnen voor de rechter. Je moet gewoon 'bezahlen'. Ondanks dat er geen enkele onderbouwing is voor het bedrag en het HBD zelfs anti-webwinkel mentaliteit heeft. Het gerechtssysteem in Nederland is niet eerlijk (waarmee is niet wil zeggen dat het niet op heel, heel veel plekken op de wereld veel en veel erger is) Naar mijn idee is de enige manier dat het HBD meer werk kost om te behandelen dan dat het opleverd. Wat ook de reden is dat alle mensen standaard de 'uw bezwaar is afgewezen. Bezahlen!' krijgt. Gewoon doorgaan met zeiken. Genoeg voorbeelden op het internet van mensen die het uiteindelijk wel gelukt is.

Ik probeer het dan zo in te plannen dat het van mijn 'tv-tijd' afgaat, en niet van mijn 'webwinkel-tijd' :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Ik probeer het dan zo in te plannen dat het van mijn 'tv-tijd' afgaat, en niet van mijn 'webwinkel-tijd' :D
Bij mij ging het van m'n vrijdagavond-ik-pak-een-biertje tijd af.
Dat ga ik vandaag inhalen :D
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Oh aftrekbaar? Hoe, met wat?
Het zakkenvullen door semi-overheid zoals het HBD vind ik persoonlijk ook een vorm van oplichting. De hele mikmak van niet-betalen-dus-incassobureau heb ik ook achter de rug. En de gedachte dat ik daarmee bijdraag aan een borrel-onderonsje van het HBD-management en wat Albert Heijn-bobo's is bijna ondraaglijk.

Maar ik wil er desalniettemin wel een overweging aan toevoegen: als je de "jaarwinst" van je webwinkel ziet "verdampen" door de HBD-bijdrage, zou ik mijn tijd niet steken in een verlaging van die bijdrage. Je hebt dan een ander en véél groter probleem. En in dat opzicht ben ik het helemaal met Rudy en Serviesonline eens: +1
Nou vind je het even erg dat ik een starter ben en mijn shop pas in oktober een jaar bestaat? Jij denkt nu dat ik die 110 euro niet kan veroorloven, nou dat kan ik wel, maar wil ik NIET! Zoals ik eerder heb gezegd ik besteed dat geld liever aan marketing en voorraad. En in december kreeg ik een brief en die moest ik in januari betaald hebben en heb ik gedaan, eerst twijfelde ik of het niet oplichting was en heb ik ze opgezocht op Google.

Ik ben pas veel later hier zitten lezen, omdat ik mij ook nog op mijn studie moest richten dat dus ook al weer even klaar is. Dus jammer dat je het even verkeerd begrijpt en ik wist niet dat je het geld via de belasting weer terug kon halen. Maakt het wel anders, dan nog is het ergerlijk dat ze zich eigenlijk niet voorstellen, maar direct een rekening sturen.