Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
johnverbeek
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Vermindering HBD

30 maart 2013

Ik heb net een factuur van de HBD in de bus gekregen, fijn, €110. Vorig jaar geen vermindering aangevraagd, was toch al te laat, maar wil het dit jaar wel gaan doen. Maar ik ben een minderjarige (17) ondernemer en ik heb geen (voorlopige) aanslag van de inkomstenbelasting, die krijg je als minderjarige toch niet eens? Hoe kan ik die vermindering dan in hemelsnaam aanvragen? Bijgevoegd ook even een screenshot met de beschrijving hiervan op hun site. Ben wel van plan even te bellen als ik dit niet kan aantonen.

Afbeelding
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Die dievenbende helemaal niet betalen. Einde van het jaar wordt dit rattennest gelukkig opgeheven.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
johnverbeek
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Lijkt me een prima plan, als iemand me maar kan bevestigen dat het niet heel waarschijnlijk is dat het hbd je blijft aanmanen.
De mooiste posters koop je bij Posterhouse.nl!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Ik betaal al 3 jaar niet. Ze gaan wel een beetje dreigen en proberen je bang te maken maar gaan niet over tot actie.

Google maar. Het internet staat vol met klachten van deze zakkenvullers (zoek vooral even op het salararis van de directeur. Dan weet je meteen in wiens zak jou eerlijk verdiende geld terechtkomt)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Lijkt me een prima plan, als iemand me maar kan bevestigen dat het niet heel waarschijnlijk is dat het hbd je blijft aanmanen.
Je bent verplicht te betalen. Mochten ze er wel werk van maken dan zijn alle kosten die zij daar bij moeten maken dus ook voor jouw rekening. Succes.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Ik dacht al. Waar blijft Wouter. Ook op HL altijd paraat ter verdediging van het HBD
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Lijkt me een prima plan, als iemand me maar kan bevestigen dat het niet heel waarschijnlijk is dat het hbd je blijft aanmanen.
Je bent verplicht te betalen. Mochten ze er wel werk van maken dan zijn alle kosten die zij daar bij moeten maken dus ook voor jouw rekening. Succes.
Een boete ben je ook verplicht te betalen, mits je aan kan tonen dat het niet zo is etc. Geld hier ook denk ik. Random facturen rondsturen kan iedereen, toon maar aan dat het daadwerkelijk een doel heeft etc.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Ik dacht al. Waar blijft Wouter. Ook op HL altijd paraat ter verdediging van het HBD
Tja? wat is wijsheid.

Ik heb er eind 2012 een van 80 euro gekregen, brief geschreven, niet betaald, maar ook nooit meer iets van gehoord van het hbd. Nu 2013, brief voor 110 euro. Maar nog steeds nooit iets gehoord van mijn brief op de nota van 2012.

Schrijf ik weer een brief, hoor ik er straks weer niks van dan is dat niet mijn probleem. Brief gewoon sturen met normaal gefrankeerde post ook, want dat is immers ook de wijze waarop zij communiceren. Even in je brief vermelden dat je geen aansprakelijkheid neemt voor niet goed of te laat bezorgde post en dat je hun wijze van communiceren aanhoudt, er van uit gaat dat je niet hoeft te betalen is mijn inziens voldoende.

Ze mogen ook wel eens komen uitleggen wat ze dit jaar meer doen dan vorig jaar, immers betaal je als webwinkel nu 30 euro meer.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Nog even snel maximaal de zakken vullen natuurlijk. Enig idee wat de directeur daar verdient? Balkendende norm geld blijkbaar niet voor hun. En voor nog minder werkzaamheden ook. Voor een bedrijf dat op 31 december ophoud te bestaan is het een kwestie van de lopende zaken afronden. Ze gaan nu echt geen nieuwe dingen meer oppakken. Dit is nu graaien van het walgelijkste soort. Met afpersing en dreigen: Du musst bezahlen. befehl ist befehl
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

http://www.hbd.nl/pages/4623/Over-HBD/R ... -2013.html

11.75 miljoen opbrengst voor 2013 uit deze heffingen..
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Het zal denk ik wel iets te maken hebben met 'niet geschoten is altijd mis'. Een percentage zal klakkeloos de factuur betalen. Banggemaakt door berichten online over wat er wel niet gaat gebeuren als je niet betaald (voornamelijk door dezelfde persoon) Dat geld is binnen.

Soort spookfactuur. Een percentage betaald gewoon. Voor degene die niet betalen/bezwaar maken is het kosten/baten afweging. Ergens hoop ik dat er massaal niet betaald gaat worden. Mogen ze in ieder geval eens echt aan het werk voor hun geld.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Het zal denk ik wel iets te maken hebben met 'niet geschoten is altijd mis'. Een percentage zal klakkeloos de factuur betalen. Banggemaakt door berichten online over wat er wel niet gaat gebeuren als je niet betaald (voornamelijk door dezelfde persoon) Dat geld is binnen.

Soort spookfactuur. Een percentage betaald gewoon. Voor degene die niet betalen/bezwaar maken is het kosten/baten afweging. Ergens hoop ik dat er massaal niet betaald gaat worden. Mogen ze in ieder geval eens echt aan het werk voor hun geld.
Het is gewoon een verkapte vorm van belastingheffen, niets meer niets minder.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Komt die 11.75 miljoen winst ook ten goede van de maatschappij? Belastingen zijn nooit leuk maar dat geld wordt wel gebruikt om Nederland draaiende te houden. Komt die 11.75 miljoen ook weer ten goede aan de belastingbetaler of wordt deze pot weer volledig leeggegraaid door enkele zelfverijkende speknekken daarzo?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

30 maart 2013

Nou ben ik helemaal sjagrijnig. Zo lekker Hardcore pawn kijken. Daarna de shop updaten met veel mooie nieuwe artikelen en niet meer aan die oplichters denken 8)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
michielvd
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 februari 2013

Re: Vermindering HBD

31 maart 2013

Uiteindelijk zul je moeten betalen aan het HBD. Het is een club die tot op het bot verrot is. De medewerkers van de administratie daar liegen aantoonbaar, ze negeren hun eigen registratieverordening volledig, de administratie zelf is een bende, ze werken actief e-commerce tegen, maar uiteindelijk is er ooit besloten dat ze geld mogen eisen van je.

Ik ga binnenkort nog even wat uurtjes steken in de EU-regels, aangezien het mij sterk lijkt dat er niet ergens een regel is te vinden die het gedrag van HBD (geld incasseren bij e-commerce bedrijven om ze vervolgens actief tegen te werken) niet alleen volstrekt immoreel maken, maar ook illegaal.

Maar goed, on-topic: Teken gewoon bezwaar aan met de melding dat je geen inkomen hebt gehad in 2010 / 2011 en ook nu te weinig verdient om de heffing te moeten betalen. Gezien de verwerkingstijd daarvan hoor je vervolgens nooit meer wat van ze.
 
Caddy3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: Vermindering HBD

23 mei 2013

Uit ervaring weet ik dat je aan kortste eind trekt bij het HBD,
onlangs een heel gedoe gehad,
ik ontving eerst een brief van een gerechtsdeurwaarder met verzoek tot betaling van een factuur van het HBD, die ik enkele dagen later ontving.
Dus eerst een brief van een gerechtsdeurwaarder, vervolgens de originele factuur.
Beiden per aangetekende brief op de hoogte gebracht van deze achterlijke blunder en meteen aan het HBD betaald.
7 weken later heb ik nog steeds geen antwoord van het HBD ontvangen, bij die club weet de rechtse hand niet wat de linkse hand aan het doen is.
Van de gerechtsdeurwaarder heb ik wel een excuusbrief ontvangen, zij hebben de zaak met het HBD kortgesloten.
 
m19
Berichten: 48
Lid geworden op: 18 april 2013

Re: Vermindering HBD

24 mei 2013

Aan het kortste eind trekt? Zoals je daar omschrijft betaalde je gelijk en heb je ook niet de moeite gedaan om het niet te betalen?
 
Caddy3
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 januari 2011

Re: Vermindering HBD

24 mei 2013

Aan het kortste eind trekt? Zoals je daar omschrijft betaalde je gelijk en heb je ook niet de moeite gedaan om het niet te betalen?
De vordering was terecht, omdat het een zooitje is bij HBD heb ik gelijk aan hun betaald, om niet de kosten voor de gerechtsdeurwaarder ook te moeten betalen.

Hoe is net mogelijk dat je eerst van de gerechtsdeurwaarder een aanmaning met kosten ontvangt, om vervolgens van het HBD de originele factuur te ontvangen.
Dan zit er ergens toch iets goed fout.
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Vermindering HBD

24 mei 2013

mijn tip, en die werkt al enige jaren... pas je omschrijving bij de kvk aan, haal het onderdeeltje detailhandel weg. Sindsdien geen last meer van de boevenbende van het HBD.

Maar of dat nog opgaat voor 2013, dat weet ik niet.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Vermindering HBD

24 mei 2013

Voor de heffing van 2012 heb ik een bezwaar aan getekend, hier heb ik niks meer van gehoord. Paar weken geleden heb ik de heffing van 2013 ontvangen (€180), ik stuur hetzelfde bezwaarschrift weer 8)
 
Konino
Berichten: 82
Lid geworden op: 14 april 2011
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Ik had bezwaar ingediend op 8 mei. Vandaag een brief gekregen dat mijn bezwaar ongegrond word verklaart door de voorzitter van het hoofdbedrijfschap detailhandel. Als ik hem was zou ik het ook ongegrond verklaren anders heeft hij straks geen salaris.

Over het punt dat ik 70 euro moet betalen zodat hun actief reclame kunnen maken om mijn bedrijf om zeep te helpen, daar kan je dan weer niets over terugvinden. Alleen mooie regeltjes over waarom je dan wel detailhandel bent en u verkoopt toch dierbenodigdheden.

Staat onder de brief dat je bezwaar kan maken. Maar dat dit op voorbaat alvast €310,- kost. Ja dan kan ik net zo goed de rekening betalen. :(
http://www.konino.nl de webwinkel met alles voor uw konijn..
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Misschien een rare vraag, maar wat is dat HBD eigenlijk? Ze hebben de onduidelijkste website van de wereld en ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Maar wat doen ze eigenlijk?
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Misschien een rare vraag, maar wat is dat HBD eigenlijk? Ze hebben de onduidelijkste website van de wereld en ik hoor er alleen maar slechte dingen over. Maar wat doen ze eigenlijk?
Je slaat de spijker op zijn kop. Helemaal NIETS

Nouja, ze schijnen wel iets te doen voor stenen winkels. Reclame campagnes maken over dat je beter bij stenen winkels kan kopen dan bij webwinkels.

Maar das dekmantel. Ze bestaan eigenlijk alleen ter zelfverijking. Gelukkig worden ze per eind dit jaar opgeheven. En terecht!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Voor de mensen waarvan het bezwaar maar niet in behandeling wordt genomen. Mooie voorbeeldbrief

Voorbeeld ingebrekestelling HBD 27 Feb, 2013

Aan: Hoofdbedrijfschap Detailhandel

T.a.v.: [VUL HIER DE NAAM VAN DE MEDEWERKER IN]@hbd.nl

CC: [EVENTUELE E-MAILADRESSEN DIE U IN HET CC VELD ZET]

[STAD, DAG-VD-MAAND MAAND] 2013

Betreft: kenmerk [NUMMER] / [LETTERS] - Bezwaar [DAG-MAAND-JAARTAL] - In gebreke stelling HBD

Beste meneer/mevrouw [ACHTERNAAM MEDEWERKER HBD],

Bij deze wil ik graag het HBD in gebreke stellen wegens het niet tijdig reageren op mijn bezwaar van [DAG-MAAND-JAARTAL] per fax. Het officiële en ingevulde formulier hiervoor vindt u in de bijlage. Jullie presteren het voor de zoveelste keer lak te hebben aan de algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Ik heb helaas geen schriftelijke reactie van u mogen ontvangen op mijn bezwaar binnen de voor u beschikbaar gestelde reactietermijn van 8 weken.

Ik wil u met klem vragen om alsnog binnen twee weken vanaf nu (d.d [DAG-MAAND]-2013) te reageren op mijn bezwaar. Mocht u alsnog niet binnen de gestelde termijn reageren dan is het HBD automatisch en van rechtswege een dwangsom verschuldigd aan [NAAM ONDERNEMING]. Elke dag na die twee weken, tot aan maximaal 42 dagen, is het HBD het wettelijk vastgestelde bedrag aan [NAAM ONDERNEMING] verschuldigd. Ik zal uit naam van [NAAM ONDERNEMING] aanspraak maken op dit verschuldigde bedrag.

Vriendelijke groet,

[UW NAAM]
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Wanneer kun je eigenlijk verwachten dat HBD op de deur staat te kloppen? Ik sta nu zo'n 3 weken ingeschreven bij de kvk. Niet dat ik er zelf achteraan ga, ben niet van plan om nog iets te betalen als ze toch worden opgeheven in 2014.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Vermindering HBD

09 juli 2013

Mijn bezwaar is helaas ook ongegrond verklaart :( Ik denk dat er niks anders opzit dan betalen.
Wanneer kun je eigenlijk verwachten dat HBD op de deur staat te kloppen? Ik sta nu zo'n 3 weken ingeschreven bij de kvk. Niet dat ik er zelf achteraan ga, ben niet van plan om nog iets te betalen als ze toch worden opgeheven in 2014.
Ik kreeg mijn eerste rekening na een paar maanden, kwam volkomen onverwachts bij mij. De Kvk medewerker had hier niks over verteld.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Mijn bezwaar is helaas ook ongegrond verklaart :( Ik denk dat er niks anders opzit dan betalen.
Wanneer kun je eigenlijk verwachten dat HBD op de deur staat te kloppen? Ik sta nu zo'n 3 weken ingeschreven bij de kvk. Niet dat ik er zelf achteraan ga, ben niet van plan om nog iets te betalen als ze toch worden opgeheven in 2014.
Ik kreeg mijn eerste rekening na een paar maanden, kwam volkomen onverwachts bij mij. De Kvk medewerker had hier niks over verteld.
Klopt. KvK verteld dit aan niemand (Ik heb athans nog nooit gehoord dat de KvK dit verteld heeft) Ze zullen daar ongetwijfeld samen een afspraak over hebben
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Nou ja dan hoop ik dat die 'paar maanden' dan richting eind van dit jaar loopt ;)
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

10 juli 2013

Hoe weten we eigenlijk dat ze stoppen eind dit jaar? Ik vind er niet echt iets duidelijks over.. Eigenlijk vind ik over dit hele bedrijf geen duidelijke informatie..
Als ik hiervan een factuur krijg, zou ik echt denken dat het om een spookfactuur gaat!
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook