Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Ik denk dat de meeste het bedrag te klein vinden om het er écht op aan te laten komen. Bij ons ook, zelfde verhaal.

Waarom wel bezwaar? Ik heb de stille hoop dat iemand in 'Den Haag' hier actie op gaat nemen en te zien krijgt hoeveel bezwaar er eigenlijk wel aangetekend is. Al heb ik alleen daar iets aan bijgedragen ben ik tevreden.
Stille hoop moet je niet hebben. Laat ik het maar even zeggen, ik heb dus SP ingelicht hierover en zij lieten mij weten na de recessie actie te gaan ondernemen. Zij zijn hier ook op tegen hoe dit nu allemaal verloopt en vinden het ook niet kunnen voor webshophouders en die verhoging is natuurlijk helemaal belachelijk.

En wil je dat Den Haag er wat aan doet, is het altijd een kleine moeite om een e-mail te sturen.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Je hebt wel gelijk maar ik blijf staan bij het princiepe. Ik ga op mijn strepen staan voor 5 euro!

Ik denk dat als iedere brave burger direct betaald nadat ze de rekening van het HBD hebben gekregen we nu allemaal 300 euro de ronde betalen. Ik denk dat het feit dat er juist zoveel verzet is heeft bijgedragen, als het al niet de hoofdreden is' waarom de speknek organisatie word ontbonden.

Over stap 2. Je gaat niet winnen voor de rechter. Je moet gewoon 'bezahlen'. Ondanks dat er geen enkele onderbouwing is voor het bedrag en het HBD zelfs anti-webwinkel mentaliteit heeft. Het gerechtssysteem in Nederland is niet eerlijk (waarmee is niet wil zeggen dat het niet op heel, heel veel plekken op de wereld veel en veel erger is) Naar mijn idee is de enige manier dat het HBD meer werk kost om te behandelen dan dat het opleverd. Wat ook de reden is dat alle mensen standaard de 'uw bezwaar is afgewezen. Bezahlen!' krijgt. Gewoon doorgaan met zeiken. Genoeg voorbeelden op het internet van mensen die het uiteindelijk wel gelukt is.

Ik probeer het dan zo in te plannen dat het van mijn 'tv-tijd' afgaat, en niet van mijn 'webwinkel-tijd' :D
Inderdaad...

Ik had bijna betaald, tot ik hier kwam en las hoe de vork in steel zat. En als ik vragen aan een bedrijf stel, stel ik zeer op prijs dat er namelijk antwoord gegeven wordt. Ik heb nog nooit zo'n verschrikkelijke brief met wetsartikelen gezien in de brief en zoveel bezwaar heb ik niet gemaakt in mijn leven (gelukkig), maar het onprofessionele is wel heel erg. En zelfs 2 verschillende soorten papier (1e papier is dikker dan het 2e papier), was iets wat opvalt.

En je bent gewoon een nummertje.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

@Zyra, je leest scheef: ik wil hoegenaamd niets te maken hebben met het HBD en help starters graag, ook en juist via dit forum.

Maar je raakt wel aan een ander punt: de Kamer van Koophandel zou starters best wel eens mogen vertellen dat hun gegevens worden doorgegeven! En dat je "gratis" inschrijving bij de KvK eindigt in een jaarlijkse HBD-rekening die je tien euro per maand kost...
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

@Zyra, je leest scheef: ik wil hoegenaamd niets te maken hebben met het HBD en help starters graag, ook en juist via dit forum.

Maar je raakt wel aan een ander punt: de Kamer van Koophandel zou starters best wel eens mogen vertellen dat hun gegevens worden doorgegeven! En dat je "gratis" inschrijving bij de KvK eindigt in een jaarlijkse HBD-rekening die je tien euro per maand kost...
Nu lees ik scheef? Terwijl je een opmerking maakt die meer bedoeld was voor iemand die al een lange tijd een webshop zou hebben (zo komt het over). Maar mijn excuses als het zo hard over kwam, dat is ook niet de bedoeling.

Ik heb gehoord van KvK dat veel andere bedrijven mij met reclame en andere "onzin" (zo moest ik het opvatten) zouden benaderen. Toch is HBD nooit aan te pas gekomen en dit is toch wel de belangrijkste. En zou ik nou €30,- per jaar moeten betalen aan KvK... weet je, dat vind ik niet erg. Bij KvK kan ik langs met vragen, ik heb veel met de informatie op hun site, forum en noem maar op. De KvK vind ik ergens voor staan. HBD? Ik hoor er nu voor het eerst wat over sinds ik dus mijn eigen shop heb. Best jammer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Toen ik mij inschreef (nu al een jaartje of 4 geleden) heb ik ook een gesprek met hun gehad. Ook over evt bijkomende kosten e.d. Ik heb er dus specifiek naar gevraagd maar hun hebben dit dus niet genoemd.

Ook hier op het forum lees is steeds dat de KvK het HBD nooit noemt.

Om even de score goed te krijgen. Heeft de KvK hier iemand ooit ingelicht over het verplichte lidmaatschap bij de HBD? Ik vind het namelijk toch heel opvallend hoe dit dus bewust verzwegen lijkt te worden.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013


Stille hoop moet je niet hebben. Laat ik het maar even zeggen, ik heb dus SP ingelicht hierover en zij lieten mij weten na de recessie actie te gaan ondernemen. Zij zijn hier ook op tegen hoe dit nu allemaal verloopt en vinden het ook niet kunnen voor webshophouders en die verhoging is natuurlijk helemaal belachelijk.

En wil je dat Den Haag er wat aan doet, is het altijd een kleine moeite om een e-mail te sturen.
Kan je het antwoord van de SP hier posten als quote/scan? Misschien wel interessant voor mensen om dit in hun bezwaar te copy/pasten. Weer een extra drukpuntje.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Bedankt voor uw e-mail aan de SP Tweede Kamerfractie.
De SP is voorstander van het opheffen van product en bedrijfsschappen. Wij doen wat mogelijk is om dit zo snel en netjes mogelijk te laten plaatsvinden. Na de zomer zal er waarschijnlijk hierover het debat plaatsvinden. Wij nemen uw terechte zorgen hierin mee.
Dit was dus het stukje. Kort maar krachtig en ik twijfel er niet aan dat ze mijn zorgen meenemen.

En ik was even verder aan het zoeken.
Zie ik dit:
Komt er een heffing voor webwinkeliers in 2013?
‘Die zal er komen, al kan die er wel anders uitzien dan de heffing van dit jaar. We kijken als gezegd hoe we zaken kunnen afbouwen en hoe dingen goedkoper kunnen.’

http://twinklemagazine.nl/nieuws/2012/0 ... in-vacuum/

Goedkoper...
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

02 augustus 2013

Om even de score goed te krijgen. Heeft de KvK hier iemand ooit ingelicht over het verplichte lidmaatschap bij de HBD? Ik vind het namelijk toch heel opvallend hoe dit dus bewust verzwegen lijkt te worden.
Dat is mij inderdaad nooit verteld.

Erger nog. Ik heb destijds een handelsnaam voor mijn webwinkels bijgeschreven in het handelsregister. Vervolgens ontving ik niet één maar twee rekeningen van het HBD: een op de nieuwe handelsnaam voor de webwinkels en een op de bestaande handelsnaam die al jarenlang was ingeschreven en niets met detailhandel te maken heeft.

Ik dacht toen ook dat het om een spookfactuur ging. Wat moet je anders denken wanneer niemand bij de KvK je voorlicht en je tegelijk twee facturen voor twee handelsnamen ontvangt?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

03 augustus 2013

Ik dacht toen ook dat het om een spookfactuur ging. Wat moet je anders denken wanneer niemand bij de KvK je voorlicht en je tegelijk twee facturen voor twee handelsnamen ontvangt?
Ik zit me een beetje af te vragen wat het HBD en de KvK met elkaar afspreken... Dat iemand het niet weet of een keer vergeet te vertellen ok. Maar het lijkt wel alsof geen medewerker van geen enkel KvK kantoor het verteld. En het is toch iets waar iedereen die valt onder de inschrijving detailhandel ermee te maken heeft
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

04 augustus 2013

Het pand van het HBD staat te koop (geinig kasteeltje)

Afbeelding

http://www.vbo.nl/bedrijfspanden/aanbod ... nhage.html

Goed om te weten dat het afgepakte geld goed is besteed en niet verkwist is aan overbodige luxe.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

04 augustus 2013

Mij is ook niets over het HBD verteld bij de KvK. En ik heb nog nadrukkelijk gevraagd of ik extra kosten zou maken als ik onder 'detailhandel' viel, of dat ik beter 'overige' kon zijn.. Volgens de medewerker maakte dat niets uit.

Het is dat ik hier had gelezen over het HBD, anders was de factuur gewoon bij het oud papier beland onder de noemer 'Mijn eerste spookfactuur'.
Ik heb vandaag mijn bezwaar geschreven en zal deze morgen aangetekend verzenden. Ze zullen wel snel laten weten dat ze mijn bezwaar ongegrond vinden, zodat ik nog voor 31 december moet betalen..
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
Alesi
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 juli 2012

Re: Vermindering HBD

04 augustus 2013

Vanaf november 2012 bezig geweest met bezwaar, in mei 2013 bevestiging gekregen voor 80% korting ivm startende, nu vorige week (de exact dezelfde) bevestiging gekregen en gisteren al de factuur. Tussen de laatste bevestiging en de factuur zat verbazingwekkend weinig tijd. Maar goed, ik zal het overmaken. Kan die directeur daar ook weer leuke dingen van doen :wink:
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

05 augustus 2013

Vanaf november 2012 bezig geweest met bezwaar, in mei 2013 bevestiging gekregen voor 80% korting ivm startende, nu vorige week (de exact dezelfde) bevestiging gekregen en gisteren al de factuur. Tussen de laatste bevestiging en de factuur zat verbazingwekkend weinig tijd. Maar goed, ik zal het overmaken. Kan die directeur daar ook weer leuke dingen van doen :wink:

Waarom jij wel? En ik niet? Omdat ik te laat was? Ik ben ook startende, maar ik mag nu de volle pond betalen volgens hun. Ik zie niet in waarom ik binnen 6 weken door moet geven dat is startende ben, terwijl ik na 2 maanden van factuur en herinnering achter kom recht te hebben op korting!

En het is dat ik keek op de site van HBD en dat het betrouwbaar eruit zag. Want eind 2012 toen ik de 1e kreeg dacht ik ook een spookfactuur te hebben gekregen. Dat begrijpen ze daar ook niet.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

05 augustus 2013

Het is allemaal erg random daar. Geen ene logica aan vast te knopen. Deze ene krijgt na 2 jaar 2 facuten, de andere direct na inschrijving KvK. De ene krijgt volledige kwijtschelding, de andere gedeeltelijk maar de meeste niks. De ene krijgt geen herinnering de andere vlak na de eerste factuur.

Traineren en bezwaren blijven indienen!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

05 augustus 2013

Nog even doorbijten mensen. Hoe de bedrijfsschappen ooit zijn ontstaan ben ik vergeten, maar het heeft een wettelijke basis en is te vergelijken met organisaties als Buma/Stemra en welstandscommissies. Ook daar hebben mensen die er mee te maken krijgen een hekel aan, maar uiteindelijk is het alleen de politiek die er een einde aan kan maken.

Kwijtschelding of vermindering gaat aan de hand van wat je met je winkel verdient. In de folder die bij de rekening zit staat precies hoe het werkt. Het blijft rotgeld natuurlijk maar het is even niet anders.

De KvK zou mensen die een webwinkel willen beginnen wel moeten wijzen op dergelijke heffingen, zeker mensen voor wie het een hobby is. Na inschrijving bij de KvK kom je nu eenmaal in de molen van belastingdienst, HBD, kopieerheffing, buma/stemra en noem maar op. Inschrijving bij de KvK is dan wel gratis, maar niet vrijblijvend. Als je eenmaal als bedrijf bent ingeschreven zit je vast een bepaalde verplichtingen. Het is goed om je af te vragen of de voordelen tegen de nadelen opwegen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Vermindering HBD

05 augustus 2013

Tot op heden de facturen van het HBD van 2013 genegeerd. Gewoon om ze te zieken. :twisted: :twisted: :twisted: Meerdere keren post ontvangen met herinneringen.
Nu de laatste herinnering gehad. Dus ga maar betalen.
Uiteraard wel op de laatste dag :twisted:
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

05 augustus 2013

Nog even doorbijten mensen. Hoe de bedrijfsschappen ooit zijn ontstaan ben ik vergeten, maar het heeft een wettelijke basis en is te vergelijken met organisaties als Buma/Stemra en welstandscommissies. Ook daar hebben mensen die er mee te maken krijgen een hekel aan, maar uiteindelijk is het alleen de politiek die er een einde aan kan maken.

Kwijtschelding of vermindering gaat aan de hand van wat je met je winkel verdient. In de folder die bij de rekening zit staat precies hoe het werkt. Het blijft rotgeld natuurlijk maar het is even niet anders.

De KvK zou mensen die een webwinkel willen beginnen wel moeten wijzen op dergelijke heffingen, zeker mensen voor wie het een hobby is. Na inschrijving bij de KvK kom je nu eenmaal in de molen van belastingdienst, HBD, kopieerheffing, buma/stemra en noem maar op. Inschrijving bij de KvK is dan wel gratis, maar niet vrijblijvend. Als je eenmaal als bedrijf bent ingeschreven zit je vast een bepaalde verplichtingen. Het is goed om je af te vragen of de voordelen tegen de nadelen opwegen.
Belastingdienst, je weet dat je daarmee in aanraking komt, dus geen problemen mee.
Buma/Stemra, zou je muziek willen afspelen in je winkel, weet je dat je daarmee te maken krijgt en zou ik ook geen probleem mee hebben.
Maar dan is HBD ook niet erg, want die doen wat voor stenen winkels.

Zouden ze nou ook iets doen voor webshophouders, dan zou je mij niet horen. Maar ik heb in dat foldertje niet zien staan dat je bijv maar 10% hoeft te betalen van het totaalbedrag, als je net begint. Nee je krijgt korting als je onderneming in 2e helft van het jaar of wat ook is ontstaan. En ja is je omzet hoger betaal je meer. Maar het is echt ongelooflijk en dan hun antwoord op de site: "Het HBD-bestuur heeft de hoogte van de heffing vier jaar onveranderd kunnen laten. Voor 2013 is het bestuur echter genoodzaakt de heffing te verhogen. De heffingsverhoging wordt onder andere veroorzaakt door hogere inkoopkosten, het wegvallen van enkele overheidssubsidies, de afname van het aantal ondernemingen en de extra kosten die gepaard gaan met een zorgvuldige overdracht van HBD-projecten en de verdere afbouw van het HBD.
Het HBD-bestuur heeft er, bij de vaststelling van de heffing over 2013, ook rekening mee gehouden dat zij in 2014 geen heffing meer wil hoeven opleggen.
Over de HBD-heffing 2013 zijn in maart 2013 kamervragen gesteld.
Lees hier de antwoorden van de minister van Economische Zaken."

Welke inkoopkosten? Oh het papier en inkt? En het is geraden in 2014 geen heffing meer op te willen leggen. Maar ga ook begrijpen waarom ze niet digitaal zijn gegaan, een factuur is makkelijk kwijt te raken als je hem niet direct opruimt.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

18 augustus 2013

Nieuw artikel op HBD weg ermee.

http://www.hbdwegermee.nl/2013/08/13/ui ... et-het-hbd

Ze lezen hier blijkbaar mee :roll:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
MCMartin
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 juli 2013

Re: Vermindering HBD

18 augustus 2013

Bizar artikel. Het is toch van de zotten die oplichtersbende.

Is er uberhaupt ook maar 1 klein simpel dingetje wat webwinkeliers hebben teruggekregen van het HBD voor al dat geld wat er gezamenlijk betaald is?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

18 augustus 2013

Is er uberhaupt ook maar 1 klein simpel dingetje wat webwinkeliers hebben teruggekregen van het HBD voor al dat geld wat er gezamenlijk betaald is?
Ja, ze publiceren gedetailleerde branchecijfers. Daaruit kun je mooi destilleren hoeveel beter of slechter je webwinkel het doet dan anderen.

Je kunt daaruit ook prachtig afleiden op welke twee onderdelen webwinkels hun bakstenen concurrenten structureel overtreffen: de huur van bedrijfsruimte en personeelskosten. Als je fatsoenlijk automatiseert, overleef je het.

Ik betaal die HBD-bijdrage ook met grote tegenzin, en onder protest, maar het is nu ook weer niet iets om wakker van te liggen. De afschaffing van de zelfstandigenaftrek gaat mij véél méér kosten. Kies dus je strijd.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Vermindering HBD

18 augustus 2013

Woow heftig! Maar nu snap ik ook waarom sommige alles maar verkopen via Marktplaats, niet dat zij van HBD afweten, maar je kan goudgeld verdienen en je hebt nauwelijks kosten. Niet zoals de mensen die het professioneel willen aanpakken.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Vermindering HBD

18 augustus 2013

Woow heftig! Maar nu snap ik ook waarom sommige alles maar verkopen via Marktplaats, niet dat zij van HBD afweten, maar je kan goudgeld verdienen en je hebt nauwelijks kosten. Niet zoals de mensen die het professioneel willen aanpakken.
Ik denk dat dit wel wat genuanceerder ligt.
Als jij 'alles' via marktaats verkoopt betekent dat niet dat je wettelijk gee. Kvk/btw hoeft aan te vragen. Je kan ook een website neerzetten zonder kvk/btw nr. Vraag is of dat wettelijk wel is toegestaan, want forse verkoop via marktplaats zal niet hobbymatig zijn.
 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 augustus 2013

Belastingdienst houdt ook heus sites zoals Marktplaats in de gaten hoor. Heb in mijn omgeving weleens gehoord van mensen die ineens een belletje kregen van de Belastingdienst omdat ze heel veel advertenties op marktplaats hadden staan en het redelijk 'professioneel' overkwam.

Dus ook mensen die alles via Marktplaats verkopen, en niks opgeven, kunnen op een gegeven moment ook wel tegen de lamp lopen.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 augustus 2013

Belangrijke les is dus: Verkoop je hobbymatig af en toe eens wat via internet, schrijf je dan niet in bij de KvK, want dan wordt je gezien als bedrijf en wordt dat doorgegeven aan allerlei instanties die bij je langskomen voor bijdrages en belastingen, die allemaal wettelijk zijn vastgelegd. De belastingdienst vindt het ook helemaal niet erg als je af en toe je overbodige spullen op marktplaats gooit, zolang het maar niet teveel op een bedrijf gaat lijken. Daar zijn gewoon regels voor.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 augustus 2013

Is er uberhaupt ook maar 1 klein simpel dingetje wat webwinkeliers hebben teruggekregen van het HBD voor al dat geld wat er gezamenlijk betaald is?
Ja. Een campagne dat je beter naar een stenen winkel dan naar een webwinkel kan gaan.

Even los van het feit wat wel en wat niet bedrijfsmatige handel is. Dat artikel zegt alles over wat de HBD in werkelijkheid is. Ze willen geld over lijken en hebben geen enkel moraal.

Je verkoopt een paar CD's, maakt een paar euro winst en vervolgens pakt de HBD alles af. Goed ik begrijp ook niet waarom deze persoon zich hiervoor heeft ingeschreven bij de KVK maar ok. De HBD ziet je inschrijving, ziet dollartekens en stuurt een factuur. OK voor zover kan ik het nog volgen.

Maar als je vervolgens een bezwaarschrift indient waarin je toch duidelijk je situatie beschrijft en je bezwaar wordt gewoon afgewezen... Sorry hoor maar wat denk het HBD wel niet met 'Befehl ist befehl'!

Ik heb zelf enkele weken een mail gestuurt naar de HBD (naar 3 verschillende e-mails) met ontvangtsbevestiging aan. Maar denk je dat ik ook maar 1 ontvangstbevestiging gekregen heb? Neehoor ze klikken het veldje met de vraag of er een ontvangtbevestiging verzonden moet worden gewoon weg. Stel je voor. Dan heb ik bewijs voor ontvangst voor de e-mail en dan moeten ze misschien zelfs een antwoord sturen... Een incassobureau en een afwijzing op bezwaar kan je krijgen.

Aan iedereen die het HBD verdedigd... Is deze handelswijze niet gewoom om te kotsen!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Zazuco
Berichten: 121
Lid geworden op: 15 juni 2013
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

19 augustus 2013

Wow, dit verhaal is echt te bizar voor woorden! Ongelooflijk dat een instantie is die zo handelt ondersteunt wordt door mijn overheid! Dit soort dingen maken dat ik op een eilandje aan de kust van Antarctica wil gaan wonen..
http://www.zazuco.nl De leukste Disney gifts en collectibles! Zazuco op facebook
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Dit slaat echt alles!!!

Ik probeer al een hele tijd de factuur van het HBD te betalen. Echter bestaat het rekeningnummer niet welke op de factuur vermeld staat.

Ik heb ze heel vaak geprobeerd te bellen, maar krijg geen gehoor dus heb ik de factuur inclusief schrijven terug gestuurd met de vraag of ze een nieuwe factuur kunnen sturen met het goede rekeningnummer.
Het rekeningnummer op de factuur wijkt ook af van het rekeningnummer wat ik van ze heb van eerdere betalingen.

Echt heel vreemd dit.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Dat is inderdaad wel heel apart. Wellicht een spookfactuur die niet van HBD afkomstig is? Het HBD stuurt volgens mij altijd een acceptgiro.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Dat is inderdaad wel heel apart. Wellicht een spookfactuur die niet van HBD afkomstig is? Het HBD stuurt volgens mij altijd een acceptgiro.
Klopt, de nota (de term die het HBD gebruikt) heeft een acceptgiro.

Afbeelding
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Vermindering HBD

20 augustus 2013

Er zit wel een acceptgiro aan vast.
Erg raar. Ben benieuwd wat voor reactie ik ga krijgen.