Ja, dat is zoals het hoort. Een inkoopfactuur vanuit Engeland zonder BTW er op vermeldt heet een intracommunautaire levering.Ik krijg dus voor mijn administratie inkoopfacturen zonder BTW, maar moet aan mijn klanten facturen sturen mét BTW-specificatie. Is dit de goede gang van zaken?
Hallo Wouter, dank voor je antwoord. En dan hoeft er op mijn factuur niet iets te staan van 'BTW verlegd' of iets dergelijks? Want ook dat staat er niet op...Ja, dat is zoals het hoort. Een inkoopfactuur vanuit Engeland zonder BTW er op vermeldt heet een intracommunautaire levering.Ik krijg dus voor mijn administratie inkoopfacturen zonder BTW, maar moet aan mijn klanten facturen sturen mét BTW-specificatie. Is dit de goede gang van zaken?
Ook als je niet intracommunautair geleverd krijgt, moet jij je klanten factureren met BTW. Dat moet je namelijk altijd. Tenzij jouw klant gevestigd is in een ander land binnen de EU maar buiten NL én in het bezit is van een geldig BTW nummer. In dat geval factureer jij die klant ook weer intracommunautair.
Jawel, voor een intracommunautaire (IC) levering moet aan twee voorwaarden worden voldaan: de factuur moet inderdaad vermelden dat de heffing is verlegd én de factuur moet het btw-nummer van de koper noemen (anders weet je niet naar wie de heffing is verlegd).En dan hoeft er op mijn factuur niet iets te staan van 'BTW verlegd' of iets dergelijks? Want ook dat staat er niet op...
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Hallo! Ik had even een BTW-gerelateerd vraagje...
Ik neem zo nu en dan iets af van een dropshipper, die gevestigd is in Engeland, en verkoop dat via Ebay. Die leverancier haalt oorspronkelijk zijn producten uit China, laat dat invoeren naar zijn eigen magazijn en post het vervolgens vanuit Engeland direct naar mijn klant.
Mijn voordeel: de klant betaalt geen invoer- en douanekosten meer, want die heeft mijn leverancier al betaald, op het moment dat die goederen bij hem worden geleverd. Dat geldt ook voor de BTW, die dus al betaald wordt door mijn leverancier op het moment dat hij de spullen ontvangt.
Maar nu wil ik het wat serieuzer aanpakken. Ik sta ingeschreven bij de KvK en heb al een webwinkel goed in de steigers staan. Maar ik wil (voorlopig) wel aan het dropship principe vasthouden. Dat houdt in dat ik voor mijn administratie zowel in- als verkoopfacturen moet gaan bijhouden.
Maar op mijn inkoopfacturen van mijn Engelse leverancier staat, als ik een product bij hem bestel, geen BTW vermeld. Klopt dat? Of vraagt het 'belastingmannetje' later waarom er geen BTW gespecificeerd is?
Ik krijg dus voor mijn administratie inkoopfacturen zonder BTW, maar moet aan mijn klanten facturen sturen mét BTW-specificatie. Is dit de goede gang van zaken?
Nee. De Engelse dropshippartner brengt je bij een intracommunautaire levering geen btw in rekening: die kun je dus vervolgens ook niet aftrekken.Over btw wordt dus niet geschreven op de facturen van mijn dropshippartner in Engeland. Mijn klanten betalen wel netjes btw welke ik ook afdraag. Aangezien ik (Volgens mijn kennis) geen btw kan optellen bij de voorbelasting dreig ik binnen een half jaar al KOR ondernemer af te raken (niet op gerekend). Is er wellicht nog ergens een regeling waarmee ik btw op de producten (ingekocht bij mijn dropshippartner) kan terugvragen? vrees van niet .
Nee. De Engelse dropshippartner brengt je bij een intracommunautaire levering geen btw in rekening: die kun je dus vervolgens ook niet aftrekken.Over btw wordt dus niet geschreven op de facturen van mijn dropshippartner in Engeland. Mijn klanten betalen wel netjes btw welke ik ook afdraag. Aangezien ik (Volgens mijn kennis) geen btw kan optellen bij de voorbelasting dreig ik binnen een half jaar al KOR ondernemer af te raken (niet op gerekend). Is er wellicht nog ergens een regeling waarmee ik btw op de producten (ingekocht bij mijn dropshippartner) kan terugvragen? vrees van niet .
Als je eenmaal veel omzet draait, moet je nu eenmaal veel omzetbelasting betalen.
Dat hoort erbij. Houd er wel rekening mee in je verkoopprijzen.
Dit heb ik ook gedaan! had ik ook wel geschreven hierboven maar geeft niet.En als je op 1 september 2014 bent begonnen, dan had je wel aangifte over het 3e kwartaal moeten doen. Dat loopt namelijk van 1 juli - 30 september.
Nee, per 1 januari kun je het jaar niet nog eens overdoen. Niemand.Dus jij denkt dat het jaar voor iedereen overnieuw begint per 1 januari? Iemand?
Nee, per 1 januari kun je het jaar niet nog eens overdoen. Niemand.Dus jij denkt dat het jaar voor iedereen overnieuw begint per 1 januari? Iemand?
Is het niet zo dat je hier Nederlandse BTW op moet betalen en die wel kan aftrekken?Nee. De Engelse dropshippartner brengt je bij een intracommunautaire levering geen btw in rekening: die kun je dus vervolgens ook niet aftrekken.
Als je eenmaal veel omzet draait, moet je nu eenmaal veel omzetbelasting betalen.
Dat hoort erbij. Houd er wel rekening mee in je verkoopprijzen.