Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Uit nieuwsgierigheid: je webshop in hoofdberoep of bijbe

7
Jeroen__ schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie winstdoelstelling. Vanaf welke netto winst maak je van je webshop je hoofdberoep? Ben je tevreden met een winst die ongeveer gelijk is aan het minimumloon of heb je een hogere (of lagere) doelstelling?
Ik ga volledig over als ik gemiddeld per maand over een jaar gerekend meer verdien dan mijn vaste baan ;)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Uit nieuwsgierigheid: je webshop in hoofdberoep of bijbe

8
Elecs schreef:
Jeroen__ schreef:Ik ben wel benieuwd naar jullie winstdoelstelling. Vanaf welke netto winst maak je van je webshop je hoofdberoep? Ben je tevreden met een winst die ongeveer gelijk is aan het minimumloon of heb je een hogere (of lagere) doelstelling?
Ik ga volledig over als ik gemiddeld per maand over een jaar gerekend meer verdien dan mijn vaste baan ;)
Mijn jaarinkomen uit de shop is hoger dan mijn inkomen bij de baas maar daar ga je wel aan wennen.
Als je dan stopt ga je wel van luxe naar basic.
En wat dacht je van pensioenopbouw en dat soort dingen?
Wil ik stoppen bij de baas moet de shopinkomen wel behoorlijk boven modaal zitten.

Re: Uit nieuwsgierigheid: je webshop in hoofdberoep of bijbe

9
Hier ook begonnen als bijberoep, na een klein jaar hoofdberoep.

Wanneer je overstapt is ook een persoonlijke vraag.
Voorheen werkt ik 16-20 uur (bij een baas op een andere locatie, veel reistijd...) met de webshop maak je er wel 40-50, soms wel meer.
Daar staat tegenover dat ik meer verdien, maar de tijdsindeling is wel zo dat ik meer tijd heb voor mijn kinderen en mijn paarden. Een prima oplossing in mijn geval dus.

Re: Uit nieuwsgierigheid: je webshop in hoofdberoep of bijbe

10
Hoofdberoep vanaf het begin in 1998. Heb toen vanuit WW situatie mijn webshop kunnen opbouwen. Na 1 jaar kon ik er van leven. Inkomen zit boven minimumloon, maar leuk werk en vrijheid van het eigen baas zijn is het belangrijkste, dus als het wat minder zou zijn is het ook goed. Verder maak ik me niet zo druk over pensioen. Tegen de tijd dat ik met pensioen kan ben ik zo oud dat ik misschien niet eens de kans meer heb om leuke dingen te doen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer