Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mijngids
Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 augustus 2006

Zijn er algemene wettelijke eisen en voorwaarden?

17 augustus 2006

Zijn er algemene wettelijke eisen en voorwaarden aan het hebben van een webwinkel? Moet ik me inschrijven bij de Kamer van Koophandel en wat heeft dit voor bijeffecten en voorwaarden?
 
lampenstunter
Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 augustus 2006

20 augustus 2006

niet direct. ik ben laatst bij de KVK geweest en met mijn winst (nu nog lager dan 500 per maand, ik wil het eerst opbouwen) was het volgens de KVK niet noodzakelijk om mij in te schrijven. ik kan dit opgeven bij de belastingdienst als "inkomen uit overige werkzaamheden" en eerst iets opbouwen. verder vond ik een interessant artikel waar hierover wat geschreven staat.
http://www.ondernemeneninternet.nl/webw ... innen.html
 
mijngids
Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 augustus 2006

20 augustus 2006

En naast de Kamer van Koophandel? Ik heb nu alleen mijn diensten en heb een softwarepakket gevonden waarmee ik zelf mijn winkel op het internet zet. Kan ik daarna gewoon van start of zijn er andere regeltjes waar ik op moet letten voor ik wordt bedonderd doordat is belangrijke voorwaarden mis?
 
Broer van Roest
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 april 2007
Contacteer:

Juridisch

10 april 2007

Wil je er zeker van zijn dat je aan alle wettelijk vereisten voldoet? Kijk op: www.broervanroest.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
skeelershop
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 augustus 2007
Contacteer:

26 augustus 2007

Ik sta ook niet ingeschreven bij de kamer van koophandel. Omdat het nog niet nodig is. Maar je loopt wel tegen een paar problemen aan. Wil je bij bepaalde groothandels inkopen dan moet je een inschrijvnummer hebben. Tevens voor het gebruik van Ideal bijvoorbeeld, of om een zakelijke rekening te openen.
Geniet van het leven en ga skeeleren !!!
 
Lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 november 2008

03 november 2008

Ik sta ook niet ingeschreven bij de kamer van koophandel. Omdat het nog niet nodig is. Maar je loopt wel tegen een paar problemen aan. Wil je bij bepaalde groothandels inkopen dan moet je een inschrijvnummer hebben. Tevens voor het gebruik van Ideal bijvoorbeeld, of om een zakelijke rekening te openen.
gebruik je dan gewoon je eigen rekening of heb je een speciale geopend?
en heb je dan ook geen BTW-nr hoeven aanvragen?
 
skeelershop
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 augustus 2007
Contacteer:

03 november 2008

Ik maak gewoon gebruik van mijn prive rekening. Je kunt bij de bank alleen een zakelijke rekening openen als je bent ingeschreven bijde Kvk.

Een BTW nummer krijg je ook niet als je niet staat ingeschreven. Zolang je niet te veel verdient met je shop hoef je geen zakelijke aangifte te doen. Tot nu toe draait mijn shop niet zo geweldig, en ik gebruik het dan ook puur als hobby verdiensten.
Geniet van het leven en ga skeeleren !!!
 
Lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 november 2008

03 november 2008

en als ik me wel in wil laten schrijven bij de Kvk, krijg ik dan ook automatisch een BTW-nr?
 
skeelershop
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 augustus 2007
Contacteer:

03 november 2008

Alle informatie hier over zie je al je hier klikt
Geniet van het leven en ga skeeleren !!!
 
Lola
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 november 2008

03 november 2008

ok bedankt
ik verkoop al jaren via marktplaats kleding, maar wil graag mijn eigen webwinkel, maar twijfel steeds of ik me in zal laten schrijven of niet, nu blijkt dat het niet hoeft, dat wist ik niet
het is een hobby en zal (zeker in het begin niet) niet veel winst maken
 
skeelershop
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 augustus 2007
Contacteer:

04 november 2008

Je mag vrij tot een bepaaald bedrag bijverdienen zonder opgaaf. De eisen daarvoor kun je gewoon bij de Kvk opvragen.
Geniet van het leven en ga skeeleren !!!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht