Verzekeringen e.d

1
Beste wwf'ers! Ik zou graag wat wijzer worden over verzekeringen met betrekking tot het starten van een eigen onderneming/webwinkel.

Eerst even wat korte info, ik heb op dit moment een jaarcontract van 30 uren tot september (zoals nu staat heb ik daarna weer een jaarcontract), en ben dus ook gewoon werknemer. Ik begin klein, vanuit huis (woon nog thuis bij ouders in huurhuis), dus heb verder ook nog geen eigen magazijn. Ik houdt wel assortiment, maar dat wordt dus opgeslagen thuis.

Hoe zit het met zorgverzekering? Ik ben als 'werknemer' gewoon verzekert, is dit genoeg, of moet ik me als zelfstandige alsnog apart verzekeren?

En wat voor verzekeringen zijn zeker aan te raden als je als zelfstandige, begint met een webwinkel? Ik heb al zeker getracht informatie te vinden hierover, maar wordt er op dit moment niet veel wijzer van, en veel informatie is verschillend.

En wanneer moeten deze verzekeringen afgesloten worden? Heb op dit moment geen definitieve startdatum. Maar ik hoop me mid/eind juni alvast in te schrijven bij kvk om alvast inkoop te kunnen doen. En hopelijk begin/mid juli de webwinkel openen.

Bij voorbaat dank voor de hulp.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Verzekeringen e.d

2
Arbeidsongeschiktheid verzekering is momenteel niet nodig, momenteel ben je bij je huidige werkgever verzekerd (voor max. 30 uur in de week) van inkomen.

Afhankelijk van hetgeen je gaat verkopen kun je nagaan of je een verzekering nodig hebt. Is het een dienst of een deel van hetgeen je levert een dienst , zal ik het je zeker aanraden. Zijn het producten welke een ander (bij normaal gebruik) geen schade aan kunnen richten is er niets aan de hand. Importeer je goederen uit bijvoorbeeld China, welke in welke mate dan ook iemand kunnen verwonden zou ik het overwegen :)
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/

Re: Verzekeringen e.d

4
Ik heb bedrijfsaansprakelijkheid en brandverzekeringen. Brand vanwege mijn voorraad. Aansprakelijkheid is waarschijnlijk onzin voor mij, ik zie het niet zo snel gebeuren dat ik iemand schade toebreng, maar gezien de kosten heb ik het maar gedaan. Samen kosten deze verzekeringen me €250/jaar.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.