Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Spullen uit china

21 juni 2013

Hallo,

Ik wil graag wat dingen bestellen via china wholesale, Ik heb van de spullen die ik wil door verkopen al besteld om zelf even te testen. Ik ga er van uit dat me omzet niet zo veel zou zijn, dus wil ik ook niet te veel geld aan besteden. Ik zie dit meer als een 'hobby' wat extra verdiensten naast me school opleiding.

Ik heb over rond gekeken op dit forum en kwam uit op 'biedmeer', maar ik zie dat die geen ideal supporten? Ik zie ook dat er scripts zijn voor een webshop te beginnen. Ik heb ook de stappenplan voor een webwinkel gelezen. Maar nog niet de juiste webshop gevonden waar ik kan hosten.

Mvg,
Admir
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Bij een Biedmeer winkel kan je gewoon iDeal gebruiken hoor?
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Werk ook met biedmeer en deze ondersteunt meerdere betaalmogelijkheden. Als jezelf op biedmeer had gekeken had je dit gezien onder mogelijkheden.
Ruime keuze aan betaalsystemen

Naast alle standaard betaalopties kan je er voor kiezen om jouw klanten gebruik te laten maken van externe betaalsystemen, zoals iDeal, creditcard, MisterCash, PayPal, cadeaukaarten, en ga zo maar door. De betaalsystemen zijn eenvoudig te koppelen. Veelal hoef je alleen maar je accountnaam in te vullen in ons onderhoudspanel.

We hebben vele koppelingen met betaalproviders: ING bank (Advanced), Rabobank (Professional en OmniKassa), Buckaroo, ABN AMRO (PSP BiedMeer), MultiSafepay, Ogone, Mollie, Klarna (achteraf betalen), Sisow ePay, Sisow eCare en Sisow eSend.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is geen hobby maar een bedrijfsmatige activiteit. Hobbyisten kunnen het beter bij Markplaats c.s. houden. Schrijf je daarom alvast in bij de KvK, zodat je straks ook werkelijk iDeal kunt gaan gebruiken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is geen hobby maar een bedrijfsmatige activiteit. Hobbyisten kunnen het beter bij Markplaats c.s. houden. Schrijf je daarom alvast in bij de KvK, zodat je straks ook werkelijk iDeal kunt gaan gebruiken.
Hallo,
Ik verwacht een lage omzet denk aan €100,- Als ik spullen via marktplaats ga verkopen mag dat dan zoveel? Ik ga er voor zorgen dat ik een voorraad heb van een aantal spullen, Ik kan dan erg gaan stunten met de prijzen aangezien ik dan geen BTW afdraag. Hoe zit het daar mee?

mvg,
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is geen hobby maar een bedrijfsmatige activiteit. Hobbyisten kunnen het beter bij Markplaats c.s. houden. Schrijf je daarom alvast in bij de KvK, zodat je straks ook werkelijk iDeal kunt gaan gebruiken.
Hallo,
Ik verwacht een lage omzet denk aan €100,- Als ik spullen via marktplaats ga verkopen mag dat dan zoveel? Ik ga er voor zorgen dat ik een voorraad heb van een aantal spullen, Ik kan dan erg gaan stunten met de prijzen aangezien ik dan geen BTW afdraag. Hoe zit het daar mee?

mvg,
kijk eens op kvk.nl http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr ... derneming/
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is een economische activiteit die een inschrijving bij de KvK vereist. iDeal providers en banken willen een KvK inschrijving zien voordat je iDeal kunt gebruiken op je webwinkel. BTW berekenen moet altijd wanneer je iets verkoopt via een webwinkel. Of je het moet afdragen bepaalt de belastingdienst.
Verder vraag ik me af wie zit te wachten op de zoveelste webwinkel met Chinese "spullaria" (en dat nog wel tegen stuntprijzen), die elke handige consument ook al rechtstreeks in China kan bestellen. Scholieren die toch "winkeltje willen spelen" verdienen bij Albert Heijn op zaterdag waarschijnlijk toch meer. :wink:
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Als het om de centen gaat: het krantenwijkje van mijn dochter levert al 75-80 euro per maand op. :wink:
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is een economische activiteit die een inschrijving bij de KvK vereist. iDeal providers en banken willen een KvK inschrijving zien voordat je iDeal kunt gebruiken op je webwinkel. BTW berekenen moet altijd wanneer je iets verkoopt via een webwinkel. Of je het moet afdragen bepaalt de belastingdienst.
Verder vraag ik me af wie zit te wachten op de zoveelste webwinkel met Chinese "spullaria" (en dat nog wel tegen stuntprijzen), die elke handige consument ook al rechtstreeks in China kan bestellen. Scholieren die toch "winkeltje willen spelen" verdienen bij Albert Heijn op zaterdag waarschijnlijk toch meer. :wink:
Ik begin zelf ook te twijfelen, er is nog een optie om een dropshipping te gaan doen
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Een webwinkel is een economische activiteit die een inschrijving bij de KvK vereist. iDeal providers en banken willen een KvK inschrijving zien voordat je iDeal kunt gebruiken op je webwinkel. BTW berekenen moet altijd wanneer je iets verkoopt via een webwinkel. Of je het moet afdragen bepaalt de belastingdienst.
Verder vraag ik me af wie zit te wachten op de zoveelste webwinkel met Chinese "spullaria" (en dat nog wel tegen stuntprijzen), die elke handige consument ook al rechtstreeks in China kan bestellen. Scholieren die toch "winkeltje willen spelen" verdienen bij Albert Heijn op zaterdag waarschijnlijk toch meer. :wink:
Ik begin zelf ook te twijfelen, er is nog een optie om een dropshipping te gaan doen
Dropshipping vanuit china na de klant duurt te lang ze willen bestellen en snel het product binnen. Levering vanuit china kan soms aardig lang duren. Iets waar ik niet op zou wil wachten.
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Dropshipping vanuit china na de klant duurt te lang ze willen bestellen en snel het product binnen. Levering vanuit china kan soms aardig lang duren. Iets waar ik niet op zou wil wachten.
Inderdaad, daar was ik al bang voor!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Met zo'n houding kom je er niet. Het geld gaat echt niet binnenstromen met ff een webwinkeltje.

Die krantenwijk is denk ik een beter idee
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Met zo'n houding kom je er niet. Het geld gaat echt niet binnenstromen met ff een webwinkeltje.

Die krantenwijk is denk ik een beter idee
Hallo,
Zoals ik zei ik verwacht geen hoge omzet, en dat vind ik heel maal niet erg. Mij gaat het er meer om 'ervaring' aangezien ik handel als opleiding aan het doen ben. Ik heb al een bij baantje en nee dat zijn geen reclame folders uitdelen, het verdient lekker en ik zie een webshop niet als een 'full-time' job voor mij, Ik verwacht ongeveer 10 orders per week aangezien ik ook marktplaats ga gebruiken als promotie en socialmedia.

Inderdaad voor de winst kun net zo goed een krantenwijk gaan doen het verdient inderdaad meer maar dit geeft ervaring voor een latere toekomst.

Ik ben van plan meer dropshipping te gaan doen vanuit Nederlandse leveranciers en eventueel nog zelf losse voorraad hebben voor handige accessoires. Hoe kan ik dit het beste gaan doen?
Ik ben van plan om een hosting pakket te gaan kopen van versio.nl aangezien ik niet verwacht dat ik veel klanten zou krijgen neem ik hosting pakket 1 of 2. Een passende domeinnaam, alleen ben ik opzoek naar een passende software.
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Wat wil je dan gaan verkopen precies?
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Wat wil je dan gaan verkopen precies?
Computer, Laptop, GSM, auto accessoires en evt handige dingen.
 
bartjuh
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 januari 2011

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Zou even je schoolboeken induiken :wink:
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Wat wil je dan gaan verkopen precies?
Computer, Laptop, GSM, auto accessoires en evt handige dingen.
Neem mijn advies aan. Doe het niet. Er zijn honderden, zo niet duizenden, (web)winkels die dit verkopen. Jij gaat geen kleine winst maken, jij gaat heel veel geld verliezen. Je stampt niet ff een webwinkel in elkaar. Helemaal niet met artikelen waar de markt al zo ontzettend mee verzadigd is.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Neem mijn advies aan. Doe het niet. Er zijn honderden, zo niet duizenden, (web)winkels die dit verkopen. Jij gaat geen kleine winst maken, jij gaat heel veel geld verliezen. Je stampt niet ff een webwinkel in elkaar. Helemaal niet met artikelen waar de markt al zo ontzettend mee verzadigd is.
Hoe zit het er mee als ik iets via marktplaats ga verkopen bijvoorbeeld een laptop koeler die ik inkoop in china en via marktplaats verkoop mag dit zomaar?
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Ja hoor, bij marktplaag mag (bijna) alles (behalve machinegeweren en krokodillen) Als het op echte handel gaat lijken krijg je vroeg of laat wel iemand van de belastingen aan de deur, want men kijkt daar mee of het af en toe niet al te veel chinese laptopkoelers zijn die over de hobby-toonbank gaan.
Ik zou eerst eens nadenken over een product met kansen voor je een webwinkel begint want het assortiment dat je nu voorstelt, lijkt me 100% kansloos. Niettemin succes!
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Hoe het zit met aansprakelijkheid wanneer door jouw Chinese laptopkoeler de computer van jouw klant in de fik gaat of wanneer jouw klant wordt geëlektrocuteerd, zou ik ook even uitzoeken en ook of de betreffende artikelen een EU goedkeuring moeten hebben. Datcontroleert marktplaats niet, maar als het fout gaat ben jij wel de klos.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Ja hoor, bij marktplaag mag (bijna) alles (behalve machinegeweren en krokodillen)
Krokodillen mogen gewoon hoor. Mits er een cites verklaring bijzit ;)
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Neem mijn advies aan. Doe het niet. Er zijn honderden, zo niet duizenden, (web)winkels die dit verkopen. Jij gaat geen kleine winst maken, jij gaat heel veel geld verliezen. Je stampt niet ff een webwinkel in elkaar. Helemaal niet met artikelen waar de markt al zo ontzettend mee verzadigd is.
Hoe zit het er mee als ik iets via marktplaats ga verkopen bijvoorbeeld een laptop koeler die ik inkoop in china en via marktplaats verkoop mag dit zomaar?
Als je BTW afdraagt mag het ja. Dan ben je legaal bezig.

Dingen in China kunnen van slechte kwaliteit/nep zijn als je niet weet wat je doet. Als de laptop koeler brand veroorzaakt ben jij PERSOONLIJK aansprakelijk. Omdat je het buiten de EU haalt ben jij verantwoordelijk. Als hierdoor iemands huis in brand gaat of iemand krijgt een doodschok betaal jij de rest van je leven de schade
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Admir
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 juni 2013

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Dingen in China kunnen van slechte kwaliteit/nep zijn als je niet weet wat je doet. Als de laptop koeler brand veroorzaakt ben jij PERSOONLIJK aansprakelijk. Omdat je het buiten de EU haalt ben jij verantwoordelijk. Als hierdoor iemands huis in brand gaat of iemand krijgt een doodschok betaal jij de rest van je leven de schade
Dank jullie wel ik heb daar nog niet aan gedacht als iets mis kan gaan, Hoe zit het met dingen van de action? Ze hebben daar van alles en nog wat zo goedkoop en vaak slechte spul ik ga ervan uit dat zulke spullen ook van china word geimporteerd zijn die alleen goed gekeurd en is er een lijst van leveranciers.

Dank jullie wel voor jullie tips,
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Dank jullie wel ik heb daar nog niet aan gedacht als iets mis kan gaan, Hoe zit het met dingen van de action? Ze hebben daar van alles en nog wat zo goedkoop en vaak slechte spul ik ga ervan uit dat zulke spullen ook van china word geimporteerd zijn die alleen goed gekeurd en is er een lijst van leveranciers.

Dank jullie wel voor jullie tips,
Degene die het importeerd in de EU. Maar dat zijn geen eenmanszaakjes hoor.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013


Degene die het importeerd in de EU. Maar dat zijn geen eenmanszaakjes hoor.
Is de action geen eenmanszaak? :lol:

Maar zoals de rest al zegt; niet doen.
Nederlandse leveranciers zullen een KvK willen, anders zou ik het geen eens vertrouwen :roll:
Vanuit China dropshipping duurt ongeveer 4 á 5 weken voor het bij de klant is. Wil je dit sneller? Betaal je zo €15 euro aan shipping voor een speldje etc.

Als ik jouw was zou ik een rest partij opkopen en deze gaan verkopen. Steek er eerst 50 of 100 euro in en kijk hoever je komt.

Aanvulling:
Wat ik zelf doe als ik iets inkoop;
eerst 1
Dan 3
Dan 5
Dan 10

Ergens bij die stappen houdt het wel op. Weet je ook wat ongeveer de animo ervoor is.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Komt nog bij dat de doune er met alle vormen van genoegen een extra factuur bij doen als het maar even kan. Je kan het nog zo duidelijk vermelden maar veel klanten weten het niet of willen het niet betalen. En wat ga jij doen met artikelen die retour komen? Of kapot aankomen? Je marge is snel opgegeten. Laat dit soort dingen maar over aan sites als pixmania.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Komt nog bij dat de doune er met alle vormen van genoegen een extra factuur bij doen als het maar even kan. Je kan het nog zo duidelijk vermelden maar veel klanten weten het niet of willen het niet betalen. En wat ga jij doen met artikelen die retour komen? Of kapot aankomen? Je marge is snel opgegeten. Laat dit soort dingen maar over aan sites als pixmania.
Mijn ervaring is dat de duane (vooral DHL) hier vrij gemakkelijk in is. Een doos met een waarde van 1200 eurotjes die netjes op de bijgevoegde factuur staan vermeld wordt 40 euro voor gerekend. Dusja..

Verder heb je helemaal gelijk. Weet waar je aan begint.
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Spullen uit china

21 juni 2013

Komt nog bij dat de doune er met alle vormen van genoegen een extra factuur bij doen als het maar even kan. Je kan het nog zo duidelijk vermelden maar veel klanten weten het niet of willen het niet betalen. En wat ga jij doen met artikelen die retour komen? Of kapot aankomen? Je marge is snel opgegeten. Laat dit soort dingen maar over aan sites als pixmania.
Mijn ervaring is dat de duane (vooral DHL) hier vrij gemakkelijk in is. Een doos met een waarde van 1200 eurotjes die netjes op de bijgevoegde factuur staan vermeld wordt 40 euro voor gerekend. Dusja..

Verder heb je helemaal gelijk. Weet waar je aan begint.
Dan heb jij een verschrikkelijke partij mazzel gehad ;) Bekijk de site van de doune maar eens met de tarievenlijst. Ik ontvang prive nog wel eens iets en ik ben iedere keer fors de l.. eh... sjaak. Stel je voor dat je iets goedkoop uit het buitenland haalt. Dat wil vadertje staat de nodige granen aan meepikken
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Elecs
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 februari 2013
Locatie: Noordbergum
Contacteer:

Re: Spullen uit china

22 juni 2013

Dan heb jij een verschrikkelijke partij mazzel gehad ;) Bekijk de site van de doune maar eens met de tarievenlijst. Ik ontvang prive nog wel eens iets en ik ben iedere keer fors de l.. eh... sjaak. Stel je voor dat je iets goedkoop uit het buitenland haalt. Dat wil vadertje staat de nodige granen aan meepikken
klopt, terwijl ik het gewoon zakelijk inkoop en laat vervoeren in combinatie met mijn klantennummer bij DHL. Met de inklaring van PostNL heb ik minder goeie ervaringen trouwens. Maar dit is redelijk off-topic :lol:
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht